Medion laptop TFT scherm.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Een goede kennis van me heeft een laptop, een Medion MD 5400. Helaas is de garantie verlopen en het scherm is stuk.

Navraag wees uit dat het repareren (nieuw scherm en montage dus) rond de 500 euro zou kosten en dat is het ding natuurlijk niet meer waard.

Ze hebben het scherm er af gehaald en draait nu op een externe monitor, gelukkig kan dat ook nog, maar is natuurlijk onhandig.

Bijna paste ook een scherm van een andere laptop die een andere kennis had liggen maar lukte net niet.

Mijn vraag bestaat nu uit de volgende onderdelen:

1.) Passen er ook andere schermen op dit type Medion of moet je echt een Medion scherm of zelfs een scherm voor dit type hebben? Dus past er ja of nee een ander scherm.

2.) Zijn er plaatsen te krijgen waar betrouwbaar een voor deze laptop werkend scherm, tweedehands te krijgen is?

3.) Zijn er misschien mensen met een gelijk type laptop waarbij de laptop zelf defekt is maar het scherm nog goed is zodat op deze manier tot een oplossing gekomen kan worden?

Wat kunnen ze het best doen en wat zijn de mogelijkheden?

Of.... wie helpt?:)

Kijk eerst even of alleen de backlight stuk is.

Met een beetje freubelen en een lichtelement van een oude scanner, kun je die laptop een 2e leven geven.

Je kunt dat controleren door gewoon even met een zaklampje op het scherm te schijnen, of het apparaat in de zon te houden als je hem aan zet.

Zie je ergens nog vaagjes beeld verschijnen, dan is alleen de backlight stuk en is reparatie hooguit een paar tientjes en wat handigheid!

Overigens kost zo'n zogenoemde CCFL buisje in de winkel ongeveer een tientje, dus mocht je even geen oude scanner hebben liggen, dan kun je eens kijken in de winkel.

Vaak zitten er buisjes in van 20 cm, en is het er maar één aan de linker of rechterkant.

Succes!

Ehm, controleer ook of je inverter nog in orde is!

Dat is dat kleine hoogspannings blokje die je CCFL aanstuurd!

Als deze stuk is ,dan komt het echt aan op je creativiteit! :)

1.) Passen er ook andere schermen op dit type Medion of moet je echt een Medion scherm of zelfs een scherm voor dit type hebben? Dus past er ja of nee een ander scherm.

Bijna alle schermen komen in verschillende merken/type laptops voor.

Je zou eens op het scherm moeten kijken of je daar een mark/type aanduiding vind of een typenummer waar je op het web wel mee uit de voeten kunt.

Er is zelfs een site waar je vergelijkingen kunt doen qua aansluitingen enz.

Volgens mij moet daar wel iets anders in kunnen.

Bij mij kon dat ik had keuze uit drie merken/types die allemaal gelijk aan mijn Toshiba laptopscherm waren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan