Motor hunt

roland1

New Member
Lid sinds
25 nov 2003
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
72
Beste Humax gebruikers,

Ik heb door het volgen van de forums heel veel op gestoken over de Humax en heb nu ongeveer twee jaar zonder problemen de Humax 5400 met een draaibare schotel aan de praat. Hier voor wil ik graag de inbreng van al de hobbyisten bedanken.

Nu zit ik met een probleem die ik ondanks het lezen van alle rubrieken niet kan oplossen.

Sinds kort draait (hunt) de motor van links naar rechts in een klein gebied.

Ik heb de ontvanger los gekopeld, bedrading , lnb en motor na gekeken maar kon niets bijzonders ontdekken.

Nadat ik alles weer aangesloten had werkte de opstelling weer normaal, maar na een half uurtje het zelfde probleem.

Komt dit probleem bij iemand bekend voor en hoe is het dan op te lossen. Ik zelf ben bang dat het aan de voeding ligt maar weet het niet zeker.

Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht en hoop dat het probleem op te lossen is.

Roland.
 
Mmm, eerst even een mogelijk testje aangeven: Heeft een kennis ook een ontvanger, het liefst de zelfde? Zo ja, sluit die dan eens aan en kijk of het probleem er dan nog is. Zeker in de herfst kan het geen kwaad de connectors te controleren op vocht. Even opnieuw aanstrippen en de connectors er weer op.

En nu maar wachten of er iemand is die meer specifieke info heeft betreffende je duidelijk beschreven probleem.
 
Kerstkonijn, bedankt voor de tip.
Ik zal kijken of er bij mij in de buurt een ontvanger even te leen is, sat gebruikers genoeg om mij heen.

grt Ron.
 
ik en een buurman hebben er ook last van op een ander forum las ik geheugen leeg maken door de stekker er een uurtje uit te trekken ben er nu mee bezig(dat uurtje) dan alles er op nieuw in zetten maar dat wordt vandaag niets meer ik hou jullie op de hoogte
 
Ik heb een Humax 5400 van een satter mogen lenen.
Nadat alles was aangesloten draaide alles normaal.
Helaas, na een half uur begon de motor weer te hunten.
Het ligt niet aan de kabel, want ik heb later het systeem met een andere kabel nog eens uitgetest met het zelfde resultaat.
Dus wat nu nog over blijft is de motor en lnb.
Ik ga eerst van de week de lnb vervangen en hou jullie op de hoogte over het resultaat. Het is inderdaad wel vreemd gezien andere forums, dat dit toch een bestaand probleem is.

grt,
Roland
 
De LNB zorgt niet voor het draaien van de motor.
Als de motor na een half uur op de Humax van de kennis dus hetzelfde probleem gaat tonen kan het al bijna niet meer anders als dat de motor niet meer lekker fris is.
De lnb doet alleen maar signaal binnen krijgen en doorsturen die zorgt verder niet voor de motorsturing.
 
Aangezien ik toch van plan was om mijn oude LNB (0,6 db) te verwisselen voor een (0,3 db) gevoeligheid heb ik die alvast aangeschaft en gemonteerd. Ik dacht een nieuwe motor komt later wel. Maar, wat schets mijn verbazing, na een uur draaide alles nog zonder problemen, kon van de een naar de andere sataliet draaien. De oude LNB gemonteerd en ja hoor, na 20 minuten weer een huntende motor.

Het schijnt dan toch mogelijk te zijn dat een defect in een LNB een motor die via de zelfde coax kabel wordt bestuurd beinvloed.

Gelukkig draait nu alles weer als van ouds.

In iedergeval wil ik een ieder bedanken voor hun inbreng want heb er toch weer wat van opgestoken.

groet van Roland.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan