Netwerk opstart

S

SONJA

Hier zit ik met een probleem van enkele DB5620-ers.
Als ik deze boxen op wil starten moet ik de bovenste knop
van het voorfront eerst indrukken en daarna pas de spanning er op zetten.
Het probleem is dat anders het netwerk niet opstart.
Wat is hier het probleem van..

Groeten SONJA

Ik dacht altijd dat er bij duck altijd echte techneuten waren en kwamen.
Waarom krijg ik nu geen hulp bij mijn probleem.
Ik heb hier enkele dreamboxen uit de versie 5620S met een netwerk probleem.
Wil ik mijn netwerk gebruiken moet ik voor ik de box opstart het bovenste knopje
aan de voorzijde indrukken en vervolgens de spanning er op zetten met de schakelaar
aan de achterzijde.
Dan moet ik het knopje aan de voorzijde nog gedurende +/- 5 sec. ingedrukt houden
en daarna loslaten.
De box start nu door.
Wat is nu het probleem met deze boxen.

Help me............sonja

De techneuten zijn en komen er wel. Waarom je geen antwoord krijgt? Ofwel ze hebben je topic gemist ofwel ze weten het ook niet, want ook dat kan voor komen.
De 5620 is namelijk niet bij de meesten in bezig geweest, dus de meesten hebben daar ook geen ervaring mee.

Terug naar je vraag... vermoedelijk werkt de dhcp optie niet goed, hetgeen ik me kan voorstellen want in het begin was die sowieso bagger bij alle Dreamboxen. Nu werkt hij vrij aardig maar kan toch nog met regelmaat tot storingen leiden bij diverse firmware.

Het advies blijft dan ook om de Dreambox gewoon een statisch ip adres te geven.

Een andere optie is dat er toch iets niet lekker is met de bootloader. Doch ik zou eerst proberen eens de ip adressen statisch (dus vast) in te geven, liefst wel zorgen dat het ip adres buiten de dhcp range van je router ligt.

Inmiddels heb ik dan ook begrepen van onze monteur dat er een categorie is die met dat probleem zit en een categorie niet.
Hij vertelde mij om daar maar geen aandacht aan te schenken want het loont niet om dat probleem op te lossen.
Voor dreambox problemen heb ik aan die man een heel goede monteur en zeker niet duur.
Klaar terwijl je wacht.

Groeten SONJA

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan