nieuwe settings?

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Is er een nieuwe pet123dreamsettings lijst die up to date is?
Ik gebruik nog de pet123dreamsettings_21_03_08.
Omdat ik tot nu toe geen nieuwere pet had gevonden.

Grtz.
 
Tja dat is mooi pet, ik heb de mijne geprobeerd up to date te houden maar dat is een monniken werk.

Freggel die ooit ook een poging gedaan heeft is erg stil , wat dit betreft.
 
Ja, volgens mij zijn er toch nog wel wat zenders veranderd of verdwenen sindsdien.

Je kunt ook niet rechtstreeks in de dream met de ab zenders toevoegen.
Zover ik weet kun je alleen transponders toevoegen/wijzigen.
Dat is wel jammer ja!

Grtz.
 
misschien een optie om het zelf bij te werken dit gaat goed via dreamset

Je laad je eigen setting zoals tie nu is.
Dan open je import en kies compare settings Master loaded in dreamset.

Vervolgens klik je op with settings (slave) via internet.

downloaden from bv Kingsat en vink dan alle satellieten die je in je eigen setting hebt staan.

Als je alleen de TV kanalen wilt dan haal je bij de radio sektie de vinkjes weg.

vervolgens klik je op download en alle TV kanalen worden nu via internet gedownload.

Nadat dit klaar is klik je op exit en je komt weer in het compare window.

Kies voor exist only in master en druk dan op compare.

Alles wat er nu verschijnt bestaat vermoedelijk niet meer en kan verwijderd worden.
Je kunt ook do not delete add services inlist Delete.

Daarna kies je voor exist only in slave en klik weer op compare.
Alles wat nieuw is komt nu in window, selecteer alles (met rechter klik)

Vinkje bij Create list "NEW" en alle niwuwe kanale staan in defav onder new, (je kunt ook nog enkele opties kiezen TV alleen Radio alleen enz )

Nu is het nog zaak om de kanalen onder te brengen in je mogelijke favoriete lijstjes.

Misschien niet 100% dekkend maar ermee spelen dan leer je gauw wat dit allemaal kan.
 
Wij doen het altijd met DreamSet. Zoals the Matrix het beschrijft is een mogelijkheid. Wij geven er de voorkeur aan om de via internet te downloaden kanalenlijst van KingOfSat (met de door ons gekozen (aangevinkte) satellieten) eerst op onze harde schijf in een lege directtory te bewaren (downloaden). Dat doe je door in DreamSet niet eerst je eigen lijst te laden maar te klikken in het menu op "New" en dan "Internet Settings". Als je alles hebt gedownload zal de gedownloade kanalenlijst in DreamSet te zien zijn die je dan via "Save as" kunt bewaren waar je wilt. Vervolgens laad je jouw eigen kanalenlijst in DreamSet en drukt dan - zoals door The Matrix ook aangegeven - op Import.

Compare Settings (Master) is weer: Loaded in DreamSet
With Settings Slave is: From Disk (en je zoekt de lijst die je net van internet hebt gedownload en bewaart op).

De rest zoals door The Matrix beschreven.

Voor DreamSet (download e.d.) klik hier
 
the matrix;201987 zei:
Freggel die ooit ook een poging gedaan heeft is erg stil , wat dit betreft.

Freggel heeft op dit moment wat andere dingen aan zijn hoofd, maar ik ga er tzt nog wel eens een keer voor zitten.
 
@Freggel Waarmee ik aan wilde geven dat het geen leuke en zeer tijdrovende bezigheid is.
Je mist de routine, en dan is een kant en klare settinglijst uiteraard welkom.

Op de manier zoals het eendenteam schets werkt idd ook prima.
Heb voor de test eerst een paar zenders eruit gegooid en deze werden prima weer gevonden in de compare list. Na een update master was ie weer hersteld.

De werkwijze is ietsje anders maar het resultaat hetzelfde.
 
@Matrix, het is zeker een tijdrovende bezigheid, en ik ben er zo affentoe nog wel eens een uurtje of wat mee bezig om voor mezelf de lijst leuk en handig te maken, maar ik merk dan ook als er ergens een foutje zit dat de Dreambox ook rare kuren gaat vertonen, zoals zich ophangen...

Nu is de zomertijd er weer en ben ik veel buiten bezig aan mijn andere hobby, en dat is de tuin plus mijn huis, daar is nog werk zat aan, en is ook een intensieve bezigheid.

Maar er zijn toch nog wel settings te vinden die redelijk up to date zijn?

Scan anders de satelliet waar je er een paar mist, en voeg ze zelf toe, dit duurt opzich toch niet zolang?
 
nee ik ben nu leuk aan het stoeien met dreamset en krijg steeds meer waardering voor dit programma.
Waar ik tegen aanliep bv is dat Sirius en Thor na het recept niet gevonden werd op de dreambox.

Wat nu weer??

Wat bleek, mijn satellites.xml en die van Kingsat kwamen niet overeen en werden als het waren gemixed.

Omdat de nieuw gecreerde master een afspiegeling is van Kingsat heb ik na de master gesaved te hebben de satellites.xml uit de gedownloade Kingsat map (slave) in de master map overschreven en geupload naar de dreambox

Tada alles is nu zoals ik verwacht.

Even doorbijten maar als je dreamset een beetje door hebt dan is het een fluitje van een cent om je eigen settinglijst up to date te houden.

Wauw
 
Het blijft wel een heel gedoe als ik het zo goed lees.

Maar blijft dan de lijst intakt zoals die er voorheen was?
Met de pijltjes up/down toetsen door de lijst lopen.
En bv de blauwe toets voor de boeketten?
Bovenaan staat in de eerste menu regel: User-bouquets (TV).

Grtz.
 
Uitgaande van de lijst (master)die je nu hebt dan blijven alle fav lijsten etc in stand

Alleen de zenders die niet meer bestaan en alles wat nieuw is wordt dan via update master vernieuwd.
Korte samenvatting:

Open dreamset
klik in het menu op "New" en dan "Internet Settings". Vink de satellieten die je wilt vernieuwen in je oorspronkelijke lijst. Als je alles hebt gedownload zal de gedownloade kanalenlijst in DreamSet te zien zijn die je dan via "Save as" kunt bewaren waar je wilt.

Vervolgens laad je jouw eigen kanalenlijst in DreamSet en drukt dan importeren en kies
het bestand (slave) wat je gedownload

Dan exist only in master kiezen --> compare en dan alles aanvinken in venster
Dan exist only in slave kiezen --> compare en dan alles aanvinken in venster
Dan Have different in slave kiezen--> compare en dan alles aanvinken in venster

Dan update Master , et voila een nieuwe lijst met alles up to date is beschikbaar om gesaved te worden en naar je dream te uploaden.

Uiterrard kun je de boel nog even editten ter verfraaiing
 
Och ja, ik had eerst geen tijd, maar laatst toch eens de procedure gedaan.
Maar heb eigenlijk nog niet kunnen controleren of de troep echt weg is.

Anyway met dreamset was er wel een probleempje.
Als ik de sat's liet inlezen van kingofsat liep die vast op een sat.
Met de melding "dreamset heeft een fout gemaakt en wordt gestopt".
En dreamset was weg.
De remedie was enkele sat's uit te vinken, maar weet niet meer welke.

Daarna de procedure verder afhandelen.

Grtz.
 
Heb jij mijn geposte setting lijst al uitgeprobeerd?

Die is wel zo goed man ;-))
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan