Loretta Schrijver (68) overleden

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Loretta Schrijver is op 68-jarige leeftijd overleden. Dat laat haar familie donderdag aan RTL weten. De presentatrice en voormalig nieuwslezer leed aan darmkanker.

Schrijver overleed in de nacht van woensdag op donderdag in het ziekenhuis. De presentatrice werd in juni 2021 al geopereerd vanwege beginnende darmkanker. In de zomer van 2024 vertelde Schrijver dat de k**ker was uitgezaaid naar haar lever.

Schrijver begon haar tv-carrière na haar studies geschiedenis en vertaalkunde. In 1989 was ze voor het eerst op televisie te zien als presentatrice van RTL Nieuws. Ze presenteerde het programma samen met Jeroen Pauw, met wie ze toen kort een relatie had. Schrijver maakte ook programma's voor de AVRO en Omroep MAX.
De laatste jaren was Schrijver vooral bekend als panellid van The Masked Singer en als presentatrice van het ochtendprogramma Koffietijd. Ze presenteerde Koffietijd bijna dertien jaar samen met Quinty Trustfull.

In 2022 vertelde Schrijver hoe haar kankerdiagnose de relatie met haar partner Lou, met wie ze ruim dertig jaar samen was, had veranderd. "Ik wil niet zeggen dat het onze relatie heeft goedgedaan, maar het heeft wel een extra dimensie toegevoegd. Een dimensie waarvan ik niet wist dat die bestond. Ik ben alleen maar meer van mijn man gaan houden. Ik heb me afgevraagd of dat na al die jaren nog kon. Ja, het kan."

😢

Ik had het al gelezen, ook weer jammer, en eigenlijk veel te jong!

Rust zacht.

R.I.P Loretta, was een fijne nieuws lezeres

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan