- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.559
- Waarderingsscore
- 1.408
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
PERSBERICHT
NIEUWE SOUND, LOOK & FEEL VOOR EUROPA’S GROOTSTE SPORT- EN ENTERTAINMENTPLATFORM
EUROSPORT ONTHULT NIEUWE BRAND IDENTITY
Na een intensieve merkreview onthult de Eurosport Groep vandaag haar nieuwe sound, look en feel.
Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in
print tegemoet met een nieuw grafisch - en muzikaal gezicht… en een opgefriste versie van haar
logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar.
Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren
waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De
nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten,
Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde
uitingen.
Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep:
“De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en
entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer
dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe
audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van
live sport.
De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de
ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel. We wilden de sportfans in het middelpunt van
die actie plaatsen en tegelijkertijd onze diversiteit benadrukken. Dat hebben we gedaan, en met
succes.
Technologische ontwikkelingen gaan snel en we innoveren dus voortdurend. Maar we doen nog
steeds hetzelfde: we brengen de sport naar de echte sportfans. Die kern komt nu veel beter
terug, in de nieuwe audiovisuele identiteit… we zijn een merk voor élke sport en
sportcommunity.“
Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux:
“We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus
op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect
aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de
buis. De sport nóg dichterbij de fans.”
Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen.
Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips
zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en
18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en
duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.
Het Amsterdamse Massive Music, gespecialiseerd in muziek en geluid ‘for the moving picture’,
creëerde Eurosport’s nieuwe audio-elementen. Beoogd werd om ook op dit vlak nauwer aan te
sluiten bij sportgerelateerde emoties als euforie, verwondering, agressie en teleurstelling.
Hans Brouwer, Directeur van Massive Music:
“Muziek speelt een steeds belangrijker rol bij het creëren van een, of het versterken van de,
emotionele band tussen een merk en haar publiek. Bij de creatie van een nieuwe auditieve
identiteit voor Eurosport zijn we, met succes overigens, op zoek gegaan naar een passende
‘premium sound’, herkenbaar en toch vernieuwend.”
In iets meer dan 20 jaar bereikte Eurosport een hoog geloofwaardigheids- en
betrouwbaarheidsniveau en een Europese merkbekendheid van 91%*. De groep heeft er dan ook
voor gekozen om zich bij het restylen van het logo te beperken tot een flinke opfrisbeurt.
In het kader van de lancering van haar nieuwe sound, look en feel voert Eurosport een crossmediale,
pan-Europese communicatiecampagne, inclusief online, on-air en mobiele promotie en promotie in
print, PR, een dedicated microsite, prijsvragen, muziekdownloads en activatie via virals en social
media.
NIEUWE SOUND, LOOK & FEEL VOOR EUROPA’S GROOTSTE SPORT- EN ENTERTAINMENTPLATFORM
EUROSPORT ONTHULT NIEUWE BRAND IDENTITY
Na een intensieve merkreview onthult de Eurosport Groep vandaag haar nieuwe sound, look en feel.
Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in
print tegemoet met een nieuw grafisch - en muzikaal gezicht… en een opgefriste versie van haar
logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar.
Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren
waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De
nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten,
Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde
uitingen.
Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep:
“De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en
entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer
dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe
audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van
live sport.
De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de
ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel. We wilden de sportfans in het middelpunt van
die actie plaatsen en tegelijkertijd onze diversiteit benadrukken. Dat hebben we gedaan, en met
succes.
Technologische ontwikkelingen gaan snel en we innoveren dus voortdurend. Maar we doen nog
steeds hetzelfde: we brengen de sport naar de echte sportfans. Die kern komt nu veel beter
terug, in de nieuwe audiovisuele identiteit… we zijn een merk voor élke sport en
sportcommunity.“
Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux:
“We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus
op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect
aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de
buis. De sport nóg dichterbij de fans.”
Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen.
Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips
zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en
18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en
duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.
Het Amsterdamse Massive Music, gespecialiseerd in muziek en geluid ‘for the moving picture’,
creëerde Eurosport’s nieuwe audio-elementen. Beoogd werd om ook op dit vlak nauwer aan te
sluiten bij sportgerelateerde emoties als euforie, verwondering, agressie en teleurstelling.
Hans Brouwer, Directeur van Massive Music:
“Muziek speelt een steeds belangrijker rol bij het creëren van een, of het versterken van de,
emotionele band tussen een merk en haar publiek. Bij de creatie van een nieuwe auditieve
identiteit voor Eurosport zijn we, met succes overigens, op zoek gegaan naar een passende
‘premium sound’, herkenbaar en toch vernieuwend.”
In iets meer dan 20 jaar bereikte Eurosport een hoog geloofwaardigheids- en
betrouwbaarheidsniveau en een Europese merkbekendheid van 91%*. De groep heeft er dan ook
voor gekozen om zich bij het restylen van het logo te beperken tot een flinke opfrisbeurt.
In het kader van de lancering van haar nieuwe sound, look en feel voert Eurosport een crossmediale,
pan-Europese communicatiecampagne, inclusief online, on-air en mobiele promotie en promotie in
print, PR, een dedicated microsite, prijsvragen, muziekdownloads en activatie via virals en social
media.