Netflix moet Duitse klant prijsverhogingen terug betalen!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.427
Punten
113
Leeftijd
61
Netflix moet aan een Duitse klant ongeveer 200 euro terugbetalen. De man vocht met succes een aantal prijsverhogingen van de streamingdienst aan. Of ook andere klanten hun geld kunnen terugeisen, is twijfelachtig.

De man was aanvankelijk een Netflix-abonnement van 11,99 euro per maand aangegaan. Tussen 2017 en 2021 werd dat echter een aantal keer in prijs verhoogd en uiteindelijk kostte het hem 17,99 euro per maand.

De zaak ging over de manier waarop Netflix de prijswijziging kenbaar maakte. Klanten moesten de prijsverhogingen met een klik op een knop aanvaarden. De rechtbank oordeelde dat dit onvoldoende was. In het individuele geval besliste een rechtbank in Keulen dat Netflix meerdere prijsverhogingen ten onrechte aanrekende en dus moet terugbetalen.

De rechtbank paste wel een verjaringstermijn van drie jaar toe en wees terugvorderingen voor 2017 en 2018 af. De rechtszaak werd aangespannen in 2022 en bij de volgende prijsverhoging pastte Netflix de formulering van de instemming aan. Het is dus maar de vraag of ook andere Netflix-klanten hun geld nog kunnen terugkrijgen.

Netflix zegt in een reactie dat andere rechtbanken al anders oordeelden en de prijsverhogingen in Duitsland wel geldig verklaarden.

@bronnen: chip.de en nieuwsblad.be

• Leuk
Waarderingen: Peer
Zelf heb ik destijds vanwege de prijsverhogingen in combinatie met het account niet meer mogen delen mijn Netflix abonnement opgezegd.
Ik heb dus al een paar jaar net niks :biggrin2:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan