Met een beetje hulp kom ik er wel (hoop ik )

N

nollie

Sat vrienden
Kan iemand mij zeggen waar ik uitleg kan vinden/krijgen van al de afkortingen/vaktaal die gebruikt wordt
ik probeer het te volgen maar dat lukt niet zonder wat voorinformatie.
Zal effen uitleggen wat ik wil gaan doen ;
ik wil een Dreambox gaan kopen DM 7025 en heb al een abonnement op Canaal +
zodat ik zeker de Nederlandse zenders kan kijken ,maar verder wil ik gaan hobbyen
weet niet wat er nu mogelijk is, maar ik moet ergens beginnen
ik hoop dat ik dit zo mag vragen ,ik wil niemand aan zetten tot iets wat de Heer verboden heeft

Groet Nollie

Je vraagt tot nu toe heus nog geen verboden dingen hoor. ;)

Maar ik mag aannemen dat je al wat rondgelezen hebt alvorens je tot een besluit bent gekomen om een 7025 te kopen.

Heb je ook al gekeken naar de aangeboden images?

Ikzelf zou nu op dit moment voor een 7020 gaan.

Vraag eerst maar eens wat je echt weten wilt.

Maar om kort te zijn, met een Droomdoos is errug veel mogelijk, zeker als je een beetje computerkennis hebt.

En met een beetje hulp zul je er echt wel komen hoor.

Hoy Freggel 1
Ik dacht een DB 7025 te kopen omdat ik dan kan kijken en opnemen van twee verschillende zenders.
Dat kan toch niet met een 7020??
er wordt veel gesproken over software maar hoe kom ik er achter wat ik nodig heb voor bepaalde dingen te ontvangen
(vroeger keek ik naar de Formule1 en kom je kiezen welk beeld je wilde zien )
het gaat dus om een uitleg van welk je waar voor moet gebruiken ( is dit op het randje ?)
ook voor feeds en zo
is er een Site waar dus uitleg staat van de legale software ??

Groet Nollie

Dat een 7025 een twintuner is heb je juist, maar ik weet niet of er al leuke images zijn voor deze decoder.

Tja en hoever kun je gaan met het vragen hier, ik denk dat je behoorlijk ver kunt gaan hoor, zolang je geen links plaatst naar keysites, en niet openbaar om keys vraagt, kun je hier erg ver gaan, het is juist de manier van vragen, en uitleg krijgen, dan kun je al een heel eind komen.

En kom je er niet, dan hebben we nog het pm knopje.

Maar voor meer info over dreamboxen ga maar eens bij Sjerom lezen.

En ohja over legale software kun je hier ook gewoon vragen hoor, we zorgen wel dat het bij jou komt. ;)

Er zijn dacht ik wel al een paar leuke images voor de 7025.
Kijk ook eens bij Dreamboxworld en klik dan op 7025.

V.w.b. de verschillende beelden bij de Formule 1, dat is een tijd lang geweest op de Premiere Sport zenders. Het wel en niet beeld hebben op die zenders is afhankelijk van keys die dan weer wel en dan weer niet werken, het wisselt een beetje. Dit gezien dat ook onder de ppv zenders valt en niet standaard open staat op een abonnementskaart.
Voor zover ik me herinner (ben ook F1 fan) heb ik afgelopen jaar niet kunnen schakelen op PW, maar dat kan ook er aan liggen dat PW dicht was, c.q. niet gehacked.:biggrin:

Canal+ heeft afgelopen jaar geen uitzendrechten gehad en bij mijn weten hebben ze dat komend jaar ook niet dus ook daar kun je niet naar multi-camera instellingen kijken bij de F1 races.
Helaas... want ik vond het ook wel leuk op die manier om wat te zappen tijdens de F1.:)

Oke bedankt hier kan ik weer mee verder.
volgende vraag het lijkt mij het beste dat ik een toetsenbord koop bij de Dreambox
en kan je ook Skype installeren op de Dreambox???

Groet Nollie

Waarom wil jij een toetsenbord kopen bij jou Dreambox?

Als er al iets moet gebeuren met een toetsenbord, dan doe ik het hier met de pc via ftp.

Is het niet zo, dat je met een toetsenbord ook kan 'internetten' via de dreambox zodat je dus op TV effe kan internetten. Ik speel ook met de gedachte om een dreambox te kopen MET toetsenbord. Of zit ik er helemaal naast en kan je niet internetten met de Dreambox zoals je ook internet via de PC?

Het kan volgnes mij wel op de tv, heb het ook wel eens geprobeerd, maar vond de kwaliteit niet echt zo denderend.

Maar misschien dat een ander er wel betere ervaringen mee heeft.

Ik heb dat ook eens geprobeerd maar was ook niet kapot van de kwaliteit.

Nou ja,...'t is misschien handig om even iets te bekijken op het net en wanneer je niet van de bank af wilt, naar je bureuastoel. Ik kijk ook geen films op m'n PC, maar soms controleer ik even een DVDtje en dan is het handig dat je dat via de PC kunt doen.

Heb je trouwens een hoge internet verbinding/snelheid nodig als je de Dreambox op het net heb aangesloten? of zijn de bitjes en bytes zo weinig dat een goedkoop internet abo dit prima kan verwerken.
Ik wil namelijk in april gaan downgraden van midi naar small...

Ik heb mijn pc. boven staan, en het lijkt mij makkelijker werken met een toetsenbord dan met de afstandsbediening.
anders moet je steeds van boven naar beneden lopen en dat wil ik in 2007 wat minder gaan doen.
Moet om mijn figuur denken
Ook wil ik zoals Costa Blanca Media mijn mail kunnen kijken via de Dreambox

Groet Nollie

Nollie,..dan gaan wij als expirement elkaar mailen via die dreambox en kijken of dit werkt

Je kunt het vergelijken met een computer in feite, dus qua snelheid heb je niet meer of minder nodig dan je nodig hebt om met een computer te internetten.
Hoe langzamer het internet abonnement, hoe langzamer ook de opbouwsnelheid van de pagina zal zijn, net als bij een pc, maar internetten kun je nog steeds.

Maar het is wel leuk dat jullie met z'n tweeën kunnen gaan testen.:)

Ja maar eerst moet ik hem nog kopen en dat kan niet voor Februari/maart.
Ik vraag me ook af of met de komst van de Dreambox 8000 de prijs niet zal zakken???
iemand al gehoord wanneer de 8000 er komt?
En ik moet in de tussen tijd veel lezen en leren als ik het zo allemaal lees ben ik nog een Amateur tussen de Profs.
En kan iemand zeggen hoeveel films je kan op nemen op een Harddisk van 80gb.
het lijkt mij genoeg

Groet Nollie

Is dat zo? Mijn 40 gig HD geeft namelijk ook aan 39 uur opnametijd.
Maar er zal wel een verschil zitten tussen wat aangegeven wordt en wat er daadwerkelijk aan tijd opgenomen kan worden, alhoewel ik toch de indruk heb dat er op de Dream meer kan worden opgenomen met minder ruimte als je het vergelijkt met een dvd bijv.

mijn 40 gig gaf toen alles nog goed was 20 uur aan
gr frans

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan