Newbie vraag vragen

X

xraytje

hallo gelijk maar met deur in huis vallen ga van het weekend
Humax 5400z ophalen naar lang zoeken wikken en wegen en sparen .

dit zit er in bij
voorzien van de laatste softwareToH3.3HoT6.7 NLgemonteerd .Tps, D+,
-Spice, Cobo, Taquila Fix

volgens mij kan ik dan nog niet de nl zenders kijken OF WEL
canal digitaal kaart kopen of andere optie
hoor graag advies
en dan volgende vraag in toekomst ga ik een moter er op zetten heeft mono blok zin of dan juist niet

zo dit waren mijn brandende vragen tot nu toe

mvg

Als je de Nederlandse zenders wilt kijken dan moet je een kaart kopen. Echter zijn de Irdeto 2 kaarten niet los te koop. De kaarten die in de winkels liggen zijn Seca kaarten. Om een Seca kaart te laten werken heb je een commen interface module nodig die geschikt is voor Seca.

Als je later een motor gaat kopen dan heb je aan een monoblok niks omdat je in draaibare schotel een single lnb plaatst.

Ga je een nieuwe Humax kopen? Misschien is het ook wel interessant om eens te kijken naar bijvoorbeeld de Dreambox 500. Met de juiste software erop gaat er alles los wat ook los gaat op de Humax en tevens werkt de card lezer met zowel Irdeto als Seca alleen je hebt geen commen interface sloten.

ok thanks voor info zo ver en nee is geen nieuwe 2e hands maar dan compleet 120cm schotel en fun card onder de 200?

zat nog te denken om nieuw compleet set te kopen aleen kan je geloof ik niet zo veel ,mee testen :) of hoe zal ik het anders zeggen voor educatieve doeleinden / maargoed dat moet ik ook nog allemaal leren

mvg
raytje

Zorg dat je iemand ontmoed via mirc of andere Chatkanalen! die zijn NL kaart deelt via de Radegast EMU op internet, met de software die nu in je ontvanger zit moet Cardsharing wel lukken.

Uitleg geven over hoe de Cardsharing presies werkt mag op dit forum helaas niet, dus je zult moeten googelen.

Ohw ja, je ontvanger is voorzien van een H2.08 loader, dus vanaf nu moet je de Z weg laten, tis een gewone 5400 geworden, houd hier rekening mee met settingslijsten e.d

GR Fred.

Nou ik heb hem inmidels heb er maar monoblock op gezet aleen kom er niet echt uit nu staat josje01 in met seting astra hotbird / op 1 site zeggen ze a= hotbird b=astra
aleen setings voor astra en hotbird op josje01 staat het net anders om

maar nu even alles op 1 rijtje gaat naar antenne setings alternatieve atenne 1 diseqc a=hotbird diseqc b=astra

of moet ik voor b= astra alternatieve atenne 2 kiezen ?? mijn logica zecht optie 1 (als je achter schotel staat zit b rechts van het midden)
of zit er veerkeerde instelling in geladen

En nog ander vraagje om funcaart te schrijven heb ik cardwriter nodig /heb iets gevonden van Humax Fun 6in1 File of kan ik dat ook in decoder zetten ??

maargoed alvast bedankt zitten mischien paar gekke vragen tussen maar ik ben nog leerende

OJA ik heb 120cm schotel mischien ook belangrijk om te weten
mvg
raytje

bedankt voor info /site had ik idd al gezien van hotbird en astra tekening had ik al uitgeprint/ denk dat ik hem beter moet uitrichten / of ik heb hotbird /astra2 of hotbird en eutelsat

Maar nog even vraag over instelling a en b diseqc ga naar antenne insteling zet ik onder alternatieve antenne 1 a en b instelling / of is het alternatieve atenne (1) a antenne (2) b diseqc

heb forum al goed doorgespit monoblock instellingen / maar niks gevonden

maar tot nu toe thanks voor de info ben al stuk wijzer geworden en heb zelfs ook al met suc6 nulmodem gesoldeert van 7 meter

Hallo xraytje
Ik heb hier zelf ook een opstelling met een monoblock op Astra/Hotbird wel met een humax en een dream eraan maar de instelling op de humax blijft hetzelfde.
Lnb 1 uitgericht op Hotbird recht op de schotel en lnb 2 op Astra als je naar de schotel kijkt bevindt deze zich links van het midden.
Bijbehorende instelling van Humax:
Antenne 1
Astra
Diseq B

Antenne 2
Hotbird
Diseq A

Grt. Jacob.

ok thanks dus ik ga het weekend maar weer even draaien :) aan me wok en Even settings na lopen .

bedank iedereen voor info ben al aardig op weg met het snappen van hummie en schotel .

branden nog paar vragen maar die ga ik kijken of ik er zelf uit kom :)

greetingz raytje

NOU ik heb het voor elkaar astra1 en hotbird aleen wel iets heel vreemds diseqc A hotbird En nu komt ie niet b maar op C / ik snap er niks meer van maargoed alles werkt nu iemand verklaring voor dat ik hem op c moet zetten ???

(nog vraag stel ik koop motor voor schotel kan ik mono block blijven gebruiken dus dan aleen kop A )

mvg

xraytje

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan