Nieuwe ontvanger

N

Norbert

Mijn topfield ontvager begint kuren te krijgen en ik ben opzoek naar iets anders die geschikt is vaar TV vlaanderen.Wat is het verschil tussen XTREND ET-9500 HD TWIN TUNER -449€ en Clarke-Tech HD 6600 SST Triple Full HD- 289€ ,een prijsverschil van 160 € maar is er anders nog een groot verschil ??? en/of wat zou hier de beste aanrader zijn'waarom'.

Graag wat uitgebreide uitleg want ik ben geen grote held met linux ontvangers.

Dit zijn de ontvangers die ik momenteel op oog heb .

Norbert

 
Beste Norbert, allereerst welkom op Satellite Fun.

Allereerst heeft het feit of het wel of geen linux ontvanger is eigenlijk niets met de specifcaties te maken. Het draaien op linux maak het alleen gemakkelijker om bepaalde software op de ontvanger te plaatsen en eventuele addons te installeren.

Wat nu het grote verschil in specificaties is, kun je ook eenvoudig bekijken door de specs van beide ontvangers naast elkaar te leggen en de verschillen te bekijken.

In dit geval is het grootste en ook belangrijkste verschil dat de Clarke-Tech geen twee satelliettuners heeft maar een satelliettuner en een dvb-T oftewel digitenne tuner heeft.

Middels een abonnement op Digitenne zou je er dus ook digitenne mee kunnen kijken. Dat hebben ze in Belgie niet. Maar misschien hebben ze daar een andere dvb-T variant.

Het is niet helemaal duidelijk maar in deze ontvanger zitten dus 2 DVB-S (satelliet) tuners en een DVB-T (terrestrial of zgn. Digitenne) tuner.

Daar zit dus ook het grote prijsverschil hoofdzakelijk in.

Ik zou me niet kunnen voorstellen waarom iemand een abonnement op zowel satelliet alsook Terrestrial zou nemen, dus ik zou in zo'n geval persoonlijk eerder gaan voor een satelliet ontvanger met een kabel tuner erbij.

En dat is meteen het grote voordeel van de Xtrend 9500 ontvanger die je noemde, die is namelijk in plaats van met 2 dvb-s tuners ook verkrijgbaar met 1 dvb-s tuner en een dvb-c (kabel) tuner. Dus kun je er thuis zowel satelliet alsook kabel mee kijken.

Een andere mogelijkheid is een triple tuner te kopen met 2 sateliettuners en een kabeltuner, dat ligt er maar aan wat je nodig hebt.

Wat verder nog belangrijk is om naar te kijken is of deze apparaten ook ondersteund worden door softwarebouwers.

In dat geval kijken wij als maatstaf met name naar OpenPli. De Xtrend ET9x00 modellen worden door OpenPli ondersteund.

Dus als je geen goede reden kunt bedenken voor DVB-T ontvangst, zou ik zelf die 160 euro sparen en voor de Xtrend gaan.

Uiteraard is dit antwoord gebaseerd op de informatie die je hier gevraagd hebt.

 
Alvast bedankt voor de degelijke uitleg,

De bedoeling is mijn huidige Topfield TF7700 HDPVR te vervangen en liefst een ontvanger die ook DVB-T kan ontvangen.

Ik heb geen kabel Tv ,wel TV Vlaanderen is hetzelfde als canaal digitaal.Ik woon in belgië en vergelijkbaar met digitenne hebben wij in belgië ook zoiets (DVB-T) maar t'is hier gratis ,vandaar graag de extra DVB-T voor de nieuwe ontvanger,kabel aansluiting heb ik niet.

De nieuwe onvanger zou moeten hebben 2x DVB-S,1 x DVB-T ,High definition ,EPG en CAM mogelijkheid ,eventueel draadloos op internet maar is geen must.

Doei,Norbert

 
hebben wij in belgië ook zoiets (DVB-T) maar t'is hier gratis
Oh dat was me niet bekend. Ik weet uiteraard wel dat TV Vlaanderen ook zoiets als Canal Digitaal is, maar wel mooi dat jullie DVB-T dan gratis hebben.

In dat geval is die 160 euro extra voor de Clarke-Tech volgens mij dan wel interessant voor jou want daar zit 2x DVB-S en 1x DVB-T in. Het is verder ook een HD ontvanger en EPG zit eigenlijk tegenwoordig in elke ontvanger.

Draadloos internet is iets wat niet veel ontvangers hebben. De Dreambox 8000 wel maar dan weet je ook wat je betaald en daarnaast werkt dat ook niet altijd even lekker.

Ik ken zelfs iemand die er eentje heeft en waar het zelfs zonder beveiliging niet aan de praat te krijgen is. Maar oke, we hebben het hier ook niet over Dreambox.

Of er in die Clarke-Tech ook een mogelijkheid is tot draadloos internet durf ik niet te zeggen, misschien later via een usb stick en een addon, dat gebeurt ook wel eens.

Alleen kan ik op dit moment nog geen ondersteunende alternatieve software er voor vinden, hetgeen er wel mee te maken zal hebben dat dit een vrij nieuw type ontvanger is. Wat dat betreft is het dus even afwachten.

Tenzij je zelf of een van de andere gebruikers hier al iets voor gevonden heeft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan