Nieuwe canaldigitaal card werkt niet

N

nl04790

Vrienden,

ik heb het volgende probleem: Ik heb een dm 7000s met cccam 2.1.1 PLI jade. Nu heb ik een nieuwe canaldigitaal card ontvangen, welke ik niet werkend krijg. Ik heb al diverse male het heractiveren proces van canaldigitaal aangevraagd, maar ik blijf zwart beeld ontvangen (bij bv SBS 6. Ned 1,2,3 en bvn ontvang ik wel maar dit zijn de vrije kanalen).

Wie kan mijn helpen met tips en trucs om de card op mijn dreambox te activeren?

(ja, ik kan de card activeren op een andere ontvanger, maar wil dit graag via mijn DM 7000s, zodat ik weet waar het verkeerd gaat.)

in ieder geval al bedankt voor de reacties.

Mvg,

NL04790
 
Het klinkt gek maar heb je de kaart op zijn kop erin gedaan?
Dus chip omhoog en naar voren en het logo naar beneden.
 
Het maakt niet uit welke ontvanger je gebruikt.
Als de cam maar aanstaat in de dm 7000.
 
Nummer10;203029 zei:
Het klinkt gek maar heb je de kaart op zijn kop erin gedaan?
Dus chip omhoog en naar voren en het logo naar beneden.

mmm dat zou dan niet goed zijn en krijg je hem ook niet werkend
 
Dat klopt, de chip moet namelijk naar beneden gericht zijn en dan moet de kaart met de chip naar voren in de ontvanger gedeponeerd worden.
Geldt voor ALLE Dreambox modellen.

Verder kan het handig zijn nadat je de kaart er in hebt gestopt om 1 of 2x de emu te herstarten zodat hij de kaart ook echt ziet.
Eventueel de CCcam plugin er in zetten dan kun je de kaartgegevens bekijken. Ik weet niet of je ook een CCcam.cfg in je /var/etc hebt, zonee, zet er dan eens eentje van Cccam 2.1.1. in dat kan helpen. Eventueel kun je daar ook nog de SECA HANDLER op 3 zetten.
 
Ik bedoelde met de chip naar beneden. Dit in tegenstelling tot andere ontvangers.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan