[newbie]Dreambox 500 vraagje

N

nickx

Hallo,

Ik heb een vraag, anders geformuleerd ik zit met een probleem waar ik na 4 weken niet uitkom, mijn laatste redmiddel is de communitie, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Het volgende is het geval.

Een huis genoot heeft een dreambox 7020 en ontvangt daar een hele hoop zenders op. Deze zenders krijgt hij binnen via internet. Hij betaald iemand een paar euro per maand en deze stuurt alles door.

Nu heb ik een dreambox 500 gehaald en heb hier (met lezen op het forum) de enigma opgezet. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik verder moet. Hij geeft beeld op de open zenders. Hij maakt gebruik van een MGCamd-100pl01.

Ik weet zelf niet meer wat te doen, en hoop dat jullie mij in elk geval in de juiste richting kunnen duwen. Ik respecteer de regels en hoop dat ik ze met deze vraag niet overtreed.

Bedankt

Je stelt nu tussen de regels door wel een vraag waar we het hier niet over kunnen hebben, en dat is externe cardsharing.

En dat is wat jou huisgenoot doet...

Wellicht dat je het beter even aan hemzelf kunt vragen.

Een huis genoot heeft een dreambox 7020 en ontvangt daar een hele hoop zenders op. Deze zenders krijgt hij binnen via internet. Hij betaald iemand een paar euro per maand en deze stuurt alles door.
Niet de zenders, maar de sleutels krijgt hij via internet, en hij gebruikt ook een oude versie van de mgcamd emu, maar op zich is dat niet zo erg.

Doch het klopt wat freggel1 zegt, het gaat hier om externe cardsharing. Het principe is daarbij dat iemand een abonnement betaald met een provider maar meer mensen laat genieten van de werking van die kaart, al dan niet tegen betaling.

Het nette woord hiervoor is externe cardsharing en het is hoogst illegaal, geen overtreding maar zelfs een misdrijf. Dat is ook de reden dat wij daar niet over kunnen praten alhier.

Je zou ook kunnen zoeken op "cardsharing" op google, dan vindt je ook al een heleboel informatie.

Let op met die betaling als je besluit mee te gaan doen, er zijn mensen die belachelijke bedragen vragen voor een aansluiting maar ook mensen die redelijkere prijzen tellen. Misschien kan je huisgenoot ook wel iets voor je doen, daar bestaan namelijk ook mogelijkheden voor.

Hallo, ook ik ben een newbie op Dreambox gebied en lees een hoop over intern/extern cardsharing. Ik vroeg me het volgende af:

Is dit binnen je eigen huis wel toegestaan? Maw mag ik 1 Canaal Digitaal kaart kopen en deze gebruiken voor bijv. 2 dreamboxen thuis zodat ik op 2 tv's tegelijk kan kijken?

Gr.,

Stefan

StefanV added 13 Minutes and 43 Seconds later...

Ai, zie net in een andere sectie dat mijn vraag al beantwoord is, sorry...

Laatst bewerkt:
Geen probleem, fijn dat je zelf verder gekeken hebt en ook meldt dat je vraag al beantwoord is, dat zien we graag.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan