no or bad signal!!!!

G

gawadie

Hoi iedereen,
Ik ben bang dat er iets mis is met mijn hummie. Ik krijg nu de hele tijd NO OR BAD SIGNAL balk. Hij geeft ook niks aan bij strenght of quality. Vermoed dat het iets met de tuner te maken heeft. Heb trouwens firmware's geprobeerd, orginele in gezet maar helpt allemaal niks.
Weet iemand wat er stuk kan zijn, en hoe ik het zou kunnen repareren, of waar ik mijn hummie kan repareren???
bvd
 
Probeer eerst maar eens je schotel nog goed staat en of je kabel nog in orde is.
als het kan probeer je ontvanger bij iemand anders uit of je daar weel signaal hebt.
 
En je kan iemand anders vragen of hij/zij met ontvanger bij je langs komt. Krijgt die met zijn/haar ontvanger aan jouw coax het zelfde, dan weet je ook dat het aan de schotel/kabel/lnb/switch/rotor ligt.
 
Als de LNB en coax goed zijn dan kun je nog even de spanningen van de voeding na meten want de 30v zener diode t.b.v. het ontvangst gedeelte wil er wel eens uit ploffen. (spanningen staan op de voedings print gedrukt)

Let wel op want op sommige koel plaatjes staat 230V!
 
Dank jullie wel voor de hulp.
Mijn LNB/kabel etc is goed, heb een andere receiver opgezet en dat werkt gewoon. Ik vermoed inderdaad dat het iets interns is. Zou ik zo'n diode gewoon kunnen meten en als er geen spanning tussen is, betekent dat dat ie stuk is????
gr
 
De kabel die van het voedings gedeelte naar de print loopt is bij de voeding kant voorzien van tekst van de spanningen die daar aanwezig moeten zijn.
powersupplyhumax%20.jpg


Je kunt dan met een voltmeter de spanningen controleren als deze juist zijn.
 
Hoi Ik heb het zelfde probleem , ook geen beeld en alles is goed aan gesloten dacht eerst dat de rotor het was maar niet die werkte gewoon , ik denk dat het met de laatste firmware is gekomen , maar hoe ik dit alles terug kan zetten weet ik niet ik hoop dat er 1 is die me daar een antwoord op kan geven , heb wel gelezen dat er een progie voor moet zijn die allles terug zet !
Maar daar heb je het ook mee gehad hoe die heet weet ik niet .
Heb er alles alwel aan gedaan nieuwe originele firmware er op de antenne settings vernieuwd maar niks , Wie weet hier iest op ,

Bvd Freddy.
 
Ik schaaaam me diep!!!!!!!!!
Het is een beetje een samenspel van omstandigheden. Ik had gezegd dat ik een andere receiver had geprobeerd en alles werkte! Dat klopt ook maar blijkbaar was de LNB connector van de andere receiver net iets anders dat alles werkt. Het probleem lag dus aan de connector van mijn coax. kwam daar weer achter toen ik een derde receiver had gepakt en die op tilt raakte toen ik de coax erin had gezet! connector weer gemaakt en alles doet het weer. Sorry iedereen, toch bedankt voor de hulp:)
gr
 
Heb trouwens een receiver over nu!!!!
Het is een qmax, net uit de doos (alle kanalen zijn open te krijgen zonder een fun card) als er iemand interesse heeft dan hoor ik het wel prijs 225 euro. volgens mij een leuk ding niks mee gedaan want wij zijn thuis gewend aan de hummie
gr
 
Spullen kun je verkopenin het 2e Hands Markt forum en niet in het Humax forum.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan