Negatief beeld Nexbox en Dolamee?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zit hier met een probleem waar ik even de oplossing niet voor weet.

Ik heb bij iemand een Nexbox ge?nstalleerd,  maar dat ding springt iedere keer op negatief beeld, allemaal vreemde kleuren.

Een ander boxje geprobeerd en deze heeft hetzelfde probleem, dus het gaat aan de tv liggen denk ik. 

Nou heb ik dus intussen al wat instellingen veranderd in dat boxje want het schijnt dat oudere Philips-tv's problemen hebben met het omgaan van het computersignaal? 

klik, dit is wat er gebeurt.

Hoe los ik dit op???
 
Ik weet niet welke nexbox je hebt , maar voor de 2g/16g android 6 is nieuwe firmware uitgebracht. En daarin zou het opgelost zijn.

Misschien inmiddels ook voor de anders versies

Er zijn tig problemen met een nexbox en oude tv's
 
http://www.tvboxforum.com/forumdisplay.php?fid=5

kijk hier eens in de rubrieken van de betreffende nexbox
 
Ik heb daar even gelezen @Matrix, en zie dat er tig zijn met dit probleem, en dat er een andere firmware is.

Maar hoe ga ik er die opzetten, dat weet ik ( nog ) niet.
 
Je moet de sd kaart eerst met de bijgeleverde software voorbereiden.Formatteren heet dat

Vervolgens zet je op de sd kaart de nieuwe image en alle andere bestanden die erbij zitten.

Dan nexbox powerplug eruit , sd kaart erin. Vervolgens pak je een coctailprikker. Breek beide scherpe punten af.
Druk deze coctailprikker in de audioplug van de nexbok je voelt dan een klikje van een schakelaar.

Houdt de coctailprikker zodanig dat de schakelaar ingedrukt blijft en vebindt de powerplug in de nexbox.

Tel tot tien en laat coctailprikker los. Firmware wordt geinstalleerd.

Het is even prutsen maar na wat oefenen een makkie.

Zit bij de image geen sd formatter die heb ik wel.

Welke nexbox heb je misschien kun je droog oefenen ik heb de bestanden van alle nexboxen allemaal gedownload met dechuidige software met beschrijving howcto
 
Grrrr.... voor de derde keer een ander boxje ge?nstalleerd, nu met een andere firmware waar "forced RGB' uitgezet kan worden, doe je dat in het menu zie je meteen of het goed is of negatief, maar na een half uurtje begon het gedonder weer, iedere keer tijdens het kijken van een film sprong de tv weer op negatief beeld.

Nou heb ik dus gelezen op het Kodiforum dat een converter zou moeten helpen, dus dit is de volgende stap, ik ben benieuwd of dit wel werkt??? 

 
Beetje late reactie, maar dit probleem is al opgelost.

De aanschaf van een andere tv was de oplossing.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan