netwerk drive mounten aan dreambox

O

opeltje

zo, de dreambox is al weer terug....en de http://www.ovislink.nl/MU-5000FS.htm is ook binnen.

nu wil ik de dreambox mounten (om mp3 af te spelen en var uit te breiden) aan de externe schijf die via het servertje loopt. vroeger had ik de dreambox aan een pc gemount dat is geen probleem.

maar hoe fix ik dit nu met het (samba) servertje?

ik heb er al veel over gezocht op het net,maar ik kom er domweg niet uit.

wie kan me op weg helpen?

ik zie de drive's verder wel op het windhoos netwerk...

met vr groet,

opeltje

hmmmmmmmm, nu bedenk ik me of de dreambox wel kan mounten aan een naam...ipv een ip adres....\\Server is de hostname van de server...en als ik het ip adres intyp krijg ik het login scherm...

Hmmz... goede vraag, mounten heb ik nog niet gedaan, de instellingen voor de ngrab streamserver moet een ip zijn, maar met de samba zou het in feite ook moeten lukken.

Ooit heb ik bij de addons van de Dream ook eens wat van Samba gezien, misschien dat je zo kunt connecten, maar ik heb geen idee hoe je dan zou moeten streamen.

Dat moet ik eigenlijk ook nog eens uitvissen voor de buurman. Heb het wel eens werkend gehad met een windows pc. Als ngrab in de Dream toen het ip van m'n pc ingegeven, op de pc had ik zo'n tooltje draaien, ook iets van ngrab dacht ik en dat werkte.

Maar echt een drive mounten... is me ook (nog) niet bekend.:)

het lukt dus wel..alleen moet je dan niet voor cifs kiezen zoals bij de nslu maar voor smbfs. films en mp3 afdraaien op de dm500 gaat super.

ik kom er alleen nog niet uit hoe ik var kan koppelen zodat deze groter wordt..maar ook dat gaat lukken...

met vr groet,

opeltje

Ah kijk aan dat scheelt dan alweer een hoop dat je er al weer achter bent.

Wel grappig dat je bijd e Nslu en de Ovislink een andere methode moet gebruiken maar op zich is dat niet erg, als het maar werkt.:)

De /var kun je normaliter via de extra settings ergens onder het blauwe knop gebeuren naar de HDD verwijzen. Ik zou me kunnen voorstellen dat die funktie in de 500 firmware er niet in zit, maar wie weet kun je daar ook verwijzen naar een netwerkschijf of mount. Ben reuze benieuwd ook naar die oplossing als je die vinden kunt.

Ondertussen zal ik wat dat betreft ook m'n ogen voor je open houden.

in pli flubber krijg ik het niet voor elkaar met de blauwe knop...mogelijk moet ik maar eens naar een andere firmware uitkijken...

Je kunt Gemini eens proberen, maar zoals gezegd, het kan zijn dat ze die optie er in de DM500 firmware uit gehaald hebben omdat die geen HD en geen USB heeft en dus ook geen "move /var to hdd/usb" kan.

Zou anders wel leuk zijn als er een "move /var to mount" bij gemaakt zou worden.

Als ik er aan denk kijk ik straks even voor je want ik heb boven op de DM500 ook Gemini staan dus kan het feitelijk even nakijken, maar ben nu druk met eten voorbereiden, en moet dadelijk nog even weg enzo...

gemini 3.30 heeft de optie inderdaad wel. alleen kan ik daar weer geen mount voor elkaar krijgen op de samba server. erg vreemd. ik gebruik dezefde instellingen die ik ook in pli flubber gebruik. mogelijk is er op de versie van de dm500 ietwat te veel weg gehaald waardoor het niet werkt?? vandaar de max-var opmerking achter de firmware?

groeten opeltje

Ah zelf al gezien, da's mooi. Ik ben nu pas weer online, beetje te druk geweest hiero.

Geen idee overigens waar die max-var voor staat. Het zou me niet verbazen als dat betekent dat ze de image zo gemaakt hebben dat je de maximaal mogelijke ruimte aan var vrij hebt.

Misschien is het ook zo dat je bij Gemini wel weer voor CIFS moet kiezen ofzo?

Of er is inderdaad teveel weg, ik zou het niet weten.

Opeltje kijk eens naar deze thread, daarin legt CrazyMotha uit hoe je heel eenvoudig een NSLU2 via een DM500 kunt mounten, misschien lukt die methode ook voor jouw Ovislink?

-Je gaat naar communicatie settings in de dream.

-Kiest daar voor blauw (mounts)

-Daar kies je niet voor NFS maar een CIFS mount

-Bij Host, vul je de ip in van de netwerkdrive

-Bij Dir voor je de naam in van de share (bijvoorbeeld "dreambox")

-Bij Local dir vul je "/hdd" in

-Bij Options vul je "rw" in

-Extra heb ik zo laten staan

-User, de naam van de user die op de share mag

-Pass, de pass van die user

-Automount aanvinken

-Dan eerst geel

-Dan groen

Dan zou het moeten werken, wel even zorgen, dat er op de share een map "movie" staat.

succes

Ik gebruik overigens Pli Flubber

geeft niet ptje...ik ga er wederom mee aan het klussen....als ik het met cifs aan de loop heb zijn alle probleempjes opgelost....

en vreemd genoeg werkt het nu.......dus we gaan weer gemini proberen met deze instellingen zodat de map var ook verplaatst kan worden. wel jammer dat ik dan de tooltjes om de zaken up to date te houden van pli flubber niet meer kan gebruiken., moet ik maar weer op zoek naar ppanels die werken op gemini.....

bedankt!

Werken die up2datehoudttooltjes van de flubber dan niet met Gemini?

nee, helaas niet....dus blijbaar is gemini toch iets anders.

maargoed ik heb er al een aantal vervangers voor gevonden.

overigens vind ik gemini wel lekker werken....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan