Multytenne of triax 78cm ?

amsterdamn

New Member
Lid sinds
17 jul 2012
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
42
Goedemiddag allen,

Naast dat ik zit te twijfelen of ik de dreambox 800 hdse kloon of originele 500 hd moet kopen, twijfel ik ook over de multytenne. Astra 1 2 3 en hotbird in ??n klinkt goed. 125 euro. Alleen 45 bij 45 cm brengt wat risico's met zich mee ben ik bang.

Wat adviseren jullie?



ps . Ik moet nog een schotel , box , lnb's etc aanschaffen.
Als iemand dat voor de lol of voor een leuke prijs wil installeren en uitrichten etc
hoor ik het graag.


Alvast bedankt
 
Hoi amsterdamn, allereerst welkom op het forum.

Een schotel plus moteck en lnb's heb ik eventueel nog in de aanbieding voor jou, kijk maar in onze sectie te koop aangeboden.
 
Dank je wel.

Heb gekeken , goede aanbieding.
Ik moet sowieso 78 (+) hebben. helaas
 
Voor die 4 satellieten heb je geen 78+ nodig, dat ligt er maar aan wat je gaat doen.
Je kunt echter wel voor de T55 gaan, de kleinen broer van de T90, die zijn zeer geschikt voor ontvangst van de door jou 4 genoemde satellieten.

En een kennis van me in Rotterdam heeft er ook zo eentje hangen met stevige ontvanst (allemaal boven de 75%).

Een andere optie is een Triax met 4 lnb houder. Dan kun je inderdaad het beste een 78cm schotel nemen. Dat heeft te maken met het type schotel.
De T55 is een ander model en heeft door zijn vorm die grootte niet nodig.
Qua prijs zal het elkaar niet veel ontlopen denk ik.
 
Ik heb zelf een Triax 88cm met 4 lnb houder en switch en ben daar uitermate tevreden over.
Multytenne echt laten liggen! 45 cm is echt te klein voor een goed ontvangst.
 
Heb ik al gezegd dat ik ( ongeacht de huidskleur, ras, religie etc ) van jullie houdt ?
Bij deze.

t55 ook even in verdiept.
Ik denk na het hele internet doorgezocht te hebben, lekker voor veilig ga. De triax88cm, 4 lnb's en gaan met die banaan.
 
amsterdamn;223545 zei:
Heb ik al gezegd dat ik ( ongeacht de huidskleur, ras, religie etc ) van jullie houdt ?
Bij deze.

Wacht maar totdat je de rekening krijgt. ;)

Maar ik heb hier een t55, en daar ben ik ook dik tevreden mee, maar die ligt volgens mij in aanschafprijs nieuw hoger als die Crazymotha heeft.
 
Oja schotel zijn we uit koop lekker een xtrend 6000 geweldig ding vind ik beter als de dreambox.
 
Haha, tnx mannen.

triax en voor 90% gaat het die xtrend et 6000 hd worden.
 
Triax is een goede keuze! heb ikzelf ook.
Kijk ook eens naar de Vu+ Uno is een super ontvanger met zeer goede reviews!
Kan ik je evt leveren voor 289,- euries ;)
 
De vu+ uno heeft een minder beeld dan de xtrend et6000 heb ik begrepen.
Ik heb hem vandaag al besteld bij een Turkse meneer in zwolle.

ps. de uno is 269 elders :)
 
Dat is zeker niet waar. Maar goed meningen verschillen, de een vindt een Mercedes mooi de ander weer een Audi (zoals ik :tong:).

269,- zou zo maar een kloon kunnen zijn voor die prijs of grijze import waar je 0 garantie op hebt!
 
hallo

Ik heb zelf een multytenne single en een xtrend 6500 Hd.

Ikzelf vind het beeld super (na een beetje schuiven met de scherpteregeling - sommigen zetten de scherpte zelfs op nul!)

Wat betreft ontvangst van de multytenne :

Hij staat opgesteld achter een beukenhaag van 2 meter (hellingshoek n?t boven de haag)

Ik heb de schotel zelf uitgericht.

Ik heb enkel ontvangstproblemen met Riksat (bijna dagelijks), Voulis (af en toe)

Zenders als ZDF, BBC, BVN... vallen enkel uit bij hevige regenval (van november 2010 tot nu ongeveer 5 keer) of wanneer ik de haag vergeet te snoeien.

(West Limburg / Belgi?)


Mijn Xtrend ontvanger is gloednieuw met standaardsoftware. Ik zie weinig verschil in beeldkwaliteit met Vantage HD 7100 s alleen lijkt het HD beeld wat scherper en het SD beeld misschien iets minder scherp.

Het toestel is wel zo uit de doos aangesloten (na instellen van de tuner en scannen)

Beeld en geluid zijn z??r goed
 
Bedankt voor je reactie.
Het multytenne verhaal heb ik al opgegeven. Is een triax geworden.

xtrend et 6000 hd is hem al geworden. Moet morgen aankomen.
Alleen vraag ik mij af of er al kloons van de xtrend in omloop zijn.
Ik heb er 185 euro voor betaald terwijl ze voor 230 verkocht worden bij de rest van de verkopers.
 
Ikzelf begrijp niet goed wat iedereen tegen Multytenne heeft. Ofwel zit ik zelf op een zeer goede locatie ofwel kijk ik altijd op het juiste moment naar TV. Ik moet wel toegeven dat mijn collega's in de buurt ietsjes meer uitlezen qua signaalsterkte en kwaliteit (bij mij zit dat allebei op ongeveer 90%, soms ietsje minder soms ietsje meer, maar nooit meer dan 92% dacht ik ) Het heeft wel een dag geduurd voor ik mijn schotel (zelf) uitgericht had. (Ik had absoluut geen ervaring in die dingen, maar heb me wel grondig laten informeren door enkele kenners.) In Amsterdam zou dat misschien wel een verschil kunnen geven.
 
Het kan geen toeval zijn hahaa. Misschien ligt het idd aan Amsterdam e.o.
Het werd mij door enkele verkopers afgeraden die ze zelf ook verkochten. Plus de ervaringen van mensen op het web.Vandaar de keus voor zekerheid. .

Ik had liever zo'n mooi gevormde , kleine multytenne gehad, maar ach ja de hele buurt hangt hier vol met 110cm schotels :)
 
Klopt, je moet toch wel wat geluk hebben om met de Multytenne goed uit te komen.
De T55 is ietsie groter en ook beter.
Het is dus niet zo dat we iets tegen de Multytenne hebben maar meer (net als bij ontvangers), dat je voor hetzelfde geld beter materiaal kunt krijgen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan