Nieuwe image Gemini v2.90

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Gemini v2.90:

Technische Infos:
* Enigma vom: 03.05.2006
* GCC 3.4.4 Original CVS
* Web Interface: 5.9.7-Expert
* Busybox 1.01
* Tuxtxt V1.98

Funktion Buttons:
* BLAU - Blue Panel (BP)
* 2x BLAU - BP -> Extras/Einstellungen
* GELB - Quick-Button (kann ?ber BP eingestellt werden)
* ROT - EPG List f?r laufenden Kanal
* 2x ROT - EPG Style Menu
* GR?N - Subservices

Features:
* Eigener Addon-Server via Internet.
* AutoCam: Zuweisen von Emus zu Sendern/Providern
* Cam-Einstellungen: z.B. Umbenennen von Emus, Multichannel-Patch schaltbar ( >=7000 )
* OSD: EMM- und ECM- Anzeige schaltbar
* Zus?tzliche Funktionen via Internet vom Gemini-Server holen und automatisch installieren
* System Info: viele zus?tzlichen Infos ?ber deine Box (z.B. Festplatten-Temperatur oder alle Enigma-Einstellungen)
* Gemini-News werden im Hintergrund geladen
* JPEGs k?nnen gedreht werden und die EXIF-Tags k?nnen angezeigt werden ( >=7000 )
* Unterst?tzung f?r OGG/Vorbis
* Zufalls - Funktion f?r MP3 und OGG
* Quick-Button-Men?: viele Sonderfunktionen f?r die gelbe Taste
* smbmount
* Unterst?tzung f?r CDROM/DVD, egal ob IDE oder USB ( >=7000 )
* Record CIFS/NFS: Aufnahme auf eine mittels CIFS oder NFS gemountete Festplatte (geht nur, falls keine HDD in der Box, der Mountpunkt "/mnt/usb" ist und Minimum 3GB)
* Extra Men?: Einstellungen zu vielen Extras wie Inadyn, HTTPD, EPG-Cache, Auslagern von "/var" und Vieles mehr
* Backupfunktion
* Dreamnetcast: mit Shoutcast TOP(100)
* Hintergrundbilder f?r Radio, MP3 und SCAN k?nnen ?ber das BP ausgew?hlt werden.
* Eigene Scripte k?nnen ?ber das BP gestartet werden
* Kalender mit Reminder (kann ?ber .../gemini_cal.conf ge?ndert werden)
* MVI's k?nnen erstellt und getestet werden (aus JPG, BMP, GIF oder PNG).
* Bootlogo f?r die 7020 kann per Men? ge?ndert werden.
* Neuer Font und Libfribidi f?r arabisch.
* EPG f?r Dishnetwork.
* Im Dateimode kann man sich im "Root" 2 neue Eintr?ge f?r Bilder und Musik erstellen ( BP->Extras/Einstellungen->Root-Eintrag).
* Erstellen einer eigenen Satellites.xml.
* Dreambox kann als Printserver eingerichtet werden (BP->Extras/Einstellungen->Printer (LPD), eine FAQ findet ihr im Downloadbereich).
* Wecker mit Lautst?rke Offset der eigene WAV-Dateien abspielt.
* Anzeige der Stream-Raten des jeweiligen Senders ( >=7000 )

Neu:
* Dreamnetcast auf die neuen xml angepasst
* cifs-1.42b

Fix:
* siehe CVS


Wir bedanken uns bei allen, die bei dem Vorschlags Thread f?r das Gemini mitgewirkt haben.
Leider sind viele Sachen von unserer Seite nicht machbar.
Dieses Image enth?lt keinerlei K**s oder Softcams.
Backups und sonstige Modifizierten Images sind nicht
von uns und werden somit auch nicht supportet!!!

Empfehlung:
Wenn man das Image nicht im Flash installiert, sollte das Flash-Image nicht zu alt sein.
Ein Swap- File/Partition (>= 16MB) wenn mehrere Prozesse im Hintergrund laufen sollen.

Download ?ber Database

Vielen Dank und viel Spass
Euer Gemini-Team
 
Da's mooi.
Dan nu alleen nog een optie zodat je (net als bij Hydra was) de nieuwe versies via een internet update kunt downloaden en installeren en dan zijn we klaar. Want dat is iets wat bij de Gemini nog steeds niet het geval is.

Verder uitstekende image.:)
 
Persoonlijk hou ik dat soort dingen graag zelf in de hand.
Ik download gewoon de zip file, pak deze uit (weet je ook bijna zeker dat die niet corrupt is).
Vervolgens rename ik deze naar root.cramfs en plaats ik deze d.m.v. FTP in de TMP directory. Dan de optie handmatig updaten kiezen en klaar.

Kost je ongeveer 10 minuten en alles werkt weer.
 
Ik doe het via Dreamup. Maar heb dus vervolgens weer het nadeel dat ik ook weer de emu's moet gaan installeren en de settingslijst en dan ben ik wat langer kwijt dan 10 minuten.
Dit gezien ik een non-standaard user defined diseqc toestand gebruik. Zo gauw ik daar een wijziging in aanbreng, is de settingslijst pleite. Nja, hij is er nog wel, maar overal staan dan "service removed" dus kun je die er ook opnieuw weer in pleuren.

Ze zouden eigenlijk een methode moeten uitvinden dat gewoon alles bewaard blijft en alleen de firmware gewijzigd.

Naast de cramfs methode is er dus ook de Dreamup en nog wel andere methodes. Maar dat was niet de strekking van het verhaal. Gemak dient de mens en als je in het verleden kijkt dan was die optie er gewoon bij alle goede images, rudream, hydra en anderen.
En nu mis ik hem derhalve een beetje.:)
 
Een nieuwe ruddream is er toch weer !!!

saat
 
Black Tiger zei:
Dan nu alleen nog een optie zodat je (net als bij Hydra was) de nieuwe versies via een internet update kunt downloaden en installeren en dan zijn we klaar. Want dat is iets wat bij de Gemini nog steeds niet het geval is.


Ik weet dus nu niet of dat ik over mijn Gemini, die nu draait de 2.90 heen kan zetten zonder alle huidige instellingen te verliezen zeker die van de cfg's.

Maar daar ik ook eens een ander draadje over beginnen, wat ik nog steeds niet helemaal begrijp...

Meerdere images op usb.
 
Ik weet dus nu niet of dat ik over mijn Gemini, die nu draait de 2.90 heen kan zetten zonder alle huidige instellingen te verliezen zeker die van de cfg's.
Normaliter blijven die cfg's wel bewaard. Dit gezien het feit dat je geen flash erase meer doet. Doe je dat wel, en de /var staat niet op je hd of usb dan zijn ze weg.

Maar ik heb een 7020 en als ik me niet vergis blijven die cfg's staan, tenminste als je het over de mg_cfg en radegast.conf hebt.
Dit was vroeger wel anders. Maar dat kwam omdat vroeger bij de installatie van een emu, ook meteen de cfg file mee geinstalleerd werd.
Haalde je de emu weg middels een nette remove, dan was de config ook weg. En da's weer het voordeel van die Gemini, dat je ervoor kunt kiezen om cam's en configs apart te installeren.
Je kunt derhalve gewoon van cam wisselen terwijl de cfg bewaard blijft.

Zo heb ik mijn mgcamd netjes uninstalled, en de nieuwere versie weer geinstalleerd. Aangezien het alleen om de cam ging bleef de cfg netjes bewaard en da's wel zo prettig.

Maar voor alle zekerheid is het natuurlijk altijd beter om even een backup te maken van die twee configfiles.
 
Auslagern von "/var"

Weet iemand de letterlijke betekenis hiervan? Betekent dit dat je met de AB de /var op USB oid kan zetten? Dit kan nl niet met de 2.80 op een 7020.
 
Black Tiger zei:
Normaliter blijven die cfg's wel bewaard. Dit gezien het feit dat je geen flash erase meer doet. Doe je dat wel, en de /var staat niet op je hd of usb dan zijn ze weg.

Maar ik heb een 7020 en als ik me niet vergis blijven die cfg's staan, tenminste als je het over de mg_cfg en radegast.conf hebt.

Ja die bedoel ik inderdaad @Black Tiger, als die bewaard blijven is het makkelijk, maar ik sla zoals gewoonlijk altijd 1 en ander op, zeker zulke bestandjes voordat ik aan zoiets begin..

Maar dat wordt er eentje als er weer wat regendagen aankomen.
 
Dan de optie handmatig updaten kiezen en klaar.
Euh... en waar vind ik die op de 7020? Want ik zie hem niet.
Dus heb nu toch maar met Dreamup geupdate, maarja, het maakt me nieuwsgierig waar ik dit vinden kan dan.:)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan