niet meer werken van mp3 bestanden

D

dexterdd

Hallo
wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en verholpen?
Ik heb een poosje geleden al mijn mp3 bestanden(meeste bij kaaza gedownload) op dvd gezet.en van de week heb ik ze weer terug op mijn hd gezet,en als ik ze wil afspelen krijg ik de melding dat media speler ze niet kan afspelen mist een of ander codec???
ook winamp kan ze niet afspelen.Wie kent dit fenomeen en wie weet misschien een oplossing om ze weer af te spelen .
Vast bedank.
Gr Dex

Een codec? Voor mp3? Da's wel raar, temeer daar winamp ze ook niet meer kan afspelen.
Heb ik zelf nog niet meegemaakt dus ben ook benieuwd naar de oplossing.

nee alleen mp3's,en nogmaals het vreemde is dat ze het allemaal hebben gedaan?????
Maar ik heb een poosje terug ooit iets gelezen of gehoord dat ze op kaaza bestande stuurden die je mp3's vernietigden,zou dat misschien kunnen?
Gr Dex

Dan zouden ze al vernietigt moeten zijn voordat je ze op de cd hebt gezet anders kan het niet.

Hoe zit met het andere mp3 files die niet van deze cd af komen, doen die het wel nog?
Als je er geen meer hebt, download er dan eens eentje en probeer of die het wel doet. Misschien is er iets anders aan de hand.

Hoi BT
Ja de andere doen het gewoon,dat is het vreemde ervan.
Sterker nog in die map met verkeerde?? mp3's zijn er een 10 tal die het wel doen.
Dit heb ik dus niet eerder meegemaakt.
Gr Dex

Is er op de 1 of andere manier iets niet goed gegaan tijdens het branden?
Het lijkt er bijna op dat het daar iets mee te maken heeft.

Lijkt me sterk dan hadden ze allemaal niet meer goed moeten zijn.

Ja lijkt mij ook, dus waarschijnlijk iets mis gegaan voor het branden al.

Kun je me eens een van die niet-werkende mp3's toesturen?
Liefst eentje die niet te groot is en graag inpakken met winrar of winzip. Mijn email adres staat onder mijn email knopje.;)

Hoi BT
zoals gevraagd heb ik er een opgestuurd, maar het vreemde ervan is dat ik de mp3 wou inpakken met winrar,dat ie van 2mb naar 1 kb gaat???
vreemd toch?
ik hoor het wel
Gr Dex

Yep ik zag het.
Dit enorme compressievermogen krijg je vrijwel uitsluitend bij documenten, dus files met tekst.
De mp3 heb ik bekeken en zit vol met alleen vierkantje blokjes zonder verdere inhoud.

Ik heb nog geprobeerd de extensie te wijzigen naar .zip en .exe om te zien of dat wat uithaalde, maar dat gaf ook geen resultaat.

Eventueel zou iemand er eens met een hex-editor in kunnen kijken maar ik ben bang dat die ook een leeg bestand zal aantreffen.

Vermoedelijk zijn die betreffende .mp3 bestanden al vernaggelt voordat ze op de cd terecht zijn gekomen.
Ze zijn niet truncated (0kb bestand) maar de data vrijwel zeker vervangen door spaties of iets soortgelijks, waardoor de bestandsgrootte wel vrij groot blijft, maar als je gaat compressen d.m.v. winzip of winrar bijv. een enorm klein bestand overhoud t.o.v. het originele bestand.

Helaas zijn die dus niet meer te redden.

BT hartelijk dank voor de genome moeite.Daar gaan honderden mp3's.
Volgende keer beter opletten dus.
gr Dex

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan