Netflix-fout tvq-pb-101 (5.6.1)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Als de foutcode tvq-pb-101 (5.6.1) optreedt, vaak samen met de volgende melding:

We ondervinden momenteel problemen bij het afspelen van deze titel.

Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel.

Tja, en die melding kreeg ik zojuist.

Ik was op zoek naar een film voor vanavond, en had tijdens het zoeken meteen wat andere films en series in mijn favorieten gezet. 

Trailers gekeken, en een film klaar staan, en op het moment dat wij die film wilde kijken kreeg ik bovenstaande melding.

1 en andere geprobeerd, en niet 1 van de films deed het??? 

Ik denk hoe kan dit nou? Ik had net de kast een halve meter verplaats, zou er een kabel los zijn, dus getest of ik internet had op mijn Samsung tv, alles werkt, op de telefoon Netflix getest gewoon alles werken, en op mijn computer ook? 

YouTube even getest op de tv, en dat deed het ook, dus schiet mij maar lek dacht ik.

Alles aan het bedenken geweest, en opeens dacht de tv een keer aan en uit, maar dat helpt niet, dus even Google erbij

hoe de tv te resetten.

Blijkbaar de stekker er uit halen, en 1 minuut de spanning er af als er een aan uit knop op de tv zit, en anders 3 minuten de spanning er af.

Dus de tv opnieuw opstarten. 

Even niet aan gedacht, terwijl ik dat bij een probleem bij pc of smartphone heb, opnieuw starten.

:stupid:   Maar dit was gelukkig de oplossing. 

Van 0 af beginnen dus. 

Misschien een tip voor een ander?

 
Is wel een goede tip. Niet alle TV's hebben dat, de Samsung van mijn dochter bijvoorbeeld niet, maar die van ons beneden in de huiskamer wel.

Het euvel doet zich bij ons alleen voor als de TV lang heeft aan gestaan.

Mijn vrouw placht de TV nog wel eens graag al 's morgens of 's middags aan te zetten en dan gaat het ding niet meer uit.

Als de TV een 4 a 5 uur aan gestaan heeft, kan ik vaak nog wel eens een of meer series kijken en dan opeens komt dezelfde melding.

Bij onze TV is het echter voldoende hem dan uit te zetten, even 5 seconden wachten en weer aanzetten. Dan moet je sowieso nog een minuut of 2 a 3 wachten. Zou je meteen op de Smart knop drukken komt bij ons de melding dat hij aan het bijwerken is en later opnieuw moeten proberen.

Als je dan de knop 2 a 3 minuten later nog eens in drukt, dan kan Netflix gewoon weer laden en kun je al voorheen gewoon verder kijken.

Misschien volgende keer ook nog eens proberen. Gewoon met de AB uitzetten, 5 seconden wachten, terug aan zetten, minuutje of 3 wachten (misschien iets langer) en dan weer opnieuw proberen.

 
Ik snap trouwens helemaal niet waarom onze tv beneden alleen maar in de stand-by modus gaat als wij hem uitzetten, er zit geen aan uit knop op. 

Op de tv van mijn dochter weet ik het even niet of deze het wel heeft. 

Maar zij had het vorige week ook op de tv beneden, en ik zat met mijn koptelefoon op, wat ze precies gedaan heeft weet ik niet,

maar na wat fröbelen werkte Netflix weer.

Zijn weer van die dingen wat je even moet weten. ;)  

En daarom ben ik er nog steeds een voorstander van om oplossingen die je zelf vindt zonder het hier te vragen deze toch te posten, een ander kan er altijd iets aan hebben.

 
Ik snap trouwens helemaal niet waarom onze tv beneden alleen maar in de stand-by modus gaat als wij hem uitzetten, er zit geen aan uit knop op. 
Dat is tegenwoordig standaard bij de meeste moderne TV's. Ik heb er nog wel een aan/uit knop op zitten (aan de onderkant zitten wat knopjes) maar ook die knop schakelt de TV alleen in standby stand.

Als men echt een aan/uit knop wenst, zal men zelf een aan/uit schakelaar op de stroomkabel moeten monteren. Of de TV in zo'n uitschakelbare stekkerdoos moeten aansluiten of iets in die geest.

Het gekke is dat mijn dochter ook een wat meer moderne Samsung heeft van 2015, die van ons beneden is van 2010. Maar die van haar heeft dat euvel dus niet.

Als men een slimme oplossing vindt voor een probleem wat vaker voor komt of kan komen, is het zeker een goed idee om in het betreffende forum de probleemomschrijving en de oplossing te plaatsen. Goed idee. (Y)

Dus als andere gebruikers zich geroepen voelen... ga jullie gang!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onze tv's zijn van 2017, en 2015, maar dat doet er nu even niet toe, want ik ben het even niet eens met die aan uit schakelaar. 

Ik heb namelijk ook een Samsung tv als computerscherm, ja ik ben een beetje gek, 42" past net in mijn computerkast. 

Maar wat er nu gebeurt, op de pc zit zo'n stekkerdoos met een aan-uitschakelaar, reden hiervan is dat de pc soms niet helemaal uit gaat, en na het afsluiten volle bak met zijn ventilators gaat draaien, waarom is mij nog steeds een raadsel, en ik heb dit hier al eens gevraagd op het forum.

Maar als ik dus die schakelaar in de aan stand zet, en de tv staat aan, dan gaat de tv even aan en uit, terwijl er van die pc niks aan de tv gekoppeld zit. De pc die er naast staat wel, maar die staat alleen maar aan als we een film kijken. 

Waarom de tv even aan en uit gaat weet ik niet, netwerk ofzo? 

 
Waarom de tv even aan en uit gaat weet ik niet, netwerk ofzo? 
Dat zou een gelijke instelling kunnen zijn als ook bijv. bij sommige sat ontvangers en ook pc's tot de mogelijkheden behoort.

Wat gebeurt er na een verlies van spanning c.q. wat is de instelling dat er na spanningsverlies moet gebeuren:

1.) Je gaat weer aan en blijft aan (bij ontvanger ga je dan naar de standaard zender)

2.) Je gaat weer aan en schakelt dan naar stand-by.
3.) Helemaal niets. Deze laatste instelling zie je soms bij een NAS of pc maar steeds minder.

Aangezien het apparaat stroom krijgt, zal het aan gaan. Echter je wilt niet altijd dat het ook aan blijft na stroom uitval. Stel voor dat dit gebeurt als je niet thuis bent en dat na herstel van stroom alle apparaten bij thuiskomst aan zouden staan, niet handig en niet ongevaarlijk.

Dus als ik me niet vergis is het gewoon een standaard instelling, dat er automatisch teruggeschakeld wordt na standby. Vandaar dus even aan en uit.

V.w.b. die andere vraag omtrent die pc en ventilators, dan zou je dat topic nog eens up moeten gaan halen. Volgens mij waren we daar toen mee bezig om dat op te lossen maar wilde je daar later op terug komen. Dan kunnen we er beter in dat topic mee verder gaan. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan