Mini raadseltje

K

Kerstkonijn

Het loopt door de woestijn en je leest er je post mee...

Wat is dat?

Een Drommedaris!

(op een pakje camel staat een drommedaris! wist je dat? Beest met maar 1 bult...)

G

Ik evolueer liever naar Evolultion!

G

(Ximian, staat er ook op)

Jaja, als de betere mailclient is er ook:W?l de look-and-feel van Outlook, maar niet de errors-and-disasters (Wormen, virussen, security failures)

Is er ook een Evolution die meer een Outlook Expres look-and-feel heeft? Want ik hou niet van Outlook zelf.

Ohja, doet Norton AV zich ook integreren in Evolution zoals hij dat met de O en OE versies doet?

Om meerdere redenen heb ik geen outlook-achtigen geinstalleerd. Dus vind ik het niet nodig een onderscheid te maken tussen de versienummers en soortnamen.

Maar klik eens op de Evolution link, en bekijk de screenshots. Misschien is dat precies wat je zoekt!

Bij OE kun je eigenlijk niet spreken van versieverschil. OE is echt behoorlijk anders dan Outlook zelf.

Ben net even gaan kijken.. LoL... een ombouw van Novell Groupwise en hij lijkt vreselijk veel op Outlook.
No thanks, aan mij niet besteed. Maar toch bedankt voor de tip.:)

Evolution van Ximian is een Outlook Express achtige mailclient. Hij Praat prima met Outlook Express. Ook de Agenda functies (uitnodigen/accepteren e.d.) werken prima met elkaar.

Ximian heeft een heel mooi en zeer uitgebrijd pakket neergezet wat zeker niet onder doet van OE van wintendo.

Wbt norton AV(?) geen idee wat je daar mee bedoeld... Ik vermoed Anti Virus....

Evolution doet elke bestand GESLOTEN in het programma. Wanneer je een JPG binnen krijg, zal je hem dus niet meteen zien, maar moet je hem OPSLAAN of WEERGEVEN in Email kiezen. .EXE is natuurlijk helemaal onbekend in Linux... dus... Virus?

Die dingen hebben simpelweg geen kans.

Ik draai nu.. 1,5 tot 2 jaar (ik weet niet precies meer) 100% Linux, Ik heb nog NOOIT virus of iets vaags meegemaakt wat niet aan EIGEN domme fouten te weiten was!

G

Evolution van Ximian
Zal best, maar als ik op de link van KK klik kom ik toch echt wel bij Novell uit.:)

Met AV bedoel ik inderdaad AntiVirus, lijkt me voor de hand liggend. Het verhaal houdt voor mij daarbij echter al op, de interface/layout van Outlook staat me totaal niet aan.
Die agenda en andere fratsen wat Outlook er in heeft, is voor mij overbodige luxe.

Dan is Eudora meer naar mijn smaak, ook qua layout.

Maarja, er zullen vast een boel mensen deze Evolution erg mooi en handig vinden, ik wil ook niet zeggen dat ie slecht zou zijn, alleen voor mij persoonlijk niet geschikt.

Idd, ik wist niet dat die gasten iets met Novel te doen hadden...
Zo zie je maar, je bent nooit te slim om iet te leren.

Tja, qua smaak op basis van uiterlijk... Daar valt niet over te discussieren. Vind je het niet mooi? neem je toch een van de 10000 andere email clients....

Tis Linux, dus alles bestaat al 1000 keer ;)

G

Novell is een heel ander bedrijf dan wat het voorheen was. Sinds Novell Suse heeft overgenomen, is het volop in de Linux markt actief.

Suse is en was een van de grootste distributeurs van Linux. Zoals Suse de grote naam in Europa is, is Redhat de grote naam in Amerika.

Redhat is zich meer aan het concentreren op de servermarkt. En Suse maakt van de gelegenheid gebruik om de eindgebruikermarkt binnen te halen. Zonder de servermarkt ook maar enigszins los te laten.

Dat lukt behoorlijk goed. Ze hebben zelfs mij weten over te halen, na zo'n 8 jaar trouwe Redhat klant geweest te zijn.

Maar om het even samen te vatten: het is tegenwoordig een vreemde combinatie om het over Novell te hebben en tegerlijkertijd over 'antivirus'. De Linux architectuur leent zich nou eenmaal erg slecht voor virussen.

Er zijn wel virusscanners voor Linux, maar die zijn er alleen om data te scannen die naar windoos pctjes gaat. Dus om achterliggende windoos kompjoetartjes te beschermen tegen hun eigen onvermogen.

Mja, veelal wordt dat gebruikt bij meelservers, alvorens de meel door wordt gestuurd naar... idd, het windhoospeeseetje...

G

Originally posted by Kerstkonijn
N emaille-servers!

??? Toiletpotten? Die zijn toch ge-emailleerd?

Erh...

/Me heeft nu even blackbox geinstalleerd... Voor ECHTE snelheid!

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan