MIO p350

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Even een paar vraagjes:

Zijn er hier gebruikers van deze PDA?

Zoja wat doen jullie ermee, want ik heb er deze week 1 aangeschaft, en wat betreft de navigatiesoftware lijkt hij te werken, ik moet hem nog uittesten in een leuk autoritje, dus helemaal zeker kan ik het niet zeggen... maar ik ga er wel van uit dat dit werkt.

Maar ik heb nog ruimte over in het geheugen om er andere dingen mee te proberen zoals spelletjes en mp3, er zit een 2 gig sd kaart in, en voor de europa map is het een 1,5 gig , dus nog een 500mb over, en met wat poetswerk nog iets meer.

Maar ik heb ook al gezien als ik hem via usb aan de pc hang dat ik er ook mee op internet kan en dus kan msn'en, dit brengt mij dus tot de vraag of dit ook draadloos kan met dit ding, want als ik het kabeltje eruit pluk dan is het dus over met internet.

Afijn er is volgens mij nog véél meer mogelijk met dit ding zoals het toevoegen van stemmen en dergelijke, maar dat is volgens mij een kwestie van zoeken naar de juiste mappen waar dit in moet komen te staan...

Kortom, wat zijn jullie ervaringen en bevindingen met PDA's ?

Modjes

staat deze vraag niet juist dan graag verplaatsen naar het juiste forum ;)

 
Wees gerust hoor, als iets niet op de juiste plaats staat moven we het vanzelf wel.:biggrin:

Maar hij staat hier goed, speciaal hiervoor heb ik verleden week de "overige vragen" sectie aangemaakt, voor vragen die nergens anders pasten en ik heb wel een GSM sectie maar geen PDA sectie of ik moet deze gaan combineren, wie weet komt dat in de nabije toekomst nog wel.

Wat je kunt doen is bijv. eens bij pdashop of in je handleiding gaan kijken wat je PDA allemaal kan.

Ik heb zelf een Ipaq 4150 en deze is voorzien van IR, BT en Wifi en dat laatste heb je nodig wil je draadloos kunnen internetten met het ding.

Dus daar zou ik eens naar op zoek gaan, maar volgens mij heeft ie dat niet.

V.w.b. stemmen etc. is inderdaad een kwestie van in de juiste map zetten en afhankelijk van welke software dat je gebruikt.

Voor TomTom is het vrij eenvoudig, meestal als je bijv. stemmen via FTD download, staat er ook netjes bij geschreven waar je ze moet plaatsen, eigenlijk allemaal vrij gemakkelijk en leuk speelgoed.

Feitelijk heb ik overkill hier want die van mij kan vanalles en het enige wat ik ermee doe is hem als wegwijsmiep gebruiken en feitelijk is dat een beetje zonde gezien de mogelijkheden van zo'n apparaat.

 
hahah BT das inderdaad een goeie !

Wat je kunt doen is eens in je handleiding gaan kijken wat je PDA allemaal kan.
LOL :biggrin:

Ja, RTFM !!

op http://www.laurusbuth.nl vind je leuke stemmetjes voor tomtom (wanneer van toepassing).

{edit}Hmm de site van Laurus Buth blijkt slachtoffer te zijn van een hack, al een tijdje geleden.

Hij verwacht zijn site eind januari weer online te hebben, dan geheel restyled en wat minder hack gevoelig.

Sla de link maar alvast op, is een echte aanrader !

{/edit}

Ik mag wel aannemen dat het ding een blauwe tand heeft toch ?

Dan kun je dat gebruiken om draadloos met je pc te verbinden.

Moet je wel ff zorgen dat die ook zo'n blauwe tand krijgt.

En je moet t een en ander instellen.

 
Laatst bewerkt:
Yep mas3 een BT heeft hij....

Maar ik heb hem vandaag uitgetest, en meteen gezien dat hij lekker vlot is met het berekenen van nieuwe routes, want daar is hij voor aangeschaft, we waren dus bewust zo affentoe een straatje verkeerd gereden...

Alleen kreeg ik de gedachten dat de mio ook op de hoogte was van wegafsluitingen, want er werd tot 2 keer tot een andere richting aangegeven naar waar wij naar toe wlden, de efteling, dan dat wij gewend waren, en verrek de normale route was afgesloten met als gevolg dat we even richting Eindhoven moesten gaan, en toen weer terug naar Tilburg, maar dit blijkt dit ding dus net weer niet te kunnen, helaas.

Maar komen doe je er!!!

Maar afijn, de snelheid van zoeken en dergelijke valt reuze mee, alleen het vinden van satellieten duurt wat lang vindt ik, want rijdende weg heeft hij er wat problemen mee, maar even een minuutje of wat stilstaan en hij heeft ze.

Nou nog lekker uit zien te vogelen waar alle gadgets kunnen en moeten staan, om dat ding wat op te vrolijken.

En ik zou trouwens Freggel weer niet zijn om de vragen die ik heb met mijn nieuwsgierigheid weer op meerdere forums te stellen, want dan krijg je lekker veel info. :biggrin:

 
Het is logisch dat het wat langer duurt tijdens het rijden, omdat je namelijk dan steeds van positie wijzigt, is het moeilijker om te synchen. Vandaar dat je beter even eerst een minuutje stil kunt staan zodat je positie gevonden is, en dan pas beginnen te rijden.

Op meer forums vragen is uiteraard geen probleem want de reden daarvan schrijf je zelf al op, da's alleen gunstig.

Waar ik wel naar op zoek zou gaan (op usenet bijv.) is de SBP Pocketplus.

Vaker worden op die pda's namelijk dingen niet netjes afgesloten als je op kruisje drukt. Je merkt dat zaken na verloop van (soms korte) tijd behoorlijk langzamer worden als je wat dingen gedaan hebt.

Indien je dan bij de system settings gaat kijken bij memory en dan running programs, blijkt er nog vanalles te lopen.

Deze SBP heeft vele opties, ook voor de achtergrond te veranderen van aanzicht en kleur, harstikke mooi en hij zorgt er ook voor dat als je op het kruisje drukt, dat er ook echt afgesloten word.

 
Voor zij die het misschien nog niet weten,TomTom heeft

sinds kort een programma Quick GPSfix waardoor er sneller

een GPS verbinding is.

Zeker met de Coldstart schijnt het veel sneller te zijn.

Te vinden op de site van TomTom bij de Plus-diensten.

Bezwaar is de beperkte houdbaarheid, er wordt van je

verwacht om minstens éénmaal per 7 dagen te updaten.

Geen idee waar/waarom dat goed voor is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Multispeed

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan