Hoi duffy, welkom op het satellite FUN board !
Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst, want je had 'm op een hele verkeerde plaats neergezet.
Vermoedelijk is dit je eerste ervaring met een board, dus dan kan zoiets gebeuren.
Als je niet weet waar je een vraag stellen moet, kun je 'm altijd in het
beginners forum (klik!) neerzetten.
Dan over je vraag zelf;
Inderdaad is het zo dat de dreambox problemen kan geven als je een motor (ofzo) aansluit op de antenne aansluiting, zoals je bij en DiSEqC apparaat doet.
Maar dan hebben we het wel over de oer-dreambox, de 7000.
Wat je bij je 7025 wel moet realiseren, is dat je (afhankelijk van de software in je dreambox neem ik maar even aan) wel moet of kunt instellen hoeveel stroom er nar die motor mag.
Stel je die stroom te laag in, dan zal je motor niet werken.
Dat is een goede manier om je dreambox te beveiligen, want zo is het je iegen schuld als 'ie kapot zou gaan door kortsluiting.
Dan heb je namelijk die mogelijkheid niet gebruikt, of verkeerd gebruikt.
Om heel eerlijk te zijn, kan ik je niet precies vertellen welke motoren je wel en niet kunt gebruiken, omdat ik er geen ervaring mee heb.
Ik gebruik zelf een andere manier om de schotel te laten draaien met mijn dreambox 7000.
Wel kan ik je zeggen dat ik vorige week zelf heb gezien dat het goed werkt met dreambox 7020 en een motor van STAB, maar ik kan je niet vertellen welk type dat dan was.
Dat merk STAB is wel een van de bekendste merken, en dus ook zo'n beetje de duurste.