Met de dreambox op internet

R

robino

Hallo satvrienden,

Wat moet ik allemaal veranderen in de dreambox om op het internet te komen, ik heb een telenet verbinding.Kan iemand dat stap voor stap even uitleggen a.u.b. hoe dat moet.

Alvast bedankt .

Het is al vaker besproken dus een search kan wonderen doen.
Daarnaast is er onderaan op het board nog een cursus netwerken waarbij je de dream ook als pc kunt zien, alleen als je een router hebt, moet je niet dhcp enabled hebben.

Als ik een nieuwe firmware op de dreambox zet gaat het internet even maar niet voor lang.Kan iemand daar mij mee helpen a.u.b.

Raar maar nu gaat het terug en ik weet niet hoe dat komt ik heb terug een nieuwe soft ingelezen en tot nu toe gaat het goed.
Ik heb ook de router gereset misschien komt het door dat.

Het is zonder meer waar, dat het resetten van de router soms problemen kan opheffen waarvan je je afvraagt of de router ze wel veroorzaken mag.:)

Maar ook andere problemen. Overigens werd ik gelukkig gewezen op een fout wat ik in mijn uitspraak maakte.
Ik schreef namelijk
als je een router hebt, moet je niet dhcp enabled hebben
Dat is onjuist en het "moet je niet" had moeten zijn "kun je het beste in eerste instantie" of "kun je het beste/eenvoudigst".

Het is namelijk wel degelijk mogelijk om de Dream te laten draaien in een configuratie waarbij DHCP enabled is. Afhankelijk van de instelling van de router, moet je daarbij wel opletten dat je de router niet de hele netwerkrange door DHCP laat besturen doch slechts een deel ervan.
Het deel wat niet door DHCP gecontroleerd word, op een ip uit dat stuk, zet je dan de Dreambox.
Het behoeft geen uitleg dat de router dan wel zo ingesteld moet zijn of kunnen worden, dat hij verkeer van buiten de dhcp-range ook toelaat, doorlaat of op de juiste manier behandelt, hoe je het ook noemen wilt.

Hoe kun je zien hoe de router is ingesteld.
Wat dacht je van de instellingen van de router bekijken? ;) Veel routers hebben een webinterface. Zoek dit even op in de manual. Geen manual? Zoek dan eerst de manual even op op het internet.

Zo'n webinterface is vooral handig als de technische kennis niet heel hoog is. En veel gebruikte functies zijn daarmee meestal eenvoudig in te stellen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan