Nexbox en snelheid internet?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zojuist bij een collega van mij geweest, hij had van mij een Nexbox gekocht, en deze was hier gecontroleerd, en voorzien van de voor hem bruikbare addons.

Nu blijkt dat het apparaatje niet goed werkt, dus ik ben even wezen kijken, en idd hij liep voor geen meter. De wifi was verbonden, maar er werd nauwelijks iets geladen, bronnen bijvoorbeeld, en livestreams gingen niet of nauwelijks aan de gang.

Met een kabelaansluiting was er helemaal geen verbinding, dus het boxje maar mee naar huis genomen, misschien dat er iets stuk is, en zoja dan krijg je een nieuwe.

Maar hier bewust aangesloten op een punt zover mogelijk van mijn eigen router, en helemaal geen problemen, dus er zit daar een probleem.

Ondanks dat ik al een speedtest had willen doen heb ik dat daar niet meer gedaan, want ook dat werkte niet. 

Is de verbinding daar zo traag, dat de mensen het gewoon niet in de gaten hebben? Of is er meer aan de hand?
Pfffftttt, gaan we weer ik en netwerken. :stupid: 

Maar nou de vraag: hoeveel snelheid/stabiliteit heb je nodig om een film te kunnen streamen?
 
Kun je uitrekenen 4 gb voor een film van 130 minuten is ~ 1Mb / s

Sd ~ 500KB/s
Hd ~1-2 MB/s

En met vaste verbinding?
 
Ik ga hier as vrijdag mee verder, morgen geen tijd...

Vaste verbinding staat in het eerste gedeelte, daar was er helemaal geen verbinding, ik heb nog niet gekeken wat er in de meterkast hangt,
doe ik vrijdagmiddag.


Maar het is idd Ziggo, dus ik verwacht dat ze vrijdag een beller hebben. :biggrin:
 
Als je de Nexbox van Wifi veranderd naar LAN dan moet je in de NEXBOX onder settings onder netwerk de WIFI wijzigen in LAN anders ddoet ie dat niet en blijft op Wifi staan.

Mogelijk is dat de reden waarom met vaste kabel de box helemaal niks via internet deed .
 
Dat had ik gedaan, maar het werkt daar niet.
 
Modem router naar de filistijnen. Of de adapter kapot. Kunnen ze uberhaubt wel internetten of hebben ze alleen tv van ziggo.

 
Ze kunnen wel internetten, althans men heeft goed bereik, maar morgenmiddag ga ik er weer even naar toe, heb deze week 's avonds niet veel tijd en zin, ben darten aan het kijken dan. :biggrin:
 
Je zal het inderdaad "daar" moeten zoeken freggel1.

Ik heb 3 Nexboxen en van hun Wifi ben ik niet kapot. Het werkt maar matigjes.
Terwijl ik met mijn Apple iPads prima wireless verbinding heb.
De Nexboxen werken bij mij het beste met een Lan-verbinding.
 
Het is opgelost, en het lag niet aan de snelheid.

De kabel die gebruikt werd voor bekabeld internet zat niet goed in het modem, dus vandaar dat een paar dagen geleden het boxje dus bekabeld ook geen verbinding had.

Tevens stond bij het modem de wifi aan, en lag er 3 meter verderop een router.

Eerst getest of het via ziggo draadloos werkte, en daarna router terug aangesloten, en de wifi van de Ziggomodem uitgezet.

Sindsdien geen problemen meer, en overal in en om het huis beter signaal.
 
:bloos:He freggel ....daar lukt het je wel het internet in orde te krijgen.............. :sorry: :sorry:
Moest het gewoon ff schrijven...........
 
freggel1 zei:
en de wifi van de Ziggomodem uitgezet.
Kan wel een probleem worden als zij zouden willen streamen naar de Android box.
 
Dat mag jij @Scubadiver, ik leer zo ook weer wat bij. :biggrin: 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan