LNB dat beter met zwakke signalen omgaat.

Hikmet88

New Member
Lid sinds
15 sep 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Enschede
Hoi leden,

Ik zoek een lnb dat voor meer signaalwinst zorgt bij zwakke signalen. Ik heb eens op een satelliet forum gelezen over een MTI lnb en die schijnt beter met zwakke signalen om te gaan. Tot Horizontaal 12.500 MHz zal deze lnb het beter presenteren dan een Inverto Black Ultra. En de Inverto Black Ultra die schijnt met Verticale signalen het beter te doen en ook alles wat boven Horizontaal 12.500 MHz is.
Opdit moment gebruik ik een Inverto Black Ultra Twin LNB.
Op 7 graden oost bij tp 11262 H 27500 5/6 ,DVB-S QPSK heb ik een ontvangst van 31% signaal. en de beeld is stottervrij. tp 11387 H 27500 5/6 DVB-S QPSK ontvang ik ook met 31% signaal maar de beeld stottert erg veel. 11262 is een sd zender de 11387 is een hd zender. Vraag me ook waarom de ene stottervrij is en de andere stottert als een gek terwijl allebij een vrij makkelijk ontvangen systemen en de zelfde systemen zijn. Een DVB-S2 8PSK systeem ontvangen is veel lastiger heeft veel meer signaalontvangst nodig om beeld te geven.

Mijn vraag aan jullie is als ik een MTI lnb gebruik zal mijn ontvangstsignaal op deze zwakke tp's verbeteren? En dat MTI lnb's beter met zwakke signalen om gaat klopt dit verhaaltje of is het een verzonnen praatjes???

Groetjes Hikmet
 
7°E (NileSat) is notoir lastig qua ontvangst. De beam staat gericht op het Midden-Oosten. Feitelijk zonder hulpmiddelen hier niet te ontvangen. Grote schotel met maximale reflectie (liefst prime-focus). Je kunt wel LNB’s gebruiken met hoge versterking en laag ruisgetal, maar op een gegeven moment sta je alleen ruis te versterken. Enige optie om die kanalen hier goed te ontvangen is via IPTV streams (VPN naar Egypte of Cyprus) of simpelweg verhuizen.
 
7°E (NileSat) is notoir lastig qua ontvangst. De beam staat gericht op het Midden-Oosten. Feitelijk zonder hulpmiddelen hier niet te ontvangen. Grote schotel met maximale reflectie (liefst prime-focus). Je kunt wel LNB’s gebruiken met hoge versterking en laag ruisgetal, maar op een gegeven moment sta je alleen ruis te versterken. Enige optie om die kanalen hier goed te ontvangen is via IPTV streams (VPN naar Egypte of Cyprus) of simpelweg verhuizen.
ehum mimisiku ik heb het niet over Nilesat dat op 7 west zit ik heb het over Eutelsat dat op 7 oost zit. Je bent in de war met Nilesat.
 
Verder jammer dat verder niemand een reactie heeft geplaatst... Ik ben namelijk echt nieuwschierig of de verhalen van een MTI lnb kloppen, want als je paar webshops afleest dan wordt er vermeld dat MTI lnb's beter met zwakke signalen omgaat en voor beter ontvangst zorgt. Vandaar dat ik het aan de experts hier het na vraag omdat jullie meer kennis hebben over lnb's! Mijn vraag aan jullie is krijg ik met een MTI lnb beter ontvangst op 2 tp's die ik zwak ontvang met mijn schotel en IBU Twin LNB. Het gaat om tp: 11262 H 27500 2/3 en 12387 H 27500 5/6

En ik ben nieuwschierig welke lnb beter presenteert, bijvoorbeeld de nieuwe lnb van Inverto, Red Extend Twin lnb presenteert deze beter dan de Inverto Black Ultra??

Ik hoor het van jullie,
Groetjes Hikmet.
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan