netwerk

C

cb1

Heb eens even rondgezocht hier maar heb het antwoord zo niet kunnen vinden.
Heb hier een router met adsl en vandaar door het hele huis netwerkaansluiting.
Zo hier en daar een hub ertussen.
Nu komt het zo uit dat ik de db beneden en boven op dezelfde hub heb zitten.
Kan het zijn dat ik daarom boven geen beeld heb ivm cs?
heb de laatste rudream van december draaien(via usb geladen met org db soft op de box) met radegast2.2finalp1
Heb geloof ik alles goed gedaan.
De ene box vraagt wel maar de andere antwoord niets terug.
Antwoord kan via pm.

gr cb1

Heb inmiddels alwel voor elkaar dat de server antwoord maar het beeld boven blijft zwart.
Kan niemand mij even pm`en hoe de instellingen in radeg 2.2finalp1 staan?

gr cb1

Ik heb al pm`s gehad en ik heb daar uitvoerig uitgelegd wat het probleem was.
Het enige wat een beetje knaagd is dat ik gevraagd heb wat het probleem was maar na een hele middag geen antwoord.
Ben er nu zelf achtergekomen bij toeval en het kan er bij mij niet in dat ik de enige ben die het antwoord heeft op het probleem.
Maar goed ik zal het posten.
Maar ik heb dus wel de mensen geantwoord in de pm`s die ik heb gehad.

Het probleem zat hem in een paar factoren bij elkaar.

1. Na elke verandering de dreamb waar de verandering op plaats had helemaal rebooten.
Dus heb je een vinkje erbij gedaan dan helemaal rebooten.
Dit was mijn eerste probleem waarom geen antwoord.(de client was nl wel gereboot waardoor deze wel vroeg)

2. Het probleem was dat ik bij emm ecm alles op off had staan in de server.
Die staat nu allebei op remote (nu krijgt de kaart geen update , dit in verband met een cryptoworks kaart die ik erin heb die anders helemaal op zwart gaat).

Of zet deze allebei op both (nu komt er wel een update als het goed is).

Staat er een op local dan blijft het beeld zwart.(ondanks dat de boxen vragen en antwoorden).

Heb het hier uitgeprobeerd en nu draad het spul.
Boven kijk ik nu seca2 en cryptoworks op mijn 2de dreambox. (hij shared ze dus allebei)

Nou success.

gr cb1

Hmmz..
Het enige wat een beetje knaagd is dat ik gevraagd heb wat het probleem was maar na een hele middag geen antwoord
Ik kan je knaagmode wel afzetten hoor, niet zo'n probleem.

Na een hele middag??? De meesten bezoeken 's avonds pas het board, daarnaast vind ik het zeer vreemd dat mensen soms al na een uur een antwoord verwachten (anderen zelfs soms min of meer eisen). Geduld is een schone zaak.:)

@cb1

2. Het probleem was dat ik bij emm ecm alles op off had staan in de server.
Die staat nu allebei op remote (nu krijgt de kaart geen update , dit in verband met een cryptoworks kaart die ik erin heb die anders helemaal op zwart gaat).

Als die op remote staat wil dat zeggen dat de kaart wel degelijk updates kan ontvangen, alleen vanuit remote. D.w.z. dat jouw kaart de sigalen van buiten jouw dreambox ontvangt. Je kunt zelf wel invullen wat daar mee wordt bedoeld.

Local wil zeggen dat je kaart lokaal (dus vanaf jowu dreambox) signalen ontvangt voor AU.

Off spreekt voor zich en dan staat die dus uit en dan dus geen signalen.

Ik ben het theoretisch met je eens alleen een originele cryptoworks kaart gaat (als ie updates ontvangt) nagenoeg direct dicht.
Hoe share ik hem dan met de ecm en emm op off?
Doe ik hem in de cryptoworks module gaat ie direct dicht.
Doe ik hem in de dreambox blijft ie aan (ook in remote).
Zet ik hem daartegen op both (is inderdaad wel vreemd maar het is een feit) gaat ie onmiddelijk dicht en moet ie weer in het proggertje.
Ik heb net nog even gekeken en hij draait goed.
Zet ik daartegen een van deze op local is direct het beeld boven weg.
Dus denk er maar even over na hoe dit dan kan.
Ben nu al een poosje aan het testen met verschillende instellingen maar kom toch telkens hier weer op terug.

Gr cb1

Kaart-sharing wordt hier niet openbaar behandeld.

Hoeft ook niet het werkt hier.
Was alleen iets om over na te denken.

gr cb1

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan