LNB overleden? Of iets anders?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.881
Waarderingsscore
1.037
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb momenteel een probleem, de Astra zenders willen niet echt meer.

Als de Dream pas aangezet word, dan geeft hij op bijv. de NL zenders mooi de eerste twee balken op 87 en 90%. Maar kort daarop begint ie me een BER erbij te zetten, signaal begint te hakkelen (met verlies van sync en lock) en het wordt alleen maar van kwaad tot erger.

Dit doet zich niet alleen voor bij de NL zendera maar betreft de hele astra, dus ook de FTA zenders en bijv. Premiere.

Wat is dit nu? Mijn lnb overleden of is hier iets anders aan de hand? Schotel staat in elk geval niet los dus wind kan het niet zijn, sowieso eigenlijk niet want momenteel waait het niet.;)

Andere zenders op andere lnb's (hotbird, draaibare schotel), werken prima.

 
Dan blijven er nog maar een beperkt aantal mogelijkheden over he..

Dat zijn dan je DiSEqC switch, de kabel, de F-connector en inderdaad de LNB.

Het simpelst te controleren is de kabel en de connector, dus daar zou ik eerst mee beginnen.

Daarna de LNB; heb je er vast nog wel ergens een van liggen.

Ff een backup maken van je settings, en dan de LNB op en andere ingang van je DiSEqC switch aansluiten (en de settings dus ook daaraan aanpassen).

Zo weet je vast te stellen of je switch gaar is.

Suc7.

 
Condens in de LNB laat hetzelfde zien als waar jij last van hebt BT :)

Ik neem aan dat de LNB bij jou dus niet constant onder spanning staat (wat bij mij wel het geval is) vandaar dat de zaak na een tijdje begint te blocken.

Doet het probleem zich ook bij andere ontvangers voor of alleen op de dreambox?

Is dat laatste het geval zou een iets minder stabiele voeding (rotte elco's) voor jouw probleem kunnen zorgen.

 
@Mas3: Ja die gedachte had ik al, alhoewel ik liever niet aan de diseqc kom, die staat goed ingepakt en het is moeilijk de bekabeling daarvan te vervangen.

@Tech: Nou nee, die van mij staat bijna continue onder spanning aangezien Astra zenders hier vrijwel continue op staan.

Het lijkt me geen Dreambox probleem aangezien de andere drie schotels geen probleem opleveren.

Vanmorgen tijdens de regen ook weer 10 minuten aan het hups, dikke BER en weg signaal. Nu staat ie weer op en geeft ie geen problemen, echt vaagheid.

Dus het zou inderdaad toch op condens kunnen wijzen. Zometeen de man met de lange ladder maar eens bellen.:)

 
Vaag.... kan mijn schotel hier soms meelezen? Sinds mijn laatste bericht een half uur geleden werkt alles weer perfekt...:confused2: Afwachten maar eens.

 
In deze sectie? Nou nee want dan zou ik ook vaker problemen hebben en die heb ik liever niet.:biggrin::biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan