nieuwe Ronaldd-emu 031110

O

Ome MerDe

Ronaldd heeft een nieuwe EMU uit, met scam.

te downloaden via volgende link : http://dream-box.host.sk/


flash-erase is niet noodzakelijk als er een eerdere img van Ronaldd in zit (1.06).


merDe
 
zat ik op te wachten
allen mijn xamuh url is verlopen lijkt het
heeft iemand voor mij een url die ik in de map var/etc kan plaatsen
uiteraard via pm ivm regels
 
xamuh werkt hier prima hoor...... tenminste gisteren
 
tja dan wordt het weer hobbyen mmmmm:p
hij moet toch wel in die map staan???
want hij geeft error bij mij no such enz enz
 
Heb je hem wel de goede naam gegeven?
Laatst was er iemand die hem key.update had genoemd in plaats van keyupdate.url en let ook even op als je hem in windows maakt en dan overpompt.
Dan wil ie er nog wel eens keyupdate.url.txt van maken en dat krijg je niet weg.
Het beste kun je gewoon de file uploaden dan als keyupdate.txt en dan .txt renamen op de DB zelf naar .url want dat lukt wel.
 
Even mijn ervaringen over het nieuwe Ronaldd image.

Het is nog even instabiel als het vorige Ronald image.
Bij het opzetten van bijv. taquilla xx en switchen naar de volgende taquilla xx op 30 west, terwijl ik daar geen schotel op heb staan, viel de ontvanger uit.

Bij het kiezen van een foute funktie in een van de submenu's van de menu's onder de blauwe knop viel de ontvanger uit.

Andere skins geprobeert, het lijkt vaker alsof die een deel van het originele skin laten staan, iconen vallen niet goed in de rondjes als je op de Dream knop drukt en je ziet wat rare zaken.
Regelmatig bij het veranderen van skin valt de box uit in plaats van dat hij zo'n snelle restart doet.

Hij zapt ietwat langzamer dan het Jirkas (SF-Team) image.

Bij het opstarten krijg je in het lcd display de scartplug te zien, en moet je eerst op OK drukken voordat je beeld krijgt van een zender.

Vooral dat spontaan uitvallen van de ontvanger bij een foute keuze (waarbij hij eerst hangt en dan uitvalt of meteen uitvalt) was de reden dat ik verleden keer het Ronald image eraf gekiept heb. Iets wat dit keer ook weer gaat gebeuren logischerwijze. Want als ik ergens niet tegen kan is het wel het spontaan uitvallen van een ontvanger om welke reden dan ook.
Ook het niet meteen beeld krijgen maar op OK moeten drukken bij die scartplug in het lcd scherm (normaliter video keuze dus) begint te irriteren.

Tot zover mijn ervaringen met het nieuwe image, ziet er voor de rest wel mooi uit. Menu'tje onder de blauwe knop zit wel handig in elkaar en heeft veel mogelijkheden die je nu bij elkaar hebt staan onder 1 knop.
 
hmmm, die problemen ben ik hier (nog) niet tegengekomen. mochten het Ronaldd-bugs zijn, dan zal dat vast wel verholpen worden.
had je ook een flash-erase uitgevoerd ? wisselen naar een Ronaldd-image vereist dat meestal (heb ik me laten zeggen).

oja, FreeX-TV werkt ook weer (op Astra 19,2? en Hotbird 13? ) :) gniffel ...


merDe
 
ik heb geen idee wat jij met de dreambox uitvoert BT maar ik draai nu al een jaar met die doos en heb nooit problemen, in het begin wel toen knalde hij er om de haverklap uit maar sinds ik de ronaldd images gebruik heb ik bijna geen problemen meer ..............

( bij de humax hadden we toch ook regelmatig vastlopers.!? )

ik hoop dat hij beter gaat bevallen en anders dump je hem toch op het 2e hands forum scheelt je een boel ergernis

gr skilder
 
nog ff over die url jongens
ik heb ali babba er weer op gezet usb:):p:):p
maar daar is de xamuh ook een beetje misselijk
het sf team succes als je begrijpt wat ik bedoel
hebben jullie daar helemaal geen last van dan?
 
@Skilder: het gaat niet om niet bevallen, ik heb hier zuiver mijn ervaringen neergezet met het image, om een bijdrage te kunnen leveren tot verbetering.

Nee ik heb na het erin zetten van de firmware geen flasherase gedaan, ik heb geen idee hoe ik dat doen moet.
Ik heb wel bij DreamupLan een erase optie gezien, maar als ik die gebruik zegt DUL me ook meteen dat ik dan de ontvanger daarna beter niet kan uitzetten en meteen een ander image er in pompen moet daarna, dus dat kan hem niet zijn.

Wel heb ik deze keer het image er in gezet, toen er geen antenne in de Dream gestoken zat. Of dat een oorzaak geweest kan zijn? Misschien wel, maar dan is dat dus toch een bug die er uit moet lijkt me.

Als we alleen maar dankjewel zeggen, en geen ervaringen schrijven denkt iedereen dat het goed gaat en komt er geen verbetering.
Kom ik goede ervaringen tegen (zoals met SF-Team images) dan is dat prima.
Kom ik iets tegen wat niet klopt, dan meld ik dat gewoon, degenend ie er bekender mee zijn, die kunnen dan wellicht bedenken waar het probleem door zou kunnen ontstaan en misschien de bug verhelpen, toch?

Hij bevalt me voor de rest prima overigens.
 
@BT

Als je een ander image flashed is het beste altijd dat je een flasherase doet. Alle register instellingen en zo staan dan nog aan van het vorig image.

Flash erase doe je zo .
Je start de dream op
vanaf het moment dat in de display dream multimedia komt blijf je op de pijl omhoog drukken op de box, tot er in de display flash erase komt
daarna laat je deze los en laat je de box zijn ding doen .
 
Ah bedankt, dan gaan we dat nog maar een keertje proberen, tot nu toe had ik daar nog geen problemen mee met de sf-team images.
Maar ik zal het volgende doen:
1.) Grote erase uitvoeren
2.) Ronald image opnieuw erop zetten
3.) Bij de eerste herstart meteen een flash erase doen.

By the weg... ideetje, is het niet mogelijk om net als bij de SF team images er dat boot menu'tje tussen te zetten? Zodat je kunt kiezen tussen het doorbooten of ip adres ingeven?

Nu wil ie namelijk na het flashen van een nieuw image weer opnieuw gaan zeuren om zijn diseqc settings etc., en daar heb ik eigenlijk weinig zin in.
Het terugzetten van de registry hielp ook weinig, maar het probleem is dat dit ook pas kan, als je weer een ip verbinding hebt. Deze ip verbinding kun je pas weer instellen nadat je die diseqc settings gedaan hebt en als je die wijzigt (en dat moet bij mij wel) dan verliest ie weer een aantal zenders, dus het is een soort vicieuze cirkel, die wel op te lossen is met dus zo'n ip menu bij het starten.

Je wijzigt het ip, de DB blijft daarop hangen, je maakt een verbinding, pleurt de registry terug en de settingslijst, reboot de DB en hups, niets meer ingeven en alles klopt weer als vanouds. Dus dat zou een leuke optie zijn als die erbij zou komen.
 
Originally posted by Black Tiger
[B
Hij bevalt me voor de rest prima overigens. [/B]

gelukkig...... mij ook

gr skilder
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan