Newcamd en andere emu's handmatig installeren

L

Loek

Vanmiddag de nieuwste rudream erop gezet en daarna newcamd geinstalleerd (addons install) De keylist en keys files heb ik geupload, alleen krijg ik het zaakje niet werkend.

Vraag is eigenlijk, wat is de juiste methode om de files handmatig te kopieren (naar welke directory) en welke files moet ik editen (om de emu's te kunnen selecteren) ik heb het ooit eens gelezen (editen van een file) maar weet het bestandsnaam niet meer... was wel zoiets als dit : <emu text="CAMD 3.659" name="CAMD3" emufilename="camd.camd3" helptext="camd3" emuadvanced="camd3" emudemon="camd3" help="" api="2" />

m.a.w. hoe installeer ik een emu op een 'kale" img (zoals de originele (rel1.08.2))

Ik heb een hdd ingebouwd (werkt prima) en werk dus met rudream 1.08.2b)
 
Originally posted by Black Tiger
Een search doet wonderen he.:)

Probeer deze eens:
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=16875&perpage=20&highlight=handmatig&pagenumber=1

bedankt, ff snel gelezen alleen word daar vooral besproken hoe je radegast moet installeren en zie daar jammer genoeg niets tussen wat ik snap... wellicht omdat ik alleen maar bezig geweest ben met newcamd (die emu 'dacht' ik een beetje 'door' te hebben)

snap natuurlijk wel die bin/var, scce, keys etc... maar hoe het een met het andere 'aan te spreken' is voor mij nog een beetje te moeilijk (beginnende db gebruiker)
 
Oke, de truuk ligt hem in die emulist.xml file. Daar staan de emu's in genoemd en daarin staat ook vermeld welke executable aangesproken word.

Vandaar dat het ook belangrijk is dat die emulist.xml geupdate word. Het klinkt allemaal een beetje lastig en men zal het echt even aandachtig moeten lezen.
Maar of je nu radegast of newcamd installeert, daar verschillen de basiszaken eigenlijk niet zoveel van elkaar.

Nog makkelijker zou zijn die doos gewoon even aan het internet te hangen en dan via de addon manager de emu's te downloaden en installeren.
 
:) bedankt voor je reactie, die file bedoelde ik ja, alleen is tot zover wel gelukt om via internet (addon) de newcamd te installeren, de key files te kopieren alles cmodden (755) en rebooten, het maffe is alleen dat het alsnog niet werkt en ik snap niet wat ik verkeerd doe, vorige img's (vooral de 1.07.4's) heb ik op deze mannier wel altijd werkend gekregen
 
Over je vraag waarom de keys niet werken, bij RuDream moet je nog Convert Key files doen in het menu. Het beste is om alle combi's even aan te klikken nadat je nieuwe keys hebt gedownload.
 
het lukt voor geen meter, alles geprobeerd maar krijg de emu's niet aan de praat (alleen ucas heeft het even gedaan) vind het maar vreemd.

evengoed bedankt :)
 
Heb je al eens een keyupdate via internet geprobeerd? Dat kan namelijk ook en dan wil het nog wel eens lukken.
 
yeps, al het mogelijke wat je via de setup / emu's etc kunt activeren / installeren. Ik ga het later deze week eens goed uitpluizen want ik kan het niet hebben dat het met de oudere images wel werkt (1.07.4)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan