netwerkproblemen dreambox

D

deniz01

hoi,

wie kan mij helpen om mijn dreambox te laten communiceren met het internet?

Heb zelf een draadloze router waar ik mijn dreambox mee heb aangesloten en mijn pc is voorzien van een draadloze netwerkkaart!!
Op mijn dreambox vul ik een ander ip-adres in dan dat mijn pc heeft, bij netmask vul ik 255.0.0.0 of soms voor de verandering 255.0.0.0 in.
Bij gateway en nameserver heb ik al 127.0.0.1 ingevuld en mocht dit niet werken vulde ik de dns servervoorkeuren in, maar het mocht niet baten. Ik krijg op de ee of andere manier geen communicatie. wie o wie kan mij hierbij helpen.
Alvast bedankt

Laten we beginnen bij het begin.

Op je PC heb je netwerk, als je XP gebruikt open dan de CMD box en type daar Ipconfig /all.
Nu krijg je de installingen van wat er in je PC staat.

Het IP nummer van je Dreambox moet in de zelfde reeks liggen.

Zorg dus voor de installingen in de Dreambox alles gelijk aan de PC behalven het IP nummer.

Groetjes Bert

alle instellingen die ik in mijn cmd scherm heb ik ingevuld, behalve de standaardgateway. de instellingen komen overeen, behalve mijn ip-adres, want de laatste cijfer heb ik met 1 verhoogd. wat kan er nog meer mis zijn?

ook de gateway moet gelijk zijn.

Kan je de dreambox vanaf je PC pingen ?
Kan je hem via FTP os Tenel benaderen ?

Het zijn testen.

Staat in het configuratie scherm van de Dreambox het Netwerk vinkje aan.

Welk IMG gebruik je.

Kan men gerichter zoeken.

Je zou ook naar de Chat box ven Duck kunnen gaan, er zijn daar mensen di helpenn.

Groetjes Bert

kan niet communiceren, via geen enkele weg. pingen heb ik geprobeerd, via ftp. lukt niet. gebruik trouwens rudream 1.074 image en het vinkje staat trouwens aan en de standaard gateway heb ik ook veranderd. geen enkele communicatie.

hoe heb je het aangesloten ???
-----------------------------------------
rechtstreeks aan de pc ,dit moet dan met een CROSS utp kabel
-----------------------------------------
of via een router,dan via een normale utp kabel

ik heb via een router !!
dit zijn mijn instellingen
---------------------------------

ip 192.168.62.** (hier jouw ip plus 1)
netmask 255.255.255.0
server 192.168.62.1
gateway is hetzelfde als server

mischien heb je hier wat aan??

p.s WEL het programma DreamUPlan gebruiken

het lijkt er op dat er iets anders niet goed werkt.

Of de dreamboxs netweerk werk niet of er is iets mis met de router instellingen, het kan ook nog zijn dat de upt kabel niet goed is.

Dus denk ik dat wij jou niet kunnen helpen.

Is er een mogelijk heid deze zaken te testen, bv doormiddel van een netwerk kaart in de PC en kijken of dan de Router en kabel wel het werk doen wat ze moeten doen.

Dan kunnen we weer terug naar de Dreambox.

Groetjes Bertje

Om je dreambox op inet te krijgen kan tricky zijn, maar hangt totaal af van je situatie...

1 paar dingen:
gebruik je ook WiFi voor je Dreambox? (zo ja heb je drivers geinstalled?)

ip's staan goed, allen gateway en dns server moeten het ip zijn van je router..

ik zal eerst proberen een connectie met je db te krijgen ipv de db met inet. Ik heb rd en ik moest een koude reset doen als ik mijn netwerk aanzette van de db.

wat je ook nog kan proberen is bj al je apparatuur je netmask op 255.255.255.0 te zetten...

dreambox is in orde, want een maat van mij heeft een keer mijn dreambox geflasht en t werkte. heb vanaf mijn router een utp kabel die ik met een soort connecter heb verbonden met een cross kabel. deze cross kabel gaat in mijn dreambox. moet er ook vertellen dat mijn modem gehackt is d.w.z. dat ik niet meer hoef in te bellen!!! zoals gebruikelijk begon t ip adres van de router met 192.168.2.1 en de modem met 10.0.0.158. sinds de modem gehackt is gebruik nu niet meer de ip-adres van de router. als ik de utp kabel op mijn laptop gebruik, kan ik gewoon op internet. dus kabel is ook in orde. heb een alcatel modem en een smc router. misschien zegt dit jullie ook wel wat.

groetjes deniz

de gegevens die nu in mijn dreambox zijn ingevoerd zijn:

ip-adres 10.0.0.158
netmask 255.255.255.2
type lan
nameserver 195.121.1.66
gateway 10.0.0.138

gegevens verkregen door cmd:

ipadres 10.0.0.158
subnetmask 255.255.255.0
standaardgateway 10.0.0.138
dnsservers 195.121.1.34
195.121.1.66

wat doe ik verkeerd?

Begin eerst eens je subnetmask overal op 255.0.0.0 te zetten. En vul dan het ipadres van je Alcatelmodem in als dns. Reboot je Dream eens een keer voor de zekerheid, en haal die crosscable er uit en doe er een normale kabel in.

Probeer het dan nog eens.

Originally posted by Kweetniet
ik heb via een router
Bedoel je geen switch ofzo? Een router heeft alleen een ene netwerk in, en andere netwerk uit. Bij een router zit vaak een switch ingebouwd. Maar dat is een ander verhaal. Dan kan het zijn dat de router helemaal niet gebruikt wordt, maar de switch wel. (Zie cursus en netwerkcomponenten van BT.)

mensen allemaal bedankt, het is gelukt. Ik heb verbinding.
Nog een vraagje: moet ik flashen als ik iets ga updaten?

Dat is een goede vraag.

Als je naar een nieuw Imga gaat moet je altijd eerst een Erase.img uploaden en daarna het image dat je wilt gebruiken.

Groetjes Bert

Als je naar een nieuw Imga gaat moet je altijd eerst een Erase.img uploaden en daarna het image dat je wilt gebruiken.
Nee hoor, dat is een advies maar hoeft niet. Ik heb zelf bijv. al maanden geen erase.img meer gebruikt.
Die gebruik ik alleen nog maar als de Dream echt kuren begint te krijgen. Als je maar zorgt dat er voor en na het erin proppen van nieuwe firmware een flash erase gedaan wordt zit je over het algemeen prima.

Die erase.img heb je vrijwel nooit nodig en is zeker geen moeten.

Originally posted by Kweetniet
uuuuuhh een router of switch?????
Router met switch. En als je meerdere apparaten in 1 netwerk met elkaar verbindt, gebruik je daar de switch voor.

Maar, waar het om gaat: Gefeliciteerd, het werkt!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan