Niet te geloven!

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
De tweede kamer stelt een parlementair onderzoek in.
Naar de kredietcrisis en hoe de financiele crisis is ontstaan.
Hoe is het mogelijk!

Iedereen weet toch intussen dat het in de Amerikaanse banken is ontstaan.
Met hun toxic waste hypotheken, en steeds op de pof leven.
En dat de Europese banken er ijverig aan mee deden.
Willem Middelkoop van rtlz heeft er al jaren voor gewaarschuwd.
Maar werd als een onrustzaaier weggehoond.

Alles is dus bekend maar blijkbaar niet doorgedrongen tot de tweede kamer.
En hebben ze weer zitten slapen zoals vaker gebeurt.
Tenzij ze met het onderzoek willen aantonen dat zij er echt niets aan konden doen, haha!
Maar zo houden ze zichzelf wel bezig!

Grtz.

Tjongejongejonge.... hebben die nu werkelijk niets beters te doen dan alweer geld in een bodemloze put te gooien c.q. water naar de zee dragen?
Het is net hoe je zegt... iedereen weet toch hoe het is ontstaan? Dat is toch al onderzocht en bewezen?

Dus weer een commissie, een onderzoek, kost hopen geld, moeten wij weer betalen, en dat terwijl het niet nodig is.
Dat ze nu zoiets weer durven te doen, net IN een tijd van crisis... Als je dat al wilt doen moet je dat nadien doen, als het wat beter meezit.
Pffff.... zijn die 4 jaar nog niet voorbij?

En toch ben ik het niet met jullie eens.

Ik hoor kawouter bos nog met zeer grote stelligheid roepen dat die beurscrash die in de VS aan de gang is, in .NL niet zal toeslaan.
Want hij heeft de zaken hier gewoon goed voor mekaar.

Twee weken later gooit ie ineens met miljarden die ie voor andere belangrijke zaken niet zou hebben.
Dat zijn wel jouw en mijn miljarden.
En ik wil ook wel eens weten hoe dat zit en waar die miljarden nou ineens vandaan komen.

Desondanks heb ik niet de illusie dat deze zaken aan bod zullen komen in dit parlementaire onderzoek, noch dat het zal leiden tot het eind van dit kabinet van wereldvreemde dromers en zelfverklaarde wereldverbeteraars (lees bemoeials).

Net zo min als de werkelijkheid over de steun aan de oorlogen in het midden oosten naar boven zal komen gedurende deze regeringsperiode.

Nou ja kerel, het onderzoek zou uit twee delen bestaan.
Het eerste naar de oorzaak, en later een tweede naar wat er hier aan gedaan is meen ik.

Anyway, volgens mij is van beiden alles bekend.
Via pers en tv programma's, intervieuws etc, etc.
NIET via wat er in de tweede kamer gezegd is, want dat is rampzalig!

Uitvoerig is al belicht hoe Bos het met fortis heeft gedaan.
Een overeenkomst maken die vervolgens door zijn ambtenaren weer terug gedraaid wordt.
Waarna de Belgen zich letterlijk genaaid voelden (vergeef me de uitdrukking).
En bij de Nederlandse bank hielden woordvoerders van Nout Wellink tot het laatste vol dat alles OK was!
Bij die ijslandse bank dus.
En die Nout Wellink zei later wel dat hij op een gegeven moment in gesprek was met ijslanders.
Maar daar toen natuurlijk niets over kon zeggen.
Dus voelen Nederlanders zich genaaid die naar de ijslandse bank gingen.
Ook is volop bekend dat de Nederlandse banken geld in die Amerikaanse toxic toestanden hadden.
Maar dat deden ze omdat de aandeelhouders een hoog rendement wilden zeggen ze.
Hun treft dus geen blaam menen ze!

Nou ja, zo kun je nog wel wat doorgaan.
Ze zoeken het dan maar uit met hun onderzoek.
Maar ik vrees ook dat het alleen maar produceert wat ze toch al willen horen!

Grtz.

Bericht in de pers:

Volgens het IMF (internationaal monetair fonds) heeft de crisis 4000 miljard dollar gekost.
Maar waar zijn die dan naartoe gegaan?
Wie heeft die nu?
Of is het niet bestaand geld?
Welke bright guy kan hier licht op werpen?
Ik snap het echt niet!

Feit blijft wel dat de banken dit veroorzaakt hebben.
Er was geen enkele economische reden voor.
Er waren geen grondstof tekorten.
Er was geen internationaal conflikt of oorlog.
Er was geen strijd tussen wergevers en werknemers, geen sociale onrusten.
En ga dus zo maar door.
En wie kan het weer oplepelen?
Het is diep triest!

Grtz.

Weer in de pers:

Nout Wellink zegt tegen de pers dat het gezeur over die banken maar eens moet ophouden.
Dat de schuld bij de Amerikaanse banken lag en Europese de pech hadden ook dat toxic spul te hebben.
Neem me niet kwalijk, maar hij is toch toezichthouder hier, die de boel in de gaten moet houden.
Blijkbaar heeft hij dat hier en bij de ijslandse bank niet goed gedaan.
Volgens het tv programma was hij er ook bij toen Bos in Belgie de fortis deal maakte.
Die weer door de ambtenaren werd terug gedraaid.

Hij schijnt dus weinig gevoel voor takt of diplomatie te hebben.
Het zou goed zijn als gedupeerden de rechter eens zouden laten kijken naar wat zaken.
Of het parlementair onderzoek van de kamer er eens heel erg goed naar gaat kijken.

Grtz.

Ze vreten en leven allemaal van ons opgebrachte kapitaal. en als het op is komen ze toch weer bij ons mensen terug om te plunderen.

We zijn besmet met de democratie. waar onze neuzen allemaal in de zelfde richting zijn gezet. en het kapitaal zich ongemerkt bedruipt en beloond.

Wat dacht men van ene Mark Calon. die indienst treet bij Aedes wooncorporatie. voor 3 dagen werken (opvreten) zou hij 200.000 euro ontvangen. hij kreeg wat tegenslag en werd het bedrag terug gebracht naar 150.000 euro. op papier. de ontbrekende zal hij heus wel krijgen. dan wel in bonesen. die al die heren nog steeds genieten.

Terwijl er wereldwijd de elende toeslaat de zelfverrijking gewoon doorgaat en op onze conto komt.een voorbeeld van TNT Post waar armzalige postbodes/postbezorgers 15% loon moesten inleveren voor werkgarantie de komende 3 jaar.terwijl de bonussen gehandhaaft worden.

Ik hoor mijn baas nog zeggen even de schouders er onder en alles komt goed. ja het kwam goed. een halfjaar later stond de trantsport klaar met verplaatsing naar polen. en hadden alles in aparte B.V.s gezet en overal naar konden fluiten(de gaten in de wet) en ga zo maar door.

Grtz/Sth.

Je zegt het steph!

Nou hoorde ik op het journaal dat Balkellende vanwege de ramp in Apeldoorn terug kwam.
Van een bezoek aan Polen aan de Poolse christen democraten.

Wat heeft hij daar nou te zoeken?
Nog meer Poolse gastarbeiders naar hier halen?
Vergeet niet dat de Poolse katholieken de ergste soort zijn!
Super-super-conservatief, ze geloven nog aan duiveluitdrijvingen en andere ongein!
Die Pool die ze paus gemaakt hadden heeft ook alleen maar ellende gebracht.
En met de crisis zullen die gastarbeiders alleen maar meer werk wegnemen.
Maar blijkbaar is dat het wat de eurocraten met Europa willen.

Grtz.

Ach ja soort zoekt soort. en ze hebben allen een bijna dezelfde Herder die onrust en verderf zaaid op deze aardbol.

In hun ogen zijn het allemaal broeders en zusters en verneuken elkaar om het leven.
Maar goed die polen ben ik niet zo bang meer voor. tjechie en bulgarije zijn nog veel erger.

En slechterikken houden het meenstal lang vol. dat zie je nu ook weer met dat schorum in Den Haag.

En wat mij opvalt ze vliegen elkaar soms bijna in haren. theater noem ik dat wat ze moeten op vreten van die grote pot.

Als er iets vreselijks is gebeurt zijn de nederlanders massaal eensgezind. maar de tijd die er verloren is gegaan waar ze beter 1X eensgezind hadden kunnen wezen hebben we verkwanseld. en komen steeds verder in het nauw. terwijl het kapitulisme groeit als ooit ter voren. een weg terug of het te herstellen zit er niet in. alleen het stoppen is een pre.

Onze miljaren gaan in rook op in de banken die we later op ons brood terug vinden als nog dubbel terug te dokken.

En de banken lachen zich dood en gaan op het geld zitten i.p.v om nog geen 0000.1% tegemoed te komen aan leningen.

Dus denk niet dat het ergste voorbij is. het begint nog maar net. die werktijdverkortingen zijn uitstel van falliet.want het trekt dit jaar echt niet aan. en wat denk men als de vakantie gelden zometeen uitbetaald moeten worden. vele bedrijven hebben de bodem in zicht en geen bank staat garant in deze onzekere tijd ze willen niets meer verliezen maar hebben deels wel meegedragen aan deze verrotte situatie.

En ga der maar vanuit dat na de bouwvak de elende alleen maar zal toenemen. omdat dan het meenste geld op is. bij zowel werknemers als bedrijven. en ze dat met deze omzetdalingen er niet weer bovenop komen. en die vanaf januari werktijd genieten de periode erop zit. en moeten sluiten of vele mensen op straat zetten.

Ik ben er misschien wel negatief in. maar dit was al jaren terug voorspeld en als je de zaken goed in de gaten hield kon je het zien aankomen. want dat kon niet eindeloos doorgaan. en dat is met alles zo.

Grtz/Sth.

Het begint inmiddels aardig op een politiek getinte discussie te lijken.

Wanneer je je afvraagt wat Jan-Peter in Polen te maken heeft, moet je je de volgende zaken realiseren:

Politici hebben vakanties die veelal overeenkomen met schoolvakanties.
Op dit moment is dat dus het geval; het is reces oftewel vakantietijd voor de politici.
Dus ook voor de premier.
In je vakantie kun je dus priv? zaken doen die niet werk gerelateerd hoven te zijn, ook dat geldt net zo goed voor een premier als voor jezelf.
Maar de kans dat een premier eerder teruggeroepen word of desondanks zijn vakantie toch verplichtingen heeft is vele malen groter dan de kans daarop voor jan met de pet.

Er zijn Europarlementsverkiezingen in aantocht.
Elke politieke partij met Europese aspiraties heeft daarom op het moment congressen die ook Europees georganiseerd worden.
En dat was dus wat J-P in Polen te zoeken had.
Hij is een premier van een Europees land en daarmee een prominente gast op zulke congressen.
Je moet er niet zomaar vanuit gaan dat hij met het regeringsvliegtuig onderweg was, of van geld voor regeringstaken.
Het zou dus wel uit de partijkas moeten komen en dus ook wel door ons betaald, maar dat is wel waar die kas voor is.

Verder is hij ook niet terug gekomen vanwege de gebeurtenissen, maar was hij op de terugweg toen zich dit voordeed.
Ook daarvoor kan het regeringstoestel niet gebruikt zijn.

Ook ik ben persoonlijk niet blij met de huidige regering, en ik heb niet de illusie dat ik erg blij zal worden van volgende regeringen.
Maar voor je allerlei dingen gaat roepen, moet je wel ff kijken of dat ook wel klopt.
Dus bij voorkeur haal je je informatie uit verschillende bronnen en vergelijkt ze met elkaar.
Ook is het gezonde verstand een beter gereedschap dan je emoties.

Emoties worden vaak niet omgezet in gezond verstand, dat zag je wel weer in apeldoorn. weken discuseren over wel mogen roken of niet roken. is belangrijker dan de crisses te lijf gaan.

Waar ze voor aangesteld zijn verzuimen ze. en smijten met miljarden die geen soelaas bieden. ze hebben de koopkracht bij ons weggehaald en hebben alleen maar lasten. ga maar eens terug toen die euro er niet was. en reken maar eens hoeveel je nu overal voor betaald. en wat ben je in loon vooruit gegaan.

Een gezin met 2 kinderen en 1 verdiende kan het hoofd bijna niet meer boven water houden.terwijl bestuurders er met kapitalen vandoor gaan.en doorberekend gaat worden naar de klant.dat moet een gezond mens toch zien?

Ik hoef niets te lezen van hoe en wat maar merk het aan mijn portomonee. kijk alleen maar naar de zorg/nutsbedrijven/supermarkten op alle fronten zijn we dubbel gepakt 1 gulden werd 1 euro enz. de meenst opgebouwde sociale voorzieningen zijn bijna geheel weg.

Het kapitulisme en zelfverrijking is aan de winnende hand. en dit kan gaan uitlopen in gevaarlijke tijden. als een mens niets meer te verliezen hebben komen ze tot rare daden. dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

Je wilt niet weten hoeveel zelfmoorden er de laatste paar jaar zijn geweest. dit gaat gestaag over in dat ze ook meerdere meetreken de kelder in.om de elende waarin ze verkeren.

Hoeveel mensen kloppen er dagelijks aan bij de geestelijke gezondheidszorg en gebruiken medicatie.

Al die emoties zijn bij velen te verklaren maar worden vaak niet gezond geuit. mede oorzaak is dat de mens geheel op zich zelf leeft en geen oog meer heeft voor leef omgeving en sociale contacten omdat ze de kinderen moeten onderbrengen i.v.m meenst tweeverdienders die zijn ontstaan door luxe groter en groter waar de banken mee gooiden.en nu velen in de shit zitten en zich niet laten kennen aan de gemeenschap. maar wel op den duur geen uitweg meer zien.

Zo kan ik nog wel uren doorgaan. en gelukkig leven wij democraties die onze neuzen meenst in de bestuurders richting heeft gezet. anders was de ramp niet te over zien en waren er al veel gesneuveld.maar dat neemt niet weg dat we een veilige tijd te gemoed gaan. zodra landen verzwakken en het geld schaars word vallen de stenen uiteen.en liggen er kapers achter de duinen.van wie je het nooit gedacht zou hebben.

En zeg nooit wat in 1945 gebeurt is nooit weer zal komen. tis te hopen van niet want het zal velemalen erger zijn.geschiedenissen herhalen zich vaak een keer.

Grtz/..

Och, als ik reproduceer wat in het journaal gezegd werd doe ik niks raars.
Blijkbaar was hij inderdaad bij de Poolse christen democraten.
En inderdaad heb ik daaromtrend enige vragen gesteld.
Die kunnen kloppen of niet.
Wat hij daar met die Polen heeft gedaan weet jij echt niet hoor!
Of hij daar gebakjes heeft geeten en over bloemetjes en bijtjes heeft gepraat, waarschijnlijk niet.

Maar als het is zoals je zegt vind ik het zelfs nog veel erger dan ik eerder dacht!
Een premier die priv? op vakantie gaat naar een Pools christen democratisch congres vind ik ernstig.
Dat vind ik inderdaad misbruik maken van je funktie als premier en als prominent gast.
Dit om de christen democratie in europa er zoveel mogelijk erdoor te drukken.
Ik vind namelijk dat kerk en staat strikt gescheiden moeten blijven.
Iedereen mag zijn geloof beleiden zoals hij wil.
Maar niet via een partij de denkbeelden voor andersdenkenden erdoor te drukken.
En dat is wat de christen democraten juist proberen.

Als ik mijn gezond verstand gebruik dan zeg ik dus J.P. hoe kun je zo dom zijn daarheen te gaan!
Zeker ter meerdere eer en glory van het europese christen democratisme?
Ze hebben zeker een onbedwingbare drang tot bekeringen.
Tot deze conclusies kom ik als ik het rationeel bekijk, niet emotioneel!
Ik vind ook niet dat je verschillende petten kunt opzetten.
De ene keer een mening als bestuurder, of als politieke partij, of als gewone persoon.
Je bent ze allemaal altijd tegelijk.
Echter als een politicus spreekt schijnen er ineens een boel werkelijkheden te bestaan, haha!
En of hij met een regeringstoestel is geweest of niet, zal me echt worst wezen.
En de echte politiek gebeurt toch in de lobby zoals iedereen weet!

Grtz.

Nou, dat was deze week schrikken voor Bos en de Jager.
Zeiden die Amerikanen dat Nederland een belastingparadijs was!!
Nee maar, dat kan toch niet, haha!

We werken toch helemaal precies volgens de regeltjes hier.
Bovendien staat de Jager regelmatig voor de tv stralend te vertellen hoeveel hij nou weer bij mekaar gegraaid heeft!
En krijgt de gemiddelde Amerikaan hartkloppingen als hij de tarieven van hier hoort.

Als door wespen gestoken voelden de heren dat er iets gedaan moest worden.
En dat werd stante pede gedaan en recht gezet.
De Amerikanen trokken het terug en Bos en de Jager kwamen weer tot rust.
Alleen weten we nou nog niet waarom het bericht niet correct was!

Grtz.

Waarschijnlijk valt er door de tweede kamer toch wel wat te onderzoeken.

Want zoals bekend was Nout Wellink bij Pauw & Witteman een uur lang te gast.
En vorige week hoorde ik dat hij alleen maar kwam als er niemand anders ook kwam.
Zodat hij dus ongehinderd zijn verhaal kon vertellen.
En er geen vervelende verhalen gesteld konden worden.

Tijdens dat gesprek kwamen de bekende uitvluchten weer naar voren.
Hij gebruikte Pauw & Witteman dus weer om zich te rechvaardigen.
Ik vraag me af of hij dezelfde truk bij het onderzoek gaat toepassen.
Als hij uberhaupt iets gaat zeggen.

Pauw & Witteman vallen me hier dus wat tegen.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan