Nieuwe Haring

De enige echte lekkere haring is de op zee gekaakte haring.

Als je die een keertje op hebt dan wil je absoluut niks anders meer

Ja maar dan moet je die eigenlijk zo vers mogelijk hebben, dus moet je ofwel dicht bij zee wonen, of wel als een van de eersten 's nachts op de vismarkt al aanwezig zijn als ze beginnen die kramen op te zetten.
Toch?

nee niet echt

Op, zee gekaakte haringen worden zoals de naam al zegt direct op zee gekaakt.

Dus harinkje in het net , uit het net, direct kaken en dan in de emmertjes zilte nat en gaat het rijopingdsproces van start.

de andere zooi gaat na vangst de vriezer in , aan land worden ze ontdooit en gekaakt en dan in emmertjes zilte nat overgebracht.

Het invriezen en ontdooien komt niet ten goed aan de smaak.

Ahzo... nja zo ziet men maar weer dat ik weinig verstand van vissen heb.

Overigens de harinkjes van de C1000 hoef ik niet meer.
1.) Waren bijzonder vettig
2.) Gaf zwart af op mijn vingers (slecht schoongemaakt?)
3.) Roken aan de binnenkant toch een beetje verdacht (beetje rot alsof ze niet meer goed waren).
4.) Zat totaal geen smaak aan.
5.) Hebben niet echt fijn op m'n maag gelegen vannacht.

Ik had er dus eentje geprobeerd met uitjes. Doch zoals gezegd, na die ene maar gestopt en de andere twee klein hapje van genomen en de rest laten liggen.
Nu hebben ze een nacht op de aanrecht gelegen met de uitjes erover en nu ruiken ze wel naar vis, maar de smaak is nog steeds niet verbijsterend. En ik vertrouw ze niet meer dus ze gaan de prullenbak in.
Volgende keer toch maar weer van de visboer op de markt...

Ook in het Oosten van het land hetzelfde
Haringen van de C1000 is machinaal schoongemaakte troep. Stikken van de graatjes zijn idd slecht schoongemaakt en idd er zit een luchtje aan ze stinken , was vorig jaar ook al zo.

Ik haal mijn visjes op de markt bij de viskraam en maak ze zelf schoon graatvrij en dat kan ik beter dan ..en die vertrouw ik meer dan zo'n suppie

Jammer dat ik dat niet eerder wist anders had ik de bon bewaard en mijn geld teruggehaald en ze sowieso niet bij de C1000 gekocht.

Ze hebben zaterdag anders wel getest bij de Smaakpolitie, hadden ze ook haring in een supermarkt gekocht en die smaakte wel goed. Ben alleen vergeten welke supermarkt dat dit was.
Maar ik vindt het wel goed zo, nooit meer vis van de supermarkt voor mij, althans geen verse, wel uit blik.;)

Als ik ?cht niet anders kan, haal ik ook wel eens (gelukkig met de nadruk op ??ns) haring in de supermarkt in die blauwe verpakking.
Dan snij ik zelf nog maar extra ui, want anders krijg ik ze echt niet door mijn strot.
En 't maakt niet uit bij welke supermarkt, haring moet je gewoon, zoals dat heet, vers van 't mes kopen.
Maar ja vanwege de gezonde vetten moet ik elke week aan de haring en normaliter vind ik dat geen straf.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan