Matrix reloaded in een Gepatched Humax

Z

ZFLaSH

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een MR. Dit puur om te kijken wat de mogelijkheden zijn boven de gepatchte Humax met allCam. Nu kom ik eigenlijk tot een aantal conclusies en misschien dat jullie me kunnen helpen:

- Toegevoegde waarde van de MR is eigenlijk 0. alles wat de MR kan, kan de interne cam ook. Weet iemand extra mogelijkheden? Ik heb MR1.070 met een funcard. Ik weet dat in een MR een titakaart kan maar wellicht kan die ook in de allcam na een firmwareupdate.

- Stabiliteit is slecht. Bijv. halverwege een film op ticket gaat hij de CI initialiseren. Dan is de enige optie de reciever aan/uit te zetten.

Dan heb ik nog een kleine opmerking en dat is dat je als "nieuwkomer" volledig overrompeld wordt door verkopers, handelaren en hobbyisten. Er zijn onderhand 75 soorten cam's op de markt. Dragon, X-cam, MR, MM, FreeCam, Zetecam en ik kan nog wel even doorgaan. Er is werkelijk NIEMAND die mij de specifieke verschillen kan vertellen (en ja, ik heb me de afgelopen week kapot gezocht op internet). Ik heb de MR gekocht puur omdat ik hier de meeste "goede" verhalen over heb gehoord maar zoals het er nu naar uitziet, zitten ze op alle boards maar wat te roepen.

Eigenlijk ben ik, na deze test, er van overtuigd dat de Dreambox misschien wel de beste keuze en je een hele hoop centjes kan besparen. Of heb ik het hier mis?

Graag jullie ideeen en hulp.

Inmiddels 1.080 erop gezet en de stabiliteit is top. Nu hoor ik dat taq. e.d. open zijn. Kan iemand mij aub helpen?

Heb de MR van 1.07 naar 1.08 geupdate, maar krijg hem maar niet geinitialiseerd.......... iemand ook problemen hiermee?

Ook niet op een FTA.

had ik ook. Ik heb via mijn laptop en de ucasloader de 1.080 erop gezet. Daarna uit het PCMCIA slot gedaan, er weer in gestopt en vervolgens een 30sec. gewacht. Nu doet hij het perfect. Anders moet je denk ik een andere receiver proberen.

Dat is een goeie. Ik ga hem ook nog eens in het PCMCIA slot doen. Even rommelen, we komen er wel uit. Bedankt!

En vergeet niet je reciever even te laten scannen op Astra voor de taq's...

;)

Tja, leuk en aardig allemaal maar wat is het toch een zooitje met die CAM's. Ik heb echt het idee dat er een stickertje op een CAM wordt geplakt, wat alternatieve software geschreven en hoppa, weer 90+ euro per CAM. Beetje oplichterij niet?

Ik denk dat alle CAM's louter bussiness voor de middenstanders zijn, waarschijnlijk kun je met een aantal sat-forums goed je producten marketten. Zelf heb ik al meerdere CAM's liggen, een programmer ervoor, een CAS2 interface die ook de CAM zelf kan repareren, een aantal gold, fun en titaniumkaarten, maar uiteindelijk doet een ordinaire season interface en een oud noteboekje netzoveel, of de recente ToH releases.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan