Nieuwe tv

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Had een nieuwe tv gekocht bij Aldi. een 32 inch en fulHD met Lnb, analoge aansluiting, 3xhdmi, 3x usb, 2x scart en dvd ingang.
Was geschikt voor satelliet en heb hem geprogrammeerd volgens het boekje.
Bij het spelen van de tv bleek het geluid eerder dan het beeld aanwezig te zijn. De ontvanger is een vu+duo.
Bij info van de tv bleek dat de scart was aangesloten maar de hdmi zag hij niet, heb geprobeerd dit te veranderen maar ging niet
De scartkabel eruit gehaald maar toen helemaal geen beeld. De scart er weer in en weer beeld maar lang niet zo zuiver als mijn oude JVC. De boel ingepakt en terug gebracht en kreeg netjes mijn geld terug
Komt dit meer voor, bij navraag kan niet elke tv, canaal digitaal situatie aan is dit zo.
gr
rolsat:koffie:
 
HDMI is HDMI en dat heeft niks te maken met C+

Ik heb ook een VU Duo en die werkt perfect op mijn Samsung TV icm HDMI
je moet in de systeem setup van de VU duo wel de HDMI aanwjzen, die staat bij jouw waarschijnlijk nog op VGA.
Of anders de image opnieuw installeren.

Voor synchroniseren van beeld en geluid kun je vaak in de TV onder systeem video/ audio het geluid regelbaar in milliseconden eerder of later instellen.
 
Heb eens even gekeken en het lijkt me dat het deze TV is daar zit een triple tuner in en heb je dus helemaal geen VU duo meer nodig er hoeft ook geen scart aan ook geen HDMI.

Uiteraard moet het wel mogelijk zijn een ontvanger aan te sluiten via HDMI maar dan moet je dat wel instellen in het menu.
 
Vreemd, want daar zit geen scart aan en wel 4x hdmi.
Rolsat had het over 3x hdmi en 2x scart.
Of zou het zijn dat de Aldi waar hij was een ander apparaat aangeboden heeft dan feitelijk volgens de gegevens zou moeten? Want op de site van Medion zelf kom ik ook geen 32" type tegen met 3x hdmi en 2x scart.

Overigens zou ik zelf geen TV zonder scart willen, er staat hier nog scart apparatuur zoals de oude xbox en mijn dvdspeler met surround.
 
Lijkt er op dat hij zich vertelt heeft het is 4 keer HDMI en 2 usb en twee scart.

Video:
4 x HDMI met HDCP-decodering
2 x SCART
1 x VGA (15-pens D-Sub)
Composite Video In
Component In (YUV)

Zit ook een netwerkaansluiting op dus veel voor weinig.
 
En ik heb zelf ook verkeerd gekeken, links stond er niets van scart maar rechts onder video inderdaad wel.
Weinig geld voor zo'n TV inderdaad.:)
 
Klopt het waren 4xhdmi aansluitingen en je kon hem rechtstreeks aansluiten op je schotel, maar dat was niet mijn bedoeling. Dus zodoende met instellingen van de tv en vu gespeeld om het geluid en scherpte van de tv te verbeteren. Is niet gelukt heb er pijn van in mijn hood gekregen. Want na 2 uur proberen en kijken vond ik het welletjes, inpakken en terugbrengen.
Hebben in de toekomst geen ontvangers meer nodig??
gr
rolsat:moggel:
 
Ja maar dat hobbyen is de laatste tijd omgezet in braaf kijken ;-(
 
Hobbyen hoeft niet illegaal te zijn. Andere firmware met leuke plugins is ook hobbyen, dat zal de TV geheid niet kunnen.
En ik vraag me ook af of een TV wel fatsoenlijk diseqc kan aansturen of met Usals kan werken voor een draaibare schotel voor bijv. de feedhunters etc..
 
BT: Wat je schrijft over het besturen van de diseqc via de tv. Daar heb ik ook aan gedacht De tv heeft niks met de diseqc besturing te maken dit wordt gedaan door de vu. Bij de installatie werd er wel om gevraagd. Misschien een beetje gek maar kreeg het idee dat de tv de situatie beheerde en dat de vu duo gedeeltelijk buitenspel werd gezet.
gr
rolsat:kletskop:
 
Ja jammer dat je het niet gelukt is met die TV lijkt me ook als je de TV gaat instellen voor kijken naar de satelliet en je gaat dan ook een ontvanger er aan hangen dat het mis gaat.
Als je de ontvanger via HDMI aansluit moet je ook op TV die poort instellen en dan zou het goed moeten gaan.

Ja maar kijken via de TV die niet goedgekeurd is door CDS zou je in principe alles zelf moeten instellen zoals zenders zoeken en uit de 1000 Astra1 zenders de Nederlandse sorteren lijkt me een heel werk hetzelfde voor Astra3.
Weet niet of er editors voor zijn dat zou de boel al makkelijker maken.
Daarom denk ik eigenlijk dat er niets aan de TV heeft gemankeerd maar meer omdat er zoveel is dat je kunt instellen je er niet goed uit bent gekomen.
 
Misschien een beetje gek maar kreeg het idee dat de tv de situatie beheerde en dat de vu duo gedeeltelijk buitenspel werd gezet.
Zou kunnen maar dat zou niet mogen. Ik heb een TV met ingebouwde kabel ontvanger, maar die doet ook niets zolang er geen CI module in zit. dus daar hangt een aparte kabel ontvanger van Ziggo aan die gewoon prima werkt. Zou met satelliet ook moeten kunnen.
Misschien dat die satellietontvanger van de TV ergens uit te schakelen was of dat dit inderdaad intern gestoord heeft. DAt zou dan een kinderziekte zijn c.q. bug wat er nog uitgehaald zou moeten worden.

Het kan immers niet zo zijn dat als men een ingebouwde ontvanger in de TV heeft, dat de klant niet meer zijn eigen ontvanger zou kunnen gebruiken, dat zou van de gekke zijn.
 
Ook een tv kan prima DiSEqC aansturen.
De grootste uitdaging aan DiSEqC is het protocol, niet het verzenden van de signalen of het voeden van de apparatuur.
Met 0,5 tot 1 Amp?re voeding voor een LNB en een eventuele motor (0,5 A oftewel 500 mA is voor de meeste apparatuur de max) is peanuts.
De stuursignalen zelf zijn heel kleine spanninkjes die boven op de voedingsspanning worden gezet en dat is ook nauwelijks een uitdaging om te maken.
Verder zijn daar gewoon standaard chips voor beschikbaar die voeding en aansturing van de LNB en daarmee ook DiSEqC op zich nemen.
Die deinen wel weer op hun beurt door een processor te worden aangestuurd maar dat is allang standaard in deze apparatuur.
Daarmee is het een kwestie van programmeren, en dat heeft dan weer niets met het soort apparaat te maken, maar met de bedrijven (de mensen die daar werken) die er achter zitten.
Ik zou echt niet weten waarom een aparte satellietontvanger DiSEqC beter zou kunnen dan een gecombineerde tv/ontvanger.
Mijn Samsung tv kan het in ieder geval prima aan.
 
Ik ben dan reuze benieuwd welke diseqc vormen jouw Samsung aan kan en of hij ook Usals aan kan sturen.
Het is mooi dat ie het kan in elk geval. Maar zit het ook in die Aldi tv? Da's de vraag.

Mijns inziens kan een aparte satelliet ontvanger juist beter werken omdat die voor satelliet ontvangst gebouwd zijn en niet allerlei andere zaken hoeft te doen zoals een TV die voor TV kijken gebouwd is en dus duidelijk een kabel- en satelliettuner er extra heeft inzitten.

De rest van je uitleg doet mijns inziens niet ter zake aangezien dat ook opgaat voor bijv. satelliet ontvangers maar eigenlijk voor alle apparaten. Het is dus logisch dat dit aan de fabrikanten ligt en niet aan het apparaat, geldt voor elk apparaat.
Maar in het verleden is al vaker duidelijk geworden dat combi apparaten minder presteren dan losse apparaten, ook qua mogelijkheden.

In die context gezien zou je een TV eerder kunnen vergelijken met een goedgekeurde CD ontvanger en we weten allemaal hoe "veel" mogelijkheden deze heeft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan