newsgroups @kweetniet

R

rizzla

ik heb newsbin pro als programma gevonden voor downl
newsgroepen maar ik vind alleen alt.binaries.wares.palmtop
moet ik mischien een andere server toevoegen of hoe doe je
dat?
zijn er nog andere progs voor nieuwsgroepen.
ben nog niet zo thius in deze materie.

greetz rizzla

Hoi rizzla.
Het ligt er een beetje aan of jouw provider ook binarie newsgroups ondersteunt en zoja hoeveel en hoe goed.
Als je alleen maar deze ene vinden kan, dan heb ik het vermoeden dat het treurig gesteld is met de newsgroups bij jouw provider, maarja, dat is wel bij meer providers het geval.

Voor mp3 kun je altijd nog eens news4.euro.net gebruiken, soms wel bezet, maar als je effe later nog eens klikt dan doet ie het wel, er is een maximum aantal gebruikerslimiet aan deze vrije server.

Misschien echter dat een van de collega-Belgen hier op het board je kan helpen met de newsgroups servers en settings voor jouw provider.
Moet je alleen even vermelden welke internet provider je hebt, telenet.be of skynet.be ofzo.

maar ik denk dat hij het niet vind
mijn provider is telenet en ondersteunt binarie
hij download de groepen wel maar die ik moet hebben
staat er niet bij namelijk alt.binaires.warez.pocketpc
vreemd ben nu bezig met grabit heb ook newsbinpro maar
die laat dat ook niet zien.
je zei iets over settings zal dat ook eens uitspitten dan maar%?

greetz rizzla

Welke servernaam heb je ingegeven ?
Bij werkt het goed met telenet

Frankie

effe gezocht voor je instellingen

poort 119
newsbin.telenet.be
ik heb niet mijn username ingevuld en ook ,
geen password ingevuld

verder weet ik het ook niet !!!

grz
willem aka kweetniet

Probeer anders eens Xnews, zeker voor mensen die beginnen met binaries op newsservers is dit programma eenvoudiger en overzichtelijker dan Newsbin pro.
Te verkrijgen bij download.com en dan bij search even Xnews intypen.
Downloaden, uitpakken naar een directory, en starten, rest komt vanzelf.

Ik werk met grabit is ook een makkelijk programma
Zelf kweetniet kan er mee uit de voeten LOL

grz
kweetniet

Originally posted by Black Tiger
Probeer anders eens Xnews,

Originally posted by Black Tiger
Probeer anders eens Xnews, zeker voor mensen die beginnen met binaries op newsservers is dit programma eenvoudiger en overzichtelijker dan Newsbin pro.
Te verkrijgen bij download.com en dan bij search even Xnews intypen.
Downloaden, uitpakken naar een directory, en starten, rest komt vanzelf.

Zeker aan te raden.Gebruik het hier ook,en werkt perfect.
Je hoeft trouwens geen wachtwoord of gebruikersnaam in te geven.Onder gebruikersnaam vul je gewoon willekeurig wat in,en onder server gewoon de naam van de nieuwsserver van jouw provider(te vinden in de handleiding van je provider).
Dan moet ie direct doen.
Als hij dan bepaalde groepen niet vind worden deze gewoon geblokt door jouw provider.
Heb hier met @home de mazzel dat er niets word geblokt,kan dus in elke nieuwsgroep of binaries om te downloaden komen.

Als hij dan bepaalde groepen niet vind worden deze gewoon geblokt door jouw provider.
Heb hier met @home de mazzel dat er niets word geblokt

dat lijkt me het probleem dat bepaalde groepen worden
geblokt door mijn provider newsbin.telenet.be

kan ik hier iets aan doen,virtuele server of iets dergelijks.
of met ik telenet buitengooien en een andere nemen.

greetz rizzla

je hebt ook ander newsservers (gratis)
ik ben niet bekent met dit fenomeen
een gratis server is b.v " biggulp.readfreenews.net "
er zijn er vast meer maar ik ben met mijn planet.nl zeer tevreden

mvg
kweetniet aka willem

Originally posted by rizzla
Heb hier met @home de mazzel dat er niets word geblokt

dat lijkt me het probleem dat bepaalde groepen worden
geblokt door mijn provider newsbin.telenet.be

kan ik hier iets aan doen,virtuele server of iets dergelijks.
of met ik telenet buitengooien en een andere nemen.

greetz rizzla

Dat gaat je niet lukken Rizzla.Als je provider bepaalde binaries blokt kom je er gewoon onmogelijk op.(of in eigenlijk)
Weet nie of bij jouw in de buurt @home beschikbaar is,maar anders is dat een overweging waard.
Hier word namelijk niets geblokt!!
Sommige mensen hebben problemen met @home,ikke absoluut niet.
Heb een keer 2dagen geen mail op kunnen halen,maar dat is al 2jaar geleden.Kan me nadien niets meer van problemen herrinneren.

is er ergens ook een handleiding te vinden over newsbinpro,want ik snap bepaalde dingen niet,zoals de incomplete files en hoe deze weer compleet te maken zijn.

Daarom kun je dus ook beter met Xnews beginnen, daarin zie je meteen wat incompleet is en wat niet.
En als er dan .PAR .P01 etc. files bij zitten dan kun je ze hoogstwaarschijnlijk weer completeren, daarvoor installeer je dan smartpar.

Hallo bt

Ik kan wel zien in newsbinpro wat incompleet is,er staat gewoon een i voor,maar kan ze niet downloaden.
ik ga er met de rechtermuis knop opklikken maar krijg nooit de optie download incompleet staan.
verder heb ik de volgende proggie's om incompletes te reparen,QuickPar-0.5.1 en FSRaid.2.
Maar ik heb ze niet uit kunnen proberen omdat ik de incomplete files niet krijgt gedownload.

Heb toch maar xnews gedownload,maar hoe zit het nou eigenlijk met de par files???

Originally posted by Billly
Heb toch maar xnews gedownload,maar hoe zit het nou eigenlijk met de par files???

Dat zijn de herstelfiles voor de niet-complete rarfiles(door welke omstandigheden of oorzaken dan ook)
Met 1 PARfile kan er een rarfile weer hersteld of compleet gemaakt worden.
Staan er dus in een bepaald programma dat je wilt binnenhalen bijv. 4beschadigde of incomplete files tussen en staan er daarnaast 5 Parretjes dan kun je deze gerust binnenhalen,en de rar met de par herstellen.
Maar staan er maar 3 parfiles en 5 incomplete rarfiles hoef je het niet te proberen om hem binnen te halen want dan gaat het herstellen niet lukken.
Je kunt een Par dus maar voor 1 rarfile gebruiken!!!

Oke ik zie dus bij de muziek,helemaal geen par files staan,dus die hoef ik dus niet te downloaden,tis ook nog allemaal nieuw voor mij hopelijk verveel ik jullie niet met mijn vraagjes.

Originally posted by Billly
Oke ik zie dus bij de muziek,helemaal geen par files staan,dus die hoef ik dus niet te downloaden,tis ook nog allemaal nieuw voor mij hopelijk verveel ik jullie niet met mijn vraagjes.

Nee hoor,je verveeld niet.Is de "off topic" ook voor he!
Maar bij de MP3 hoef je geen par te hebben.Dit geldt alleen voor zeer grote programma's die te downloaden zijn door meerdere files binnen te halen.
MP3 kun je gewoon binnenhalen.Als er een bestand niet goed is staan er 2 of 3 blauwe gekleurde vierkantjes voor het bestand(aan de linkerkant).Dan zijn ze niet goed en kun je ze beter laten staan.
Maar als er links 4 groeachtige vierkantjes voor het bestand staan zijn ze wel ok en kun je ze dus rustig binnenhalen.
Heel af en toe worden er complete albums gepost in rarfiles,maar hier staan meestal geen parfiles bij in de mp3 cat.
Je doet dit door gewoon op een bepaald nummer te klikken(of met de shift-knop een heel abum te selecteren) en dan onderin op het "registerteken"te klikken(dit is dat groenachtige knopje )en dan vervolgens te klikken op "decode"
Xnews maakt nu een map "downloads" aan en slaat daar het gedownloade op.
Deze map downloads is trouwens na de eerste keer iets te hebben gedowload te vinden in de map waar je het programma Xnews hebt neergezet.

Gr,

Maar staan er maar 3 parfiles en 5 incomplete rarfiles hoef je het niet te proberen
Nou... dat is volgens mij afhankelijk van het percentage waarmee de parfiles gemaakt zijn.
Als je een release hebt van 28 files gaan deze echt niet vergezeld van 28 parfiles hoor.
En toch kun je dan een aantal files repareren of helemaal terughalen dus het ka ook dat je met 3 parfiles 5 incomplete rarfiles weer kan repareren.
De parfiles bevatten namelijk voor zover ik begrepen heb niet de complete file maar de complete crccheck van meerdere files.
De vernielde of compleet missende files worden weer opgebouwd aan de hand van de bekende crc's.'
In elk geval heb ik ook al eens 4 files weer gemaakt gekregen met toch maar 3 parfiles.

Maar handig is dus smartpar te installeren.
Als je dan eens 1x zo'n .PAR file opent, en dan gelijk even aanvinkt dat windows dit programma altijd moet gebruiken voor dit soort files, dan gaat het allemaal lekker automatisch.

In Xnews zijn 3 stuks donkerblauw gekleurde blokjes incompleet.
4 stuks lichtblauw gekleurde hokjes zijn compleet.
Is gewoon te gek die newsservers als je een beetje goeie hebt.;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan