nog grotere schotel

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
118
Punten
63
Leeftijd
64
hoi,

daar ik met mijn 120 cm schotel bij sommige satelliten zoals de nilesat de horizontale transponders bv niet kan krijgen wil ik overstappen op een groter model.

heb nu een afspraak met arob voor een 200cm schotel van irte met een stevige polarmount voor 125 euro wel tweede hands .

ga a.s. zaterdag bij hem langs om te zien of we zaken kunen doen.

als het allemaal lukt ga ik ook eens testen of er van de turksat wat van de oostbeam hier in friesland is te ontvangen.

wil ook de accuator vervangen want die is ook al 15 jaar en begint wat slijtage te vertonen.

waneer dit allemaal een beetje werkt over een jaar ongeveer naast de echostar ad 3000ip bv de technisat digicorder S2HD aanschaffen.

( http://www.sateuropa.co.uk/product_overview.asp?id=1614&catid=14&subcat=56 )

Een 2 meter schotel, dat begint al aardig de goede richting uit te gaan.:)

Ben reuze benieuwd. We zijn vroeger nog eens in Friesland geweest naar een open dag en daarna op zondag op bezoek gegaan bij wat bekende in de buurt.

Daar hebben we toen nog bij een goede bekende (T.H. van de FDSE) een mooie grote 3.5m schotel mogen aanschouwen met twee van die actuators er aan.

Prachtig gezicht voor mensen die een schoteltje van 60cm toendertijd gewend waren.

Dus als je wilt zien we t.z.t. graag wat nadere berichten omtrent opzetten, ontvangst en evt. wat foto's.;)

hoi,

ivm het stuk gaan van mijn brommer welke ik gebruik om naar mijn werk te gaan (heb geen auto en bus vervoer is hier op het platteland avonds en nachts ook niet alles) zijn de plannen voor de grote schotel op de lange baan geschoven.

ben nog wel bij arob langs geweest en bleek inderdaad een grote schotel te zijn (nog groter dan ik had verwacht).

ga voorlopig maar door met mijn 120 cm schotel en ga mijn meer richten op het hd tv gebeuren.

de technisat digicorder HD S2 is bijna ideaal maar deze heeft maar een opslag van 4000 kanalen en ik had gaarne 8000-10000.

maar eerst maar even sparen en over enige tijd zijn er wel weer andere hd ontvangers op de markt welke meer kanalen kunnen op slaan.

ps. : zoals mischien wel is opgevallen post ik wat minder berichten dan voor heen daar ik in mijn nieuwe baan bij de sligro (horeca groothandel) lange dagen maak en avonds soms om half tien thuis ben.

ook werk ik zondags van 20.00 tot 04.00 uur waardoor ook de zondagavond weg valt.

Ik hoop niet dat je je ps als een verontschuldiging bedoelt.

Een board zoals de onze leeft an de vrijwillige bijdragen van de leden (bezoekers) dus niet van die van de moderatoren.

Wat dat betreft heb jij een hele reputatie opgebouwd hier.

Het gaat helemaal niet zozeer om het aantal bijdragen, maar vooral om de kwaliteit ervan.

En daar zit het met beide voor jou heel dik snor.

Dus wanneer het door omstandigheden even wat rustiger aan gaat met het aantal bijdragen, is dat helemaal geen probleem.

Jouw bijdragen zijn in ieder geval zeer gewaardeerd.

Jammer dat je even wat tegenslag hebt maar de keus is simpel: er moet eerst brood op de plank voor je je de hobby kunt permitteren.

Van lange dagen werken kan ik meepraten (en over 2 weekjes nog meer zelfs), daar is verder helemaal niks mis (zolang je het maar met plezier doet !).

In ieder geval vel succes dan maar bij je nieuwe baan (best een grote club waar je nu bij werkt) en we hopen je toch met regelmaat van je berichten te mogen genieten.

Ik kan het hier alleen maar helemaal met Mas3 eens zijn.

Natuurlijk gaat werk voor en het is zeker ook geen pretje om de zondagnachten te moeten werken zo lang.

Dus volledig begrip dat het wat minder is, maar zoals gezegd is dat helemaal geen probleem want we zijn al enorm blij met al die bijdragen die je doet aan het forum! Ik ben het volledig met Mas3 eens dat je wat dat betreft al een zeer goede reputatie hebt opgebouwd.

Dat met die schotel, ach zoals je zegt, gewoon wat verder sparen dan en het lijkt me niet iets wat afgelopen gisteren al geplaatst moet zijn. En het belangrijkste is dat je er met plezier van kunt genieten en niet krom hoeft te liggen omdat je misschien toch iets uitgegeven hebt wat niet helemaal ingepland was.

En ook nog eens een nieuwe baan. Natuurlijk wel jammer van de lange uren, maar veel belangrijker is of je het werk met plezier doet. Als dat met "ja" te beantwoorden is, ach, dan is daar ook goed mee te leven.

Ook dus van mij proficiat met de nieuwe baan en veel succes ermee en hopelijk is je brommer ook weer snel in orde!

een 2meter soepbord is inderdaad een enorm stuk groter dan 1.20 m , je moet zeer zeker rekening houden met de stevigheid van de paal waarop hij wordt gemonteerd , en een goeie fundering maken , zo'n ding vangt redelijk wind en jaagt de kosten ietwat de hoogte in , je kan het bijna met een standaard garagepoort vergelijken :biggrin:

in ieder geval suc6 op je werk , een postje meer of minder daar komt het niet op aan

hoi,

de brommer is weer rijdende.

Da's goed nieuws, fijn om te horen!

hoi,
de brommer is weer rijdende.
Hoe ben je dan in de tussentijd naar je werkt gegaan?

Het is wel leuk als we de nieuwtjes hier kunnen lezen maar als je zulke lange dagen moet maken dan moet dat maar op een lager pitje.

Als de uren die je maakt ook als overuren betaald worden dan weet je aan het eind van de maand waar je het voor gedaan hebt, en wie weet heb je dan zo je HD ontvanger bij elkaar.

hoi,

mijn brommer ging stuk terwijl ik het terein van mijn werk op reed op vrijdag`s morgen.

noordmotors heeft hem toen opgehaald en `s middags weer terug gebracht.

zodat ik nooit zonder de brommer heb gezetten het ophalen en brengen koste wel € 20,00. maar ik hoefde niet te lopen.

Kijk aan da's toch mooie service. En het valt nog mee, ik ken bedrijven die rekenen voor zoiets gewoon voorrijkosten en dan zit je al snel op 40-60 euro voor een retourritje.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan