naa reparatie loader kwijt

G

goseca

ik heb hier van een kenis een humax 4500z staan en is voor repararatie naar de hum fabrik gestuurd en nu ligt de loader 2.08 er uit

hoe nu verder!!!!!

LoL, ja misschien had je eerst moeten zien of een collega hobbyist hem niet kon repareren.

Het was al eerder bekend dat de fabrikanten de dingen zouden beveiligen, dus het is vrij logisch dat als je hem opstuurt voor reparatie dat de 2.08 loader er uit gaat en alles origineel weer op 5400Z model word gezet en daar zit origineel geen 2.08 loader in.

Maar op zich is dat niet zo'n enorm probleem.
Gewoon hier even vragen of er een collega hobbyist is die niet al te ver van je vandaan woont en in het bezit is van een naaldenbordje, dan kan diegene de 2.08 loader er weer voor je in flashen.

Heb ook een hummie die ter reparatie terug naar de fabriek moest maar heb er expliciet bij gezegt dat z'm moesten repareren en niet ombouwen en dit hebben ze netjes gedaan.

Vindt het wel vreemd dat men de ontvanger zonder medeweten van mij mogen veranderen,het is toch mijn ontvanger en bied hem ter reparatie aan en niet voor ombouw!!!!!

Originally posted by goseca
ik heb hier van een kenis een humax 4500z staan en is voor repararatie naar de hum fabrik gestuurd en nu ligt de loader 2.08 er uit

hoe nu verder!!!!!

Je had hem beter bij mij langs kunnen brengen voor reparatie...

Ik laat de loader er gewoon in zitten..hehehe

Gr Fred.

@JHG je hebt geboft dan.
Ligt er ook een beetje aan of de winkelier of de importeur/fabrikant hem gemaakt heeft.
Maarreh... het is wel jouw ontvanger, maar ze mogen hem wel degelijk "ombouwen".
Dat is namelijk omdat zij het recht hebben hem origineel te maken, in feite had jij geen recht hem om te bouwen want dan verander jij dingen aan de ontvanger, en zit je zonder toestemming wijzigingen aan te brengen in intellectuele eigendomsrechten en copyrights etc. Heel verhaal.

Hoe dan ook, vergelijk het met een pc. Als die stuk gaat en ze krijgen hem niet gemaakt, dan zetten ze plomptverloren ook gewoon weer het standaard image er terug op.
En als dat XP is terwijl jij er win98 op gezet had, dan maakt dat niet uit, hij wordt je dan terug aangeleverd hoe je hem gekocht hebt en dat was dus met XP.

In dit geval is het 't zelfde. Origineel word deze ontvanger geleverd zonder 2.08 loader maar met een andere.
Krijgen ze het probleem niet opgelost, of hebben ze er geen zin in omdat het hier een gemodificeerde ontvanger is, dan hebben ze het recht om hem voor de goede werking in originele staat terug te brengen.
Dus ja.... ze mogen het.

zekers hat ik het recht om hem om te bouwen !!!!!

ik had hem toch gelijk betaald bij aankoop en niet op kriedit gegocht

fred heb jij zoon naald boardje dan laad ik die vent waar hij van is even de lijm laagje er af putteren

en kom ik even bij je langs

das ook lekker, je loader eruit en ook nog de kl**e gleu erop.

succes max

"In dit geval is het 't zelfde. Origineel word deze ontvanger geleverd zonder 2.08 loader maar met een andere.
Krijgen ze het probleem niet opgelost, of hebben ze er geen zin in omdat het hier een gemodificeerde ontvanger is, dan hebben ze het recht om hem voor de goede werking in originele staat terug te brengen.
Dus ja.... ze mogen het."

Dan heb ik geen geluk gehad want ik heb nog zo'n ouwetje met orgineel een 1.36 loader. Zoals jij het uitlegt mogen ze 'm alleen orgineel maken en niet ombouwen,ook al hadden ze de ontvanger orgineel gemaakt dan was ie toch weer eenvoudig te patchen.

@jhg dat klopt. Je zou hem dus weer terug moeten patchen maar je schreef dat ze het netjes gedaan hebben. Ik ging er van uit dat je daarmee bedoelde dat ze netjes naar jouw expliciete vraag geluisterd hadden en dus niet omgebouwd hadden en in die zin had je dan geluk gehad.

@Goseca, je schreef "zekers hat ik het recht om hem om te bouwen !!!!!"
Het heeft er niet mee te maken of je hem al dan niet kontant of geheel betaald hebt.
Het wel of niet mogen ombouwen heeft te maken met andere rechten zoals copyright en intellectuele eigendomsrechten die op een apparaat van kracht blijven ondanks dat het jouw eigendom is. Dat is weer een lang juridisch verhaal waar ik niet aan ga beginnen.
Ik wilde alleen maar even aangeven hoe het officieel volgens de letter van de wet in elkaar zit.
Wat je verder met je ontvanger doet, maakt mij persoonlijk niets uit, maar ik wilde hiermee duidelijk maken dat je geen poot hebt om op te staan mocht jij of iemand anders willen gaan klagen hierover bij de fabrikant.
Zich druk maken heeft dus weinig zin. Als een ontvanger naar de fabrikant gaat, dan kun je het best je erbij neerleggen en gewoon weer opnieuw (laten) patchen.

ja ik weet het wel, ik ben alweer beezig om het lijm er af te putteren

maar na dat putteren even een filmpie haha

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan