newcamd probleem

M

musli

ik heb in mijn 7000 de hydra zeus met de laatste newcand 5.25
en ik heb er scam 2.2 bijgezet
Nu is het probleem dat:
Als ik de scam gebruik dat de newcam slecht CQ niet opstart
en als ik dan bij ci info ga kijken staat de local op oflinne, en om de newcamd weer tot leven te roepen heb ik allemaal kunstgrepen nodig
Gisteravond ben ik niet naar scam gegaan en toch was de newcamd ofline.
nu zijn de nederlandse zenders geen probleen ,die kunnen we nog kijken tot medio april maar discovery staat ook open op mijn kaart
Nu heb ik een vermoeden dat de newcamd na een bepaalde tyd oflinne gaat en dat hij dan geen opdracht krijgt om weer in te schakelen
heeft er iemand een vermoeden wat dit kan zijn
 
Waarschijnlijk geheugen vol...

Haal de bestanden keylist en rsakeylist uit de SCCE map, en zet ze tijdelijk op c: of d: schijf op de pc, Kopieer ze daarna weer terug in de SCCE map, en ziedaar Newcamd werkt weer...

Hoe het kan moet je niet vragen, maar het werkt wel...

GR Fred.
 
wat ik gedaan heb:
keylist en rsa keylist naar de computer gecopieerd
daarna de keylist en rsakeylist verwijdert uit de dreambox
daarna de dreambox een reboot gegeven
toen geen beeld meer zelfs niet op net1,en dit kun je via de dreambox in mijn geval op 2 manieren aanspreken of via de orginele kaart of via de key`s in de dreambox ,maarrr omdat ik de keylist verwijdert heb is dit logisch ,maar dit heeft niks te maken met mijn orginele kaart ,die behoord gewoon te werken
dus nog niks
daarna de keylist en de rsakeylist teruggezet en de dreambox opnieuw opgestart en mijn verwondering alom
DISCOVERY WERKT WEER
hoe is dit nu mogellijk
 
het is gewoon een ti ta toverdoos
maar het kan door 2 manieren veroorzaakt zijn
door het verwijderen en terugzetten van de 2 lijsten of:
door het 2 maal rebooten
of heeft er iemand nog een verklaring cq oplossing
 
Soms heb je wel eens dat je na een verandering het beste de Dreambox gewoon uit kunt zetten en daarna weer aanzetten i.p.v. een herstart.
Er zit toch ietwat verschil in en dat kan net genoeg zijn. Misschien dat daarom, zoals je zelf al aangeeft, die 2x reboot geholpen heeft.

Om dat zoeken te voorkomen doe ik dus altijd de dream effe uit zetten. Geen probs meer gehad.
 
Net weer de dreambox aangezet , weer geen discoverey
even naar ci info gegaan en het rare ,mijn dreambox boven maakt wel verbinding met mijn dream beneden,dit is dus de server,
aleen ik zie geen moer
Toen de dreambox maar uitgezet ,stroom erafgehaald weer aangezet en discovery doet het weer(lees discovery als mijn orginele kaart),dus dit werkt wel.
Ik heb het vermoeden dat de cam niet goed word aangesproken en na een cold reset wel
Het kan toch niet zo zijn dat je elke keer dat ding maar helemaal moet uitzetten om hen goed te laten werken
zo als ik het nu zie 3 opties
de dream in de vuilnisbak donderen,maar dan moet ik zeker een half jaar op de bank slapen
de dream helemaal leeghalen en alles opnieuw installeren,
maar dat lost het probleem niet op,waarschijnlijk verplaats ik het alleen naar een later tydstip
of er komen nog meer ideeen
staat er niet ergens een regel die bepaalt dat de cam/newcam altyd word aangesproken en dat daar iets mee aan de hand is
maar goed ,ik lees het wel
 
Ja Musli,

Je kan ook te veel kloten in die dreamdoos, als ik jou posting zo terug lees werkt het meer niet! dan wel, ik vraag mij dan ook af of die dreamdoos nou wel de reciever is waar wij op zitten te wachten. voor jou als hobbyist waarschijnlijk wel, voor mij als film liefhebber niet
 
Ik weet zeker voor de filmliefhebbers OOK!!
Voor iemand die niet teveel wil klooien zijn er de juiste images.
Dus maw afblijven en genieten, echter voor de prutsers ( dit in positieve zin ) is er weer wat meer lol aan te beleven dan alleen films kijken. Eenieder zijn meug. Het blijft een superdoos.
 
De dreambox werkt prima ,en ik weet geen decoder waar niet iets aan mankeerd.
Als je gewoon een image op dat ding zet werkt alles gewoon naar behoren,en het is toch gewoon zo dat elk besturings systeem zoals windows en in het geval van de dreambox een image er altjid ``foutje`s `` in zitten en mede door het gekloot zijn we waar we zijn ;M. A. W als je gewoon met je handen van de orginele image afblijft werkt het gewoon prima ,maar tja:
dan komt er ,cs ,een nieuwe emulator en dan maar proberen en ja dan komen de foutje`s tevoorschijn.
En als ik het zo bekijk is de enigste fout dat de cam in dat ding ofline gaat,en mede door gekloot en proberen cq vragen kom je achter dingen waar dus de mensen die alleen maar naar films kijken in grote maten van profiteren,en ze hebben gelijk.
Ik persoonlijk heb er geen moeite mee dat er een foutje insluipt ,
en als de image helemaal in elkaar ligt ach 10 minuten en alles is weer als nieuw
maar goed ,ik weet nog steeds niet waarom de cam ofline gaat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan