meer sats op db 800se

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
Wie kan mij op juiste weg helpen?

Na uitbreiding van disecq switch van 4/1 naar 8/1 probeer ik twee ekstra satellieten te konfigureren,maar het lukt mij niet.Schotel staat goed uitgericht.

Ik denk,dat ik ergens in verkeerd menu zit te spelen...

Nl:Hoofdmenu,

Instellingen,

Zenders zoeken,

Tuner conf-tuner,

Ontvangst instellingen:staat op eenvoudig,A/B/C/D.

Bij voorbaat dank voor hulp,Gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:12 uur ----------

Ik heb een sub menu gevonden,bij geavanceerd:LNB-not available.

"Not available" kan ik veranderen,en daar ligt waarschijnlijk mijn oplossing.Gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:57 uur ----------

Ik hoop nog steeds op deskundig advies,aangezien ik er niet uitkom.

Ik vind een menu "geavanceerd",maar krijg niet voor elkaar,dat ik 6 lnb´s kan gebruiken.Gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:20 uur ----------

http://www.emp-centauri.cz/pdf/DM800-168V2setupEN.pdf

Hoi marie.

Ik gebruik een vergelijkbare switch.

Die is intern onderverdeeld als 2 x een 4 voudige switch.

Wat je in het plaatje laat zien is dan juist datgene wat je moet aanpassen.

Ik zal je laten zien hoe ik het hier nu heb staan in de DM 7000 (das dus afwijkend van wat jij hebt) maar ik moet er bij vertellen dat ik nog maar 4 signalen heb aangesloten (dat zijn al 12 kabels die naar binnen gaan, er moeten nog 18 kabels bij want ik heb hier 10 quad LNB's hangen).

• Toneburst: geen
  • DiSEqC-Modus: Version 1.1
  • DiSEqC-Parameter: A/A
  • DiSEcQ herhalingen: Geen
  • Uncommitted switch: Input 1

Dit is de eerste satelliet (Astra 1)

De tweede is hetzelfde maar daar staat bij DiSEcQ parameter A/B

Bij de derde B/A, en bij de vierde B/B

Om nu het volgende rijtje van 4 te kunnen aanspreken, zal ik deze zelfde volgorde moeten aanhouden, maar dan voor 5 tot en met 8 bij de waarde "Uncommitted switch" moeten kiezen voor Input 2, en als ik er nog meer wil aanspreken dan word het dus Input 3.

Ik heb wel ervaren dat je met een Dreambox niet zomaar even wat kan veranderen in het menu en dan gelijk daarna dat kunt testen.

Dus als je dat wel gedaan hebt, dan kan dat de reden zijn dat het niet werkt.

Advies daarin is telkens als je iets veranderd en opgeslagen hebt, je box opnieuw op te starten voordat je het gaat testen.

Ow ja.

Wat bij mij DiSEqC command heet, heet bij jou "Committed DiSEqC command", en daar kies je dus 1 van 4 satellieten.

Het zou me verbazen als je daar andere keuzes zou hebben dan A/A, A/B, B/A, en B/B of A, B, C, en D.

Hallo MAS3,

hartelijk dank voor je reaktie,en meedenken.

Ik heb het internet afgestruind naar oplossingen,en geloof,dat ik nu weet,hoe de vork in de steel zit,met behulp van sat.-boardleden.

Ik begrijp jouw uitleg,maar ik denk dat ik ga proberen alle 6 mijn sats "commited" te krijgen.(Dus gewoon 1,2,3,4,5,6-)

(Ik kon gisteren niet verder expirimenteren,omdat de vrouw voor het grote scherm zat,en haar wil ik niet boos maken...)

Ik heb tot nog toe ook de db 7000 gehad,maar vond die soft iets gemakkelijker,dan die van de 800.Zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Zo kan je bij de 7000 de gewenste satellieten al op voorhand uitkiezen,en die mogelijkheid heb ik op de 800 nog niet gevonden...

Als ik het voor elkaar heb,laat ik het weten,Vr.gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:13 uur ----------

@MAS3

De oorzaak van mijn gezoek ligt waarschijnlijk in het feit,dat er in mijn box slecht 4 satellieten aangemerkt zijn.

Dat moet met dreamset te verhelpen zijn,maar ik ben geen beul met dat soort programma´s.

Ik hoop dat andere kennis mij verder op weg helpt.

Dan kan ik eindelijk echt gaan konfigureren...(Mooi moeilijk woord)

Gr.George

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:42 uur ----------

Mijn probleem lag niet bij de disecq,maar omdat de twee satellieten,die ik erbij wilde hebben,niet in mijn db 800 geprogrameerd waren.

Nu dit met dreanset gedaan is,kreeg ik beide sats redelijk makkelijk geconfigureerd. :klappen:

Hartelijk dank,voor de assistentie,MAS3. :wijntje:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan