Na de vakantie goedkoper bellen in buitenland

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
801
Punten
113
Leeftijd
60
Uiterlijk 30 augustus moeten mobiele bellers minder gaan betalen voor gesprekken in andere EU-landen. Klanten moeten daarvoor wel voor 30 juli antwoorden op een aanbod dat ze van hun aanbieder krijgen. Anders gaat het lage tarief pas 30 september in. Deze precieze datums zijn vandaag bekend gemaakt door de Europese Commissie. De invoering komt hierdoor voor velen na de vakantie. Toch is de formele afronding van het Brussels wetsvoorstel met een recordsnelheid van 11 maanden gebeurd.
Eerder werd al overeengekomen dat gesprekken in een ander EU-land maximaal 60 cent per minuut mag gaan kosten. Gebeld worden mag hooguit de helft kosten. Nu is dat nog veelal het dubbele. De prijzen gaan in 2008 en 2009 iets verder naar beneden. De Europese Commissie controleert nauwlettend de andere prijzen van telecombedrijven, met name die voor sms en mobiel internet. Als die prijzen niet ook snel naar beneden gaan, dreigt de EU opnieuw in te grijpen.

prima ik ga toch pas in Oktober met vakantie.

Anders gewoon een prepaid kaart kopen in het buitenland dat scheeld veel geld.

Eerder werd al overeengekomen dat gesprekken in een ander EU-land maximaal 60 cent per minuut mag gaan kosten.
Vindt ik nog belachelijk duur als je de volgende kennis hebt:
1.) Bellen naar bijvoorbeeld de US (wat veel verder weg ligt) kost maar iets van 3ct per minuut op vaste lijn.
2.) Bellen naar en in het buitenland wordt wel opgevangen door de GSM masten, maar het overgrote meerendeel van dit telefoonverkeer wordt gewoon via de "normale" telefooncentrales verder afgehandeld.

Ik ben voor 1 tarief voor heel Europa (wat de EEG landen betreft)... wat een onzin al die zakkenvullende roaming(!) Dan maar geen gratis telefoons en een maandelijkse lage rekening. En psst.. dit jaar pikken ze de vakanties van de meeste nog lekker mee. Zeker van degene die vanwege de kids of bouwvak niet in September/Oktober kunnen gaan :-(

Zou ook niet slecht zijn inderdaad 1 tarief voor alle aangesloten landen, maar dan toch wel dik lager dan die 60 cent.

En uiteraard lijkt me dat de reden dat het pas na de vakantie ingaan, ze willen de telecommensen te vriend houden dus op die manier kunnen ze hun vakantiewinsten van dit jaar nog meenemen.;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan