motor problemen

H

hutsefruts

Ik heb problemen met mijn stab motor. Als ik alles vastgelegd heb kan het zijn dat het een paar keer goed gaat, maar na een dag kan het zijn dat de motor doorloopt. Daarna kan het ook wezen dat hij hem wel weer pakt
Ik gebruik HIC 3.0 met de settingslist van humaxsettings.nl. HIC 3.1 had ik ook al gedaan, maar dit helpt niet

Da's ook toevallig................

Na een paar probleemloze jaren doet Hummie bij mij ook ineens vreemd.

toh3.1nl en humaxsettings.nl in een originele 5400irci met een SG2100 motor.

Het gekke is, hij doet alleen bij de Astra raar
als ik zap van 4 naar 6 bijvoorbeeld, geeft ie ineens 'moving motor to astra 19,2? Oost............. terwijl ie daar echt op stond.

signaal en quality knallen dan naar 0

geef ik 'm op naar kanaal 500 op de hotbird te gaan, of een kanaal op de sirius......... niks aan de hand. Keer ik weer terug naar de Astra......... niks aan de hand. Zap ik naar een ander Astra-kanaal....... zelfde liedje "moving motor en 0 signaal, 0 quality.

Schiet mij maar lek (ik dacht eerst nog dat er een vogel op de lnb stang zat)

Iemand enig idee ?

Dan zal er waarschijnlijk een foutje in de settingslijst zitten.Haal hem ff opnieuw binnen en weer opnieuw erin zetten,maar wel eerst de org. firmware,dan de patch en dan de nieuwe settings er weer in.Dan moet ie goed zijn hoor.Heb hier net ff uitvoerig zitten testen,maar er is met de settings van 18-10 in ieder geval niets mis.

Had je eerst "delete_all_channels.hdf" ingeladen ??

Groetjes

Frankie

Zelfde probleem gehad, ook als je bv RTL 4 aan het kijken was dat de schotel spontaan begon te draaien, tot zijn eind positie.

Na het terug plaatsen van de firmware alles weer goed.

Heb nooit kunnen vinden waarom dit gebeurde, statische electriciteit misschien, de firmware over de zeik door het snel overschakkelen van zenders ??

Wat er in zit: Tux 3.1 en Pet 123 settings.

Kijk jullie kabels maar eens goed na of er geen corrosie of vocht inzit.

mvg

nou, dat dacht ik dus ook........ vocht, breukje, je weet het niet :)

Ik heb 't spulletje nu ruim 3 jaar probleemloos gehad, dus eerst verbaasd het.

Het gekke is, ik heb het alleen op de astra 1

Als ik op een van de andere satellieten kijk, zap ik me helemaal gelukkig zonder 1 krimp

Alleen op de Astra krijg ik tijdens het zappen: "moving motor astra 19,2?"
Gek, want daatr stond ie al :)

Ik ga maar eens van voor naar achter de software er opnieuw inplanten, incl settings en pmc...............

laters

Hi,
die moving motor boodschap krijg je ook als je de Hummie op een kanaal zet waar geen signaal wordt gevonden.
Mischien is dat de verklaring wel voor jouw probleem.
Avensis

Hallo Avensis,

Klopt wat je zegt, op de enex kanalen op 16? oost heb ik dat ook telkens.

maar wat is de oplossing.................. :)

Overigens kreeg ik vandaag een aardig mailtje van iemand die dit board kennelijk leest, met een settinglijst bijgevoegd die enigzins afwijkt van de pet123 en verwanten.

Het wegwandelen op de nl kanalen is nu iig over. Waarvoor mijn dank (maar dat mail ik je nog wel)

LePasta

Helaas.

Nadat het ff goed leek te gaan geeft H5400IRCI soms tussen het zappen binnen de Astra kanalen "moving motor to 19,2? east"

Den dat ik voor de zekerheid maar eens een hele nieuwe kabel trek, wellicht is dat de oplossing, i.c.m. het opnieuw aftapen van de aansluitingen op de rotor en kop.

erg irritant, maar net geen jeuk !

lepasta

Volgens mij staat je schotel toch niet helemaal goed.
Maar ik kom echt niet helemaal naar de US om je even een handje te helpen...

lol

US of Europe :)

Het is inmiddels opgelost.
In het TOH menu zit een optie (ik weet ff niet meer hoe ie heet) waarmee je een diseq funktie in/uit kunt schakelen. Die stond aan en heb ik nu uitgezet.

Verder ff de kabels nagelopen en de afdichtingen.

kwaliteit weer perfekt, en probleem opgelost.

Klukje in elk geval bedankt voor je hulp/inzet.

LePasta

Hallo allemaal,

Afgelopen week en nog steeds eigenlijk problemen op sommige kanalen, inderdaad het wegdraaien van de motor.

Echter moet wel opgemerkt worden dat de toh 3.1 een beetje vaag is met handmatig schotel instellen.
Vaag houdt in luistert soms wel en soms dus botweg niet.
kortom software.

Die motor staat nu 6 weken op het dak met alles nieuw aangesloten, eerst geen problemen en nu wel.
Ik heb inderdaad alles eropnieuw in en aangezet probleem blijft echter wat wel helpt is de schotel een autosearch te geven gedurende de nacht (als ik ligt te pitten).

En dan nog wat die mickeyflash v4.4 vertrouw ik niet zo want mijn maat heeft dezelfde aparatuur als ik met dezelfde kaarten en nu excact hetzelfde probleem.

Hummie 5400z tux 3.1 axas module (magic penta 1.11) en xamuh of pet settings (macht kein flaus aus)
dus zeg het maart wat het is

groeten aan allen.

ja dat is bij mij ook gebeurt ,in het verleden.
dat kwam inderdaad,door die pokke software.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan