Netwerk met Router en switch.

M

Menno

Zit met het volgende,

Heb een ADSL modem aan een router hangen.
Vanaf de router naar PC ,Laptop en tot voor kort Xbox.
Allemaal geen probleem.

Nu staat er sinds gister ook een Dreambox naast de Xbox :)
Omdat ik geen 2de UTP wil trekken van de Router naar de Dreambox heb ik dus een switch ertussen gezet die naar de Dreambox en Xbox loopt.

Dus Modem --> Router --> Switch --> Dreambox

Las net al dat dat problemen kan geven,en inderdaad kan de Dreambox nu het net niet meer op.
Op het eigen netwerk werkt alles.
Lijkt alsof de DNS niet door een switch werkt ?(ping vanaf de dreambox met telnet naar een internet IP werkt namelijk wel)

Nu gaf iemand al aan om die switch te wisselen voor een router.
Maar kan ik zonder probleem een Router achter een Router hangen ?

En hoe doe ik de configuratie ?
Gewoon ff de laptop eraan hangen en ip settings invullen ?

Salem (Say Lem)

Hoeveel utp poorten zitten er op je router?
De meeste routers tegenwoordig werken tegelijkertijd ook als switch, als dhcp en dns server.

Als er maar 1 poort op zit, dan moet je modem - switch - router doen

Een switch geeft alleen het verkeer door, dsn verkeer kan gewoon door de switch heen.
Of je moet niet een switch gekregen hebben maar een router, en die moet je dan instellen als bridge zodat je niet 2 punten hebt waar uitgedeeld wordt.
Als bridge geef je die router dan een vast ip adres in je bestaande range en dan degradeer je de router tot een 'switch'.

Rolo

Hoi ,

Router heeft 4 poorten maar staat boven.
Gaat 1 UTP vanaf de router naar beneden .
Als ik die rechtstreeks in de dreambox stop werkt alles prima.
Als ik beneden er eerst een switch tussen zet werkt de dns niet meer.

kan bv met de dreambox niet pingen naar www.xs4all.nl .
Maar wel naar 194.109.6.92 .

Zou dit probleem verholpen zijn door de switch te wissellen voor een hub of een 2de router ?

Opgelost

Zat de laatste originele image in, na flash naar de laatste SF werkt alles nu normaal :)

Heel mooi dat het is opgelost! Gefeliciteerd!

Een switch is overigens iets heel anders dan een router. Ik ben blij dat het nu werkt, want het moest inderdaad een switch zijn ipv een router. Meer info hierover is te vinden bij Black Tiger's Hardware Info (vlakbij de netwerk cursus).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan