melkkoeien

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
dus 1 vat koste 72 Euro.
aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro's) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....

Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
iedereen moet dit weten en begrijpen.

We zijn mischien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!! Oh nee !!!!!!!!!!

Het klopt perfect wat je zegt en de benzine is ook alleen maar duurder geworden en het kwartje wat Kok toen van ons geleend heeft, zullen we nooit meer terug krijgen.

Verder zijn we nog meer bezig melkkoeien te worden als autobezitters. Ze hebben namelijk weer een truuk toegepast om de mensen een rad voor de ogen te draaien.

Ze zijn toch bezig met de kilometerheffing? Die gaan we betalen in plaats van de wegenbelasting zeggen ze dan.
Dus mensen blij want wegenbelasting wordt afgeschaft.

Ja THEORETISCH!!! Want inmiddels is de wegenbelasting in alle stilte omgezet in "houderschapsbelasting". Feitelijk betalen we dus al geen wegenbelasting meer.

De kilometerheffing komt er gewoon BIJ. Dus straks betalen we fijn dubbel, we betalen kilometerheffing en daarnaast ook nog eens wegenbelasting, die dan geen wegenbelasting is omdat het een houderschapsbelasting is, maar wel hetzelfde tarief telt als wegenbelasting.

Stom? Misschien niet, maar we laten het wel allemaal gebeuren....:(

Denk het wel dat we het allemaal laten gebeuren vraag maar eens op straat of ze balkenende als premier willen houden zegt 80% ja, je krijgt de mens niet tot algehele ongehoorzaamheid. de jeugd die dat zou moeten doen is niet sterk genoeg men durft geen vuist te maken zoals vroeger.
Jammer ik zou graag meedoen.

Bakellende zal nooit mijn stem krijgen.
Bos en de zijnen ook niet.

Maar wat dan ?
SP ?
Die gaat echt niets doen aan brandstof prijzen hoor.
Ja omhoog gooien.
En als je meer dan gemiddeld werkt, staat deze club als eerste op de stoep om de vruchten daarvan te incasseren, "ter meerdere glorie van het vaderland", oftewel voor degenen die niet net zo veel kunnen of willen werken.
Verdonk / Wilders ?
Die hebben ook bakken geld nodig, en moeten nog gaan uitvinden waar dat vandaan moet komen (ik weet het stiekum al).

De trend is gezet.
Er zijn nog zat truukjes te bedenken à la wegenbelasting - houderschapsbelasting.
Dus dan kun je niet zeggen dat ze gelogen hebben, want als je een leuk woordspelletje speelt kun je het tegenovergestelde van de waarheid vertellen zonder te liegen.
Ondertussen worden we allemaal wel bedrogen.

De politici doen waar ze goed in zijn.
Ze liegen.
Ze bedriegen.
Dat gebruiken ze om zichzelf te verrijken, en niet allen financieel.
Niemand die er nog van op kijkt.
Want zo werkt het nou eenmaal.
We verwachten gewoon dat we eens in de 4 jaar (soms wat sneller) gaan uitkiezen wie ons nu weer een rib uitrukt.

Ik ben niet zo heel oud.
Maar ben blij met allebei de ribben de die ik nog heb.
Over hooguit 6 jaar heb ik geen ribben meer.
Alleen maar littekens, waar ze me de ribben uitgerukt hebben.

Naar het buitenland dan maar ?
Niet als dat binnen de EU is, want dan hebben ze je zo weer te pakken.
Dus dan naar Verweggistan.
Maar ja daarvoor moet je eerst een kapitaaltje vergaren zodat je daar de rijke buitenlander kunt uithangen.
Eh..
Toch maar weer een staatslot ofzo proberen.
Want met eerlijk werken ga ik dat niet verdienen hoor.
Hoe goed ik mijn best daar ook voor zal doen.

Ik ga het bed maar eens opzoeken in een poging in slaap te geraken.
Anders komt er nooit een eind aan deze bijdrage.
Het valt allemaal niet mee...

Ik weet niet of er qua prijzen veel zou veranderen met de SP maar ik heb wel het idee dat de verdeling een stuk eerlijker zou zijn en de kloof tussen arm en rijk wat minder zou worden.
Straks kunnen alleen de mensen met gemiddeld en bovengemiddeld inkomen nog auto rijden en de rest moet maar met de fiets of de bus.:(

Een andere partij? Nja... het is allemaal prut, dus wat moet je dan?

Buitenland? Dan heb je ook weer een goed argument, het is EU dus vroeger of later moet je er toch aan geloven of gewoon op een andere manier.

Dus inderdaad verweggistan dan maar, maarja daar zijn weer andere problemen.
Een staatslot met een paar miljoen is misschien nog de beste oplossing, doch dat is maar voor weinigen van ons weggelegd.

Ik weet het ook niet meer, het enige wat ik weet is dat er alweer een verhoging van de brandstofprijzen zit aan te komen volgens de laatste berichten.

Voor mij toch echt geen sp meer heb ik een keer gedaan en waar zijn ze nu, we worden nu geleefd door 3 regerings partijen en daarom heen een aantal ja knikkers.

heb ik een keer gedaan en waar zijn ze nu
In de oppositie, en waarom? Omdat het totaal geen zin had om met de besprekingen mee te doen omdat van tevoren al vast stond dat het CDA ze er 100% zeker weten niet bij wilde hebben.
Dan kun je kiezen tussen maanden onderhandelen en dan toch weg-onderhandeld worden of gewoon maar gelijk niet meedoen aan de onderhandelingen zodat er tenminste zo snel mogelijk een regering met anderen gevormd kan worden, hetgeen ook gebeurd is.

Dat je dan geleefd wordt door deze 3 partijen met ja-knikkers ligt dus aan het CDA die telkens maar weer (vreemd genoeg onderhand) de grootste partij wordt. Zolang die steeds als grootste uit de bus komt is er weinig mogelijk, ongeacht welke partijen er meedoen.

Dat er heel veel mensen het er niet mee eens zijn blijkt wel uit de peilingen voor Verdonk terwijl die pas begonnen is.
Doch het CDA geneuzel blijft gewoon alles blokkeren. Ik vraag me vaak af waar nu eigenlijk de christelijke gedachte uit bestaat bij de Balkenbende.

BT ben ik met je eens maar de mensen doen dat toch zelf of niet de mens wil zich toch laten bedonderen politiek gezien ......

Als je denkt dat de SP ooit ook maar IETS zal doen om autorijden minder duur te maken, moet je nog maar eens heel goed gaan nadenken.
En eerlijk verdelen kun je ook lang over praten.
Want waarom moet ik voor iedereen behalve mezelf werken ?
Een ander kan net zo hard werken als ik hoor.
Maar die ander heeft mogelijk andere belangen, zoals op tijd thuis bij de kinderen zijn, ook heel belangrijk.
Of hij moet nog sporten straks.
Of een andere hobby beoefenen.
Dus als die vind dat het zo wel goed is en minder wenst te werken als ik, kan ik wel zijn leven gaan bekostigen en zeer zeker als er een SP achtige partij aan de macht komt.
Die zouden het liefst het hele land hetzelfde loon geven, en alles wat er meer verdiend word uit de NL bedrijven kan dan mooi afgedragen worden aan de overheid.
Ik heb me nooit echt verdiept in het systeem (wat in het oostblok ook nooit gewerkt heeft omdat het DE motor voor corruptie is), maar ik begrijp dat men de inkomens van de leden van de SP sekte ook op een dergelijke manier "eerlijk" verdeelt.
Prima als dat vrijwillig is.
Maar als het beleid is, is het dus NIET vrijwillig.

Dit is een punt waarover ook niet (zinvol) te discussi?ren valt, want je zult altijd je eigen situatie betrekken in je mening over wat "eerlijk" is, en das op zich logisch.
SP aanhangers zullen in het overgrote deel mensen zijn die op of onder modaal verdienen, en vaak vinden dat mensen die een hoger inkomen hebben, dat maar moeten gebruiken om het niveau van modaal op te tillen.
Mensen die een stukje boven modaal zitten (zeg tot twee maal modaal), zullen het daar natuurlijk nooit mee eens zijn.
Die mensen zijn wel degenen waar het meeste te halen valt voor een regering, omdat het daarbij om een serieus grote groep gaat.
Daar staan dus de topinkomens ver buiten, maar die worden wel aangegrepen om te roepen dat het allemaal zo krom is in de wereld, en das wel heel erg gemakkelijk scoren onder de eerst genoemde doelgroep.

Black Tiger;190150 zei:
Ik vraag me vaak af waar nu eigenlijk de christelijke gedachte uit bestaat bij de Balkenbende.

Balkenbende? Ik noem het Balkenende-dictatuur. Niks christelijks of democraties, maar het gaat steeds meer op het oude russische communisme lijken. Alleen de zakken van de grote heren worden flink gevuld, tja ze moeten ook ergens een leuk vakantietje van kunnen houden natuurlijk..

Ik ben het wel eens met Pikkie, dat de Nederlanders er zelf voor hebben gekozen, maar ergens anders op kiezen is ook geen optie. Praatjes en beloftes genoeg, zoals vroeger Wim Kok. Toen ie nog bij de vakbond (was het niet FNV?) zat was hij een heel ander persoon als toen hij later minister president was, maar ja dan heb je ook ineens een heel ander salaris hé.. Tja zo zullen ze allemaal wel zijn. Er is er op dit moment niet één waar ik nog vertrouwen in heb daar in Den Haag..

Als je denkt dat de SP ooit ook maar IETS zal doen om autorijden minder duur te maken, moet je nog maar eens heel goed gaan nadenken.
Ze hebben er niet altijd voor gestemd en waren ook tegen de asociale manier van het opheffen van de grijze kentekens.

Verder bakken andere partijen er ook niks van.
Ik heb niks tegen mensen die modaal of meer verdienen, mogen ze gerust, mogen ze ook iets van houden.
Maar ik heb iets tegen zaken dat je bijv. 100 euro moet inleveren. 100 euro is voor mensen met lage inkomens veel meer dan voor mensen die modaal of boven modaal verdienen en dan vindt ik een verdeling zoals de SP dat bedenkt, dus in procenten, veel eerlijker.

Een eigen voorbeeld: eigen bijdrage ziekenfonds 10% van het netto maandinkomen.
Dat zou voor iemand met bijstand dan uitkomen op 100 euro (voor een jaar dan)
Iemand die geen 1000 maar 3000 netto verdient betaald dan 300 euro. Dat voelt dan even hard in de portemonnee.
En ik ben wel voor dat soort verdeling. Daarbij hoeft voor mij niet de boel gelijk getrokken te worden dat zou ook niet eerlijk zijn.

Misschien moet je je eens wat verder achter de gedachte van de SP verdiepen.
De kamerleden krijgen idd gewoon 2000 euro en de rest word aan de partijkas afgedragen die daarmee dus dingen kunnen doen. Op die manier bedruipt de SP zichzelf en maakt op diverse dingen geen aanspraak, waar andere partijen dus wel gebruik van maken en wat van ONZE belastingcenten af gaat.
Overigens kun je de SP niet met een CP (dus met Rusland ofzo) vergelijken, het is geen communistische partij die iedereen hetzelfde inkomen wil geven ofzo.

Maar oke, men hoeft voor mij geen SP te stemmen, maar wat de "bekende" partijen als VVD, CDA en Pvda ons gebracht hebben de afgelopen decennia is maar al te bekend, het wordt er alleen maar slechter op, zeker voor de lage inkomens want DIE zijn de afgelopen 10 jaar in hoofdzaak gepakt.
Middeninkomens moeten niet zoveel klagen en eerst eens kijken wat lage inkomens de laatste tijd hebben moeten inleveren en voor hun kiezen hebben gekregen.
Dat is vergelijkbaar en ook in het gevoelsleven veel meer dan ieder ander.

Doch zoals gezegd, kies iets anders, maar niet die bekende partijen want die brengen er ook niks van terecht.
Men kan het allicht eens proberen, baat het niet dan zal het ook niet schaden want schaden doet het nu ook al genoeg.

Geen wonder dat er zoveel wantrouwen is onder de bevolking t.o.v. de regering.
Ik ben het dan ook met Big-Henk eens.

Toch blijf ik roepen die euro heeft ons genekt.
Ging je in de gulden tijd met en kar boodschappen de winkel uit voor 70 gulden moest je na invoering euro voor dezelfde kar met inhoud 70 euro voor neerleggen. zijn wij dan zo dom?

Grote oliemagnaten maken miljarden winst ook de nederlandse regering nu vooral de euro is duur t.o.v dollar dus goedkoper inkoop olie. maar wij merken er niets van.

Minister Zalm hoor ik nog roepen de euro leverd alleen maar voordeel op. ja dat klopt ook!!de schatkist vaart er wel bij. en mensen worden aangewezen op voedselbanken.

Nu willen ze de B.T.W weer verhogen naar 20% maar de F.n.v roept dat dit tot meer looneis zal leiden. dus niet alleen die verhoging naar 20% maar ook hogere looneisen zullen worden doorberekent aan het produkt.

Er komt een tijd dat je beperkt zakgeld krijgt en de rest van je loon wordt je afgestolen.

Ik woon in een streek waar vroeger de c.p.n heersde. wat later steeds meer in het negatieve kwam. maar ze deden ook goede werkt toen die tijd in de strokarton. hielpen de armen om hun recht te krijgen bij allerlij zaken.

Maar toen nederland in de welvaart kwam werdt deze partij al snel vergeten. en de kop ingedrukt. en mens is snel vergeten als ze de kop door de holster krijgen. waar ze vroeger in verkeerden.

We hebben allemaal schuld aan deze situatie. we kijken nl aleen maar naar onszelf en willen ons steeds meer verrijken maar dat is maar schijn waarzin. de democratie is een vorm van vrijheid met de neuzen in 1 richting zou houden ze ons in gareel.

We zijn in de loop van de jaren gehersenspoeld en komen haast niet meer in het verweer.en stille armoe neemt alleen maar toe.

Ik stem nog altijd op de c.p.n al hebben ze niet veel leden. maar ze zitten hier nog in de gemeente politiek en houden nog sommige dingen tegen Ook in de gemeenteraad zijn ze er nog blij mee want ze komen met antwoorden op dingen waar de grote jongens nog niet aan gedacht hadden. .verder steun ik geen enkele partij.want ze hebben allemaal de doelstelling om te spekken en lasten verlichting kan niet. al hebben ze ons dat wel beloofd.maar hebben nu allerlij argumenten o.a situatie in vs.en nog meer van die kwats onzin.

DE BLINDE VERNEUKT DE SCHELE.

Het gezegde EENDRACHT MAAKT MACHT. is bij velen vergeten. de maatschappij maken wij middels zelf!!

En als je voor een dubbeltje bent geboren wordt je nooit een kwartje op een normale manier door om hard te werken helemaal niet!!

Wat nog een grotere dreiging lijkt te worden is het grote voedsel tekort in de wereld. dit zal gepaard gaan met oorlogen en enorme hoge kosten aan levens behoefte ook in ons landje.

De aarde raakt uitgeput de vraag naar delfstoffen is velemalen groter dan te verkrijgen is.

Er was jaren terug een film genaamd MAD MAX.toen lachten wij erom. maar ook de serie RUIMTE SCHIP ENTERPRICE was zoiets maar is nu een feit.

Dus kijk er niet raar van op dat we van die MAD MAX situaties krijgen maar dan in nog ergere vorm.hopelijk beleef ik dit nietmeer

Maar het gaat een keer verkeerd.!!!

vg/sth.

Toch blijf ik roepen die euro heeft ons genekt.
Ben ik volledig met je eens.

Het is en blijft een puinhoop en de kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar vergroot.
En de armen onderling worden ook tegen elkaar opgezet.
Mensen met een soza uitkering komen overal voor in aanmerking en mensen met een laag loon of uitkering van 150 euro hoger (die er dus voor werken!!!) vallen net overal buiten of krijgen slechts weinig, waardoor ze netto nog minder inkomen hebben dan iemand met een soza uitkering, dat is toch waanzin?

Pokkeland.

De regering wil dit gewoon. het was hun een doorn in het oog dat ze haast geen verschil meer konden zien tussen modaal en rijken.

Nu pakken ze dat van welwerkende dubbel en dwars weer af.ze willen gewoon het verschil dat in colijn tijd heersde.

En die soza mensen houden ze kunstmatig nog een beetje het hoofd boven water maar wat ze daar aan besteden is een peule schil en zijn sigaren uit een doos die ze modaal af stelen.

Alles wat aan sociale zekerheid in de 80 er jaren is opgebouwt is afgebroken.

En die ziekte kosten is geheel een verkwansing als je meemaakt hoe ze in ziekenhuizen er mee omgaan moet het haast wel onrendabel zijn.

Er zijn landen waar de staat de hele ziekte kosten op hun conto nemen en de vraag zul je daar zoveel slechter uit zijn.

Wat ik hoor dat ze voor behandelingen steeds meer naar belgie en duitsland gaan daar schijnen sommige behandelingen veel beter zijn.??
Ook mede omdat de wachtijden daar velemalen korter zijn.

Hier moet je voor een simpele behandelingen eerst 3 a 4 keer op spreek uur komen dit noem ik gewoon op kosten jagen en declareren dus geen wonder dat de kosten de pan uit rijzen.
en de wachtijden enorm hoog zijn.

Maar goed we zitten nu eenmaal met deze verrotte situatie en dat zal alleen maar erger worden.

Ik zeg altijd looneisen heeft totaal geen zin het wordt je dubbel en dwars weer af gestolen.

Kijk alleen maar boete verhoging van 20% de glimmende petten met hun grote loon steiging moeten het weer bij ons weghalen en zo werkt het op alle dingen. alles betaald zichzelf weer terug daar ze maatregelen om iets te verhogen weer compenseren.

Dat is nu eenmaal democratie mensen aan het lijntje houden en samenzwering onder drukken zo houden ze ons in gareel.

In de jaren 60 had je nog mensen die ergens voor in het verweer durfden gaan maar tegenwoordig zijn ze allemaal gehersenspoeld en lopen overal in mee.

vg/sth.

Ach zelfs al protesteren we, veelal wordt daar toch gewoon langs gekeken en trekken ze zich er niets meer van aan.
Dat zag je wel met die grote protesten van de vakbonden over de WAO en het pensioen enzo en wat is er van gekomen?
De WAO plannen zijn toch doorgegaan, misschien iets minder streng als bedoeld was voor een bepaalde leeftijdsgroep maar de rest had allemaal pech.
Met het pensioen zijn ze ze kort tegemoet gekomen om ze rustig te houden en wat zie je een paar jaar later? Het komt gewoon weer opnieuw boven drijven.

Dat is net als met de Europese Grondwet. Nederland heeft overduidelijk NEE er tegen gezegd. Nu zijn er dan wat kleine veranderingen en de naam "grondwettelijk" is uit het verdrag gehaald (want alleen die naam zou de mensen geirriteerd hebben.. yeah right) en hups nu is het gewoon doorgevoerd zonder het volk te raadplegen.
Waarom? Juist omdat ze goed genoeg wisten dat er weer een NEE zat aan te komen, dus hoe je het keert of draait, vroeger werd er nog eens geluisterd of werd het langer uitgesteld.
Tegenwoordig komt het gewoon 4 jaar later weer terug.
Zelfde met het grijze kenteken en met alles.

Daarom is het ook zo van belang dat die CDA eens uit de regering ophoepelt, want dat is de enige partij die er al zo decennia lang in zit, met die er in zal dus weinig tot niks veranderen, er wordt alleen geschoven.
De ene keer worden de minima weer harder gepakt en de keer daarop de hogere inkomens weer wat meer.
Het blijft allemaal lood om oud ijzer.

Langzamerhand zou je inderdaad bijna voorstander van het communisme worden.

Kleinde zelfstandigen worden immers ook genaaid, eigen zaak beginnen? Waarom? Om 10.000 te verdienen waarvan je er 4.500 over houdt waarbij je nog niet eens verzekerd bent dus als je iets gebeurt heb je pech?
En dan heb ik het hier dus over een klein bedrijfje met die bedragen als jaarcijfers.
Reken het maar om naar de iets grotere zelfstandige die er van leven moet.

Je moet al behoorlijk kunnen verdienen wil je verzekerd zijn en ook nog wat overhouden per maand, dan kun je vaak nog beter voor een baas gaan werken. Ik ken al diverse van die kleinere bedrijven hier in de buurt die gestopt zijn en weer voor een werkgever werken.
Regeltjes, regeltjes, regeltjes.... en belasting... tssk.

Waar ik me ook groen en geel over erger is dat er per jaar miljarden naar het buitenland gaan. naar bodemloze putten.deels onze belasting geld.

En die grondwet verandering en het doordrukken is net zo,n geval er is geen verweer geweest maar besef wel dat het voor ons geen voordeel oplevert. ze zijn heel goed in regel veranderingen. en de regels beheersen en bestelen ons.

Nu las ik net dat pakistan een lange afstand raket heeft gestest en beschikt ook over kernkoppen. de bevolking is straatarm en moet door ons worden onderhouwen en er zijn zoveel van die oorlogzuchtige landen waar wel geld voor wapens is.

Een vorm van protest werkt heus wel. maar de motivatie onder ons is weg. ze willen ons steeds met openbaar vervoer hebben. wat ook stingke duur is maar we zullen maar eens een dag prikken om massaal met het openbaar vervoer te gaan. dan is heel nederland ontwricht.

Net zo als file,s ze zijn er blij mee want dat gebruiken ze ook als melkkoe wat ze besteden aan filebestijding is maar een kwart van het bedrag wat ze te besteden hebben de rest doen ze andere dingen .

Dan bedenken die bloedzuigers weer een electronische middel om nog meer geld te innen.wegenbelasting is onlangs ook per prov. weer verhoogd (prov opcenten) en ga zo maar door.

Het wordt langzamerhand automatisme en geen instantie doet er iets aan. omdat ze ook de vruchten er van plukken.

We leven wel in een vrij veilig land maar gezond zeker niet je bent de hele dagen bezig om te zien hoe je de maand moet rondkomen. heb je een paar extra dan valt er weer een blauwe rakker op je deurmat en bent terug bij af.

Het is gewoon niet leuk meer. het communisme dat in rusland toen die tijd heersde keurde ik niet goed maar deze democratie alhier is zeker niet beter.

Vroeger hadden we veel steun van de c.p.n en heeft alhier vele geholpen. er zijn hier vele aanhangers geweest. maar is ook de kop in gedrukt. deze communisme was niet dezelfde van die uit rusland. een grote leider toen die tijd was Fre Meins en werd op handen gedragen. nu dit weg is zijn de tijden uit 1950 herrezen en zijn ze aangewezen op een voedselbank voedselbank.

De regering presenteerd het land als welvaart. maar ze moesten zich diep schamen hoeveel mensen het mooilijk hebben. stille armoe is groter dan wij denken.

En de kloof zal alleen maar groter worden.

vg/sth.

Beste Agnes,
hier een discussie van mensen die normaal alleen over het kraken van satelliet kanalen praten. Dit is nu anders, ze praten over de melk koe van de regering, het plaatsen van links naar zeer schaar geklede dames is hier zelf achterwege gebleven. Het varhaal begint over de prijs van een Barrel olie, waar andere mensen alleen maar kommentaar opgeven. Zoals je merkt zit het bij deze satelliet gebruikers zeer hoog, zelfs de SP komt hier nog te spraken.
De mensen begrijpen het niet meer ik trouwens ook niet.

Met vriendelijk groet,
Bert van Brakel, Eindhoven

Het klopt Bert, het is dan wel de off-topic sectie dus het kan hier allemaal.
Maar het zit bij iedereen hoog, zelfs bij de sathobbyisten en er is geen hond meer die er iets van snapt.
Veel gemiste kansen van de regering.:(

Dit is een open brief van Beert50 aan Agnes (Kant, in de SP fractie).
Of hij 'm wellicht ook echt aan Agnes heeft gestuurd (met link) weet ik niet .
Maar wie weet word er zo toch nog een aanzet gemaakt de politici te wijzen op het bestaan van zoiets als het volk.
Want die is de politicus al jaaaren uit het oog verloren.
Zelfs toen onze regering na verkiezing vond dat ze eerst ruim 3 maanden lang een zegeronde door het land moesten maken voor ze er over na gingen denken of ze misschien eventueel de handen uit de mouwen zouden gaan steken.
Dat had helemaal niks te maken met het in contact komen met het volk, wat ze wel zo probeerden te verkopen.
Want iedereen kan zien dat er helemaal geen contact is, weer blijft men doen waar men zin in heeft.
Zodat ze zo lang mogelijk opgenomen worden in de geschiedsboekjes.
Daarbij maakt het helemaal niet uit of je er op een positieve manier in komt, of op een negatieve.
Als je het flink negatief weet te maken, sta je er ook flink lang in.
Kijk maar naar die oosterbuur met dat kleine snorretje een halve eeuw terug, die is er voorlopig nog niet uit.

In een eerder cabinet had Hirsch Balin ook z'n snorretje en die wil nu komen met een avondklok voor kinderen tot en met 12 jaar om zo de kleine crimineeltjes aan te pakken.
Ook onder begeleiding van een volwassene mogen ze straks na 20:00 uur niet meer op straat. De grote crimimelen onder onder ons mogen 's avonds na achten nog wel op straat.
Dat kwam vroeger op de lagere school ook voor. Ze pakte toen ook de kleintjes, want tegen iemand van je eigen leeftijd kon je nog wel eens gaan verliezen.
Tja en je bent minister van justitie of je bent het niet en als je geen andere belangrijkere dingen hebt te doen dan maar de kleintjes pakken, anders ga je je snel vervelen, maar je staat wel goed in de picture bij je grote vriend, silent-dictator Balkenende..
En o ja zonder snorretje lijkt ie zelfs niet.. :biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan