mijn eerste bevindingen

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.549
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Doos open en een robuuste Vu+ duo kijkt je aan.
Metaal zwart
Grote duidelijk afleesbaar display (mijn telescoop kan weg)
Rechts een klepje met daarachter 2 cardreaders, 2 Module sloten en een USB connector

Links een dial knop waarmee je door de actuele zenderlijst kunt scrollen door deze te draaien, een druk op de knop activeert de zender

Achterkant een ventilator die toch de stilte doorbreekt , Ophanging zou in rubbers moeten om klankkasteffect te vermijden.
Verder alle aansluitingen voor netwerk audio Scart een echte HDMI ansluiting 2 maal USB en een serieel connector

De werking is in principe gelijk aan de dreambox. Image erin en draaien met die hap.
Instellingen zijn identiek

Afstandbediening , deze ligt niet erg prettig in de hand in vergelijk met een originel dream AB , de knoppen zitten anders gerangschikt en de kleur is room wit. Hij lijkt me wel robuust dus geen flut AB zoals de Chinese klonen voor de Dream

Alle tools die je gebruikt om de BOX te benaderen zijn bruikbaar. FTP,Setting programma ed

Username root password is niet nodig , deze kan wel gecreerd worden zie hiervoor de tips van CM

Updaten van een Image werkt afwijkend van de dreambox . Mijn voorkeur ging uit naar de USB mogelijkheid. Je zet de bestanden op een maagdelijke USB stick (2 bootfiles en 1 image file) zet het apparaat uit en de je plaats de USB stick op de voorkant achter het klepje.

Je start de box weer op (schakelaar op achterkant) en de image wordt geladen en de voortgang is te volgen op het display.

Binnen een paar minuten weer up en running.

Kwaliteit beeld en geluid , Dit is een zeer persoonlijke kwestie en is vaak een discussie punt , mijn insteek is altijd dat hier niets mis mee is

Het is een digitale naar analoog omzetting of digitaal naar digitaal en dan moet je wel erg vreemde componenten gebruiken om dit te verpesten.

Plaatjes zien er gewoon gelikt uit ook Audio klinkt super.

Harde schijf geplaatst en dan de indruk van de binnenkant.

Aparte voedingsprint dit lijkt me wel een oud ontwerp en had mi gelikter gemogen. Maar ja het is een standaard ontwerp en functioneel niets mis mee.

Warmte ontwikkeling valt me reuze mee en die ventilator lijkt me overbodig ik weet niet of er een regelgedrag in zit. Misschien dat ie nodig is als de harde schijf extra geplaatst is.

De hoofd print ziet er netjes ontwikkeld uit en diverse koelplaten zijn aanwezig.

Zo de doos kan weer dicht , goede indruk.

Daarna de harde schijf geformatteerd hetgeen erg lang duurde , schijnbaar lag dat aan de eerder gebruikte diverse partities NTFS die nog op de schijf stonden.

Nadat de schijf geformateerd was (EXT3) nog eens geformatteerd en nu nam dat maar een minuutje of 2 in beslag 320 Gb


Opnemen en weer afspelen --- niks mis mee.

Daarna enkele DIVX bestanden (avi) op de schijf gezet via FTP en deze daarna afgespeeld met de interne mediaplayer , werkt tadeloos. dit was met de dm800 niet mogelijk

Mijn eerste indruk in vergelijk met de DM800..........
Gewoon een uitstekend box voor een redelijke prijs. (dubbele tuner heeft zo zijn voordelen)

Ik denk dat de DM800 er een geduchte concurrent aan heeft evenzo zal de DM500HD dit ook stevig gaan voelen,

Als ik op mijn leverancier afga dan zijn de VU+ Duo op dit moment super gewild en de backorders lopen naar grote hoogten.

Wel moet ik zeggen dat de kast van de DM 800 mooier oogt, klein, maar met consequenties , denk aan de geproduceerde hitte en de vele defecten (met name de tuner).

2 jaar garantie op de VU+ Duo is ook veelzeggend.....

Of ik deze box aanraad............. lijkt me wel duidelijk.

M
 
Beste "The Matrix", jij schrijft "Of ik deze box aanraad............. lijkt me wel duidelijk.".
Dit is voor mij duidelijk, maar wat ijn de prijs verschillen, lijkt mij niet onbelangrijk.

Dus graag ook de andere info ????
 
De Vu+ kost 419 -449 euro en de dm800 origineel idem dito dus daarom had ik het niet over de prijs.

En aanraden ...... in mijn geval is dat duidelijk. Ik kan hem aanbevelen maar aanraden is iets heel anders en dan komen andere aspecten om de hoek kijken.

Dat is wat ik bedoelde...!
 
the matrix;208381 zei:
De Vu+ kost 419 -449 euro en de dm800 origineel idem dito dus daarom had ik het niet over de prijs.

Zijn er ook al wat meer image's voor verkrijgbaar?

Als mijn 7000 er mee kapt..lijkt me dit wel wat
 
Original Vu+
VTI team
Open PLI
Dream Elite Black Hole
HD Freaks

wordt flink ondersteund

heb de meeste uitgeprobeerd en ben blijven plakkken bij Open Pli en die bevalt mij het meest.
 
Ik heb hem nu ook een 2-tal weken in bezit en in vergelijking met mijn dreambox 7025 heb ik een goede koop gedaan. Meoboot is me al gelukt, bekijken van mpeg, avi en DVDpal bestanden is geen probleem. Open PLI is een stabiel image en de box is perfect ge?ntegreerd in mijn netwerk (router-pc-laptop-dreambox). De VU+ duo heeft mijn dreambox voorbij gestoken maar nog zeker niet vervangen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan