Nokia 9302

N

nicole

Helaas heb ik mijn antwoord niet kunnen vinden in de onderwerpen en hopelijk kan mij iemand hier verder helpen. Ik heb een oude Nokia 9302 en er zit een software in van 5.1 en is 10 jaar oud. Hij heeft het altijd goed gedaan en ook nadat hij een jaar was uitgweest vorig jaar heb ik de toepassing gedaan met eerst installeren en daarna toevoegen en de antenne instellen en dan de juiste schotelnrs invullen. Ik ben dus verhuist en op het dak staat een schotel met Astra en Hotbird. Toen ik mijn receiver aanzette waren er NL zenders maar niet allemaal, en ook zo met de Duitsers. En s'morgens Ned 1 en s' avonds niet. Heel raar. Dus ik doe weer hetzelfde verhaaltje, antenne instellen, installeren,toevoegen.

Met installeren kan in kiezen uit CD, operator 1, 2 of 3.

Maar het geheugen heeft natuurlijk maar 999 zender en vind de CD niet meer. Maar alle andere zenders op hotbird.

er is eventueel iemand die misschien het geheugen kan uitbreiden maar ligt het daar dan aan of ben ik evengoed mijn CD kanalen kwijt?

Ik weet er is een software update te doen maar zijn die kabels makkelijk te verkrijgen? En werkt het ook allemaal.

De oplossing op hotbird eraf te halen is geen goed idee omdat er ook andere mensen op die schotel zitten.

Een eigen schotel is ook geen oplossing omdat er geen schotels meer geplaats mogen worden aan of op het huis.

Is er een andere oplossing die ik via het menu kan doen?

Alvast hartelijk bedankt.

 
Hoi nicole, welkom op het Satellite FUN Board !

Dat is niet zo'n fijne combinatie die je hebt.

Vermoedelijk is de LNB configuratie dusdanig dat Hotbird op LNB1 zit, en Astra op 2.

DiSEqC is een toepassing die door de eigenaar van de Hotbird is bedacht om mensen die met een schotel Astra willen ontvangen, ook Hotbird kunnen ontvangen.

In het oorspronkelijke voorbeeld van een installatie is daarom altijd Hotbird LNB nr. 1.

Dat is voor jouw ontvanger te moeilijk.

Das een CDs ontvanger end ie snapt alleen maar satellieten met Astra in de naam, en de jouwe zelfs allen maar Astra1.

Dit desondanks dat je wel 2 satellieten kunt instellen als je het menu mag geloven maar daar komt over het algemeen niets van terecht met de software van CDS in je ontvanger.

Nou is het zo dat wanneer je geen DiSEqC keuze maakt (en je ontvanger doet dat dus niet) , je uitkomt op keuze 1.

De persoon die je heeft aangeboden meer geheugen in je ontvanger te zetten, moet je maar eens vragen wat ie dan precies gaat doen.

Want meer geheugen doet niets met je ontvanger.

Die moet eerst weten dat dat aanwezig is (wanneer dit überhaupt al mogelijk is), en ook daarin voorziet de CDS software niet.

Met andere woorden, ik vermoed dat je met de standaard software in je ontvanger niet verder gaat komen.

Maar de ontvanger ondersteunt officieel geen SECA 3, het coderingssysteem dat door CDS in gebruik is.

Deze ontvanger heeft dus geen toekomst meer.

Je kunt proberen een niet officiële software (eigenlijk heet dat firmware) op je ontvanger te (laten) zetten.

Vermoedelijk is dat ook wat de persoon gaat doen die je geheugen zou uitbreiden, andere software erin die een beetje normaal met geheugen omgaat en dus ruimte overhoudt.

(De originele firmware heeft alle instellingen er om mij geheel onduidelijke reden twee keer instaan).

Mijn advies is echter om eens te gaan kijken voor een nieuwe ontvanger.

Een officieel ontvangertje heb je al voor zo'n € 90,- (zonder noodzakelijke kaart maar die heb je waarschijnlijk al), en dat is een heel compact dingetje (waar het merk Philips op staat).

Voor zulk geld moet je niet al te lang rommelen zou ik zeggen.

 
Wij hebben idd ook een voorgevoel dat zijn beste tijd erop zit. Ik had er niet bijgezegd dat ik in het buitenland woon, natuurlijk met adres in Nederland. En hebben vandaag even in de winkel gekeken voor een andere. Het is verder ook geen probleem maar had gehoopt op een oplossing direkt en als dat niet lukt de meneer met het geheugen en als dat niets oplevert een nieuwe. Nu ben ik godzijdank met sinterklaas in Nederland en kan daar kijken, wat het meest ongecompliceerd is. Maar hier stonden er ook 2 die seca zijn maar de man kon ons niet verzekeren of dat ging werken. We mochten hem wel terugbrengen. 99 euro was ie. CD heeft natuurlijk de lijst gecertificeerde decoders en geloof niet dat deze erbij staat. En de geheugen meneer heeft geen clue van CD en weet niet of het allemaal gaat goedkomen met het laden enzo.

Trouwens in welke soort winkel moet ik in Nederland kijken voor een decoder.

En als ik nu een nieuwe heb gaat het dan werken met het hele verhaal hotbird en Astra samen?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:08 uur ----------

En ik wil er even bijzeggen dat ik nog een oude kaart heb van CD. die zwart witte, hij staat nog in de lijst bij kaarten heractiveren.

 
Trouwens in welke soort winkel moet ik in Nederland kijken voor een decoder.
Nja, een winkel die satelliet ontvangers verkoopt lijkt me. Veel Radio/TV zaken doen dat ook.

dat ik nog een oude kaart heb van CD. die zwart witte
Oei, dan ligt het er aan wat je wilt gaan ontvangen, want dat is nog een Seca 2 kaart. Het ligt in de bedoeling van CD om deze allemaal te gaan vervangen voor een Seca 3 kaart maar dat is nog niet bij alle pakketten gebeurt tot nu toe.

Zou je even na moeten vragen bij het adres waar die kaart op geregistreerd staat, of die geen brief hebben ontvangen van CD. Zonee, dan kun je nog een tijdje ermee verder.

 
Ze zeiden vorig jaar dat ik een neiuwe zou krijgen bij CD maar dat is nog steeds niet gebeurd. Ik heb een standard pakket, ik betaal iets van 69 euro ofzo per jaar. Dus eigenlijk voor de aansluiting.

Als ik de SBS en een paar anderen met NEd 1, 2 3 en Duitse ben ik al tevreden.

 
Die kaart is een SECA2 kaart, van het vorige systeem dus.

Die is alleen nog maar te gebruiken voor het basis pakket, het goedkoopste dat je krijgen kunt.

Wanneer je een ander abonnement wil en meer zou moeten betalen, dan heb je een nieuwe kaart nodig.

Ik weet niet hoe goed de huidige ontvanger met SECA 3 werkt, maar CDS zal je er niet mee helpen ("koop maar een nieuwe").

Maar daar gaat het verder niet over.

Ik weet niet of een goedgekeurde ontvanger ingesteld kan worden met Hotbird als satelliet 1 en Astra als satelliet 2.

Wel is het zo dat CDS ontvangers tegenwoordig wel 3 satellieten aan kan, maar ik weet niet of de Hotbird daar ook bij zit.

Buitenlandse ontvangers snappen inderdaad niet dat je naar de Nederlandse provider wil kijken en de kans is heel groot dat dat niet gaat werken.

Dan kun je beter een niet "goedgekeurde" ontvanger nemen met een aparte decodermodule (een CI module).

Zulke ontvanger zijn niet voorzien van allerlei beperkingen die de provider oplegt, en zal er verder helemaal geen probleem mee hebben hoe je de LNB's aan de schotel hebt zitten.

Maar dat is aanzienlijk duurder dan wat ik eerder noemde vanwege die extra module.

Internet is ook een mooi virtueel winkelcentrum.

Dus je kunt bij internetshops terecht.

Aangezien wij onafhankelijk willen blijven, gaan we hier geen commerciële links zetten.

Je kunt dus geen direct antwoord krijgen via dit onderwerp, als je een "goeie zaak" wil weten.

Maar mensen kunnen je wel per PM (persoonlijk bericht, een van de functies van het board) advies daaromtrent geven.

Je moet daar dan eigenlijk wel even specifiek om vragen want het is niet de bedoeling dat je nodeloos overspoeld word met PMmetjes.

 
Ja wat je daar noemt is het set top box pakket, maar daar wil CD mee gaan stoppen. Meer info daarover staat ergens in onze Nieuws en Info sectie.

Dit pakket wordt overgezet in een basispakket a 9,95 per maand. Maar daar zul je dan nog bericht van krijgen als het goed is, anders even CD bellen.

 
Het lijkt mij dat er al alternatieve software opstaat omdat ook de Hotbird satelliet er in staat.

Ja ben het eens met @MAS3 geheugen uitbreiden zal wel een grapje zijn zou ook wel willen weten hoe hij dat dan doet maar zou naar mijn idee ook zinloos zijn.

Of hij zou moeten bedoelen er als het er niet op staat er Strong 8000 soft op te zetten dan heeft hij dacht ik 2000 kanalen maar of het veel oplost het blijft een oud ding natuurlijk.

De Strong 8000 is helemaal gelijk aan de Nokia die je hebt en de handleiding staat hier om er andere software op zetten,

http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php

Het nadeel van een niet goedgekeurde ontvanger is natuurlijk dat je geen gesorteerde settingslijst in je ontvanger krijgt, oplossing is dan met een settingseditor de boel sorteren op de computer daarna terug zetten gaat tegenwoordig meestal met een usb stick, moet je wel een seca ontvanger kopen die die optie heeft.

Met een settop pakket van 69 euro per jaar krijg je geen nieuwe ontvanger of seca3 smartkaart die moet je dan betalen.:)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik heb zojuist de CD gemaild met de vraag of een nieuwe kaart met nieuwe goedgekeurde receiver alles kan oplossen. Ik hoop natuurlijk op een eerlijk antwoord en niet op de verkoopcijfers op te schroeven en ik strakjes met apparatuur zit die met mijn hotbird systeem niet werkt. Als ik nu gewoon mijn eigen schotel had dan had ik kunnen kijken maar er missen wel zenders. Dus ben het zeker eens met een vernieuwing.

Nu heb ik gekeken bij CD en ik kan:

hebt het STBP-pakket en wijzigt niets

U wilt uw huidige pakket behouden en een nieuwe smartcard ontvangen voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD.

U ontvangt een factuur voor € 39,00 en betaalt deze vooraf. De smartcard wordt u spoedig toegestuurd.

Of

hebt het STBP-pakket en verlengt uw abonnement

U wilt uw huidige pakket behouden en u verlengt uw abonnement . U ontvangt een nieuwe smartcard voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD. Daarbij gaat u een nieuwe contractperiode aan van 1 jaar.

U ontvangt een factuur voor € 15,00 en betaalt deze vooraf. De smartcard wordt u vervolgens spoedig toegestuurd. De abonnementskosten betaalt u vooruit 1 keer per jaar, per automatische incasso.

Dan klinkt de tweede optie goedkoper alleen moet ik dan weer voor een heel jaar vooruitbetalen? Ik heb pas net betaald in Augustus want als dat zo is dan ben ik met optie 1 beter uit.

Ik ben geintresseerd eventueel in websites die goedgekeurd receivers verkopen, dus stuur maar een PM. Dan kan ik tenminste vooraf alles regelen en met sinterklaas de spullen mee terug naar huis nemen. Want ik ben er maar 3 dagen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 07:56 uur ----------

Ik heb ook nog even gekeken wat CD bied aan ontvangers en kaarten ze spreken over standaard ontvangers en HDTV. Zal het uitmaken voor hotbird?

 
Hoi.

De aanbiedingen die je op de CDS site hebt aangetroffen, betreffen het HDTV aanbod van CDS.

Natuurlijk is de tweede optie goedkoper per vandaag.

Maar er staat dus dat je je contract verlengt, terwijl dat feitelijk niet exact is wat er dan gebeurt.

Feitelijk ga je een nieuw contract aan, en het verschil daarin zijn gewijzigde voorwaarden.

CDS brengt dat niet zo, maar ze bieden je niet voor niets een 60 % korting aan.

Ik vermoed dan ook dat met de tweede optie, je inderdaad dubbel gaat betalen.

Dus wel even kijken over welke voorwaarden we het dan hebben.

Zo hoorde ik van iemand anders die ik hier recent op wees en die dacht dat er verder niks aan de hand was, dat de prijzen binnenkort gaan stijgen.

Dat zijn dus van die addertjes waar je even naar moet speuren.

Verder ga je dus zeer zeker niet de Nederlandse zenders ontvangen in HD, maar een losse kaart kopen is weer duurder.

Voor HD ontvangst moet je een andere Astra satelliet ontvangen, en je hebt niet genoemd dat dat mogelijk is in de bestaande installatie.

Overigens moet dat technisch nog wel mogelijk zijn, maar een en ander hangt wel af van de bestaande installatie.

Wanneer er nog meer Nederlanders wonen, is het wellicht mogelijk dit voor mekaar te krijgen.

Maar goed, weer over je vragen.

Ik acht de kans iets groter dat je met een HD ontvanger ook de Hotbird kunt ontvangen.

Maar de CDS goedgekeurde HD ontvangers ken ik niet, ik heb er nog nooit mee gespeeld.

Dus uitsluitsel kan ik er niet over geven.

De reden dat ik bovenstaande vermoeden heb, is dat CDS tegenwoordig ook een triplesat (geloof dat ze dat zo noemen) oplossing biedt.

Daarmee kan men dus 3 satellieten gelijktijdig ontvangen.

Nu is het wel zo dat dit allemaal Astra satellieten zijn, maar het apparaat kan dus DiSEqC aansturen.

Wellicht dat het dan dus ook goed gaat als dat andere satellieten zijn dan die waar men bij CDS aan dacht.

Dat aansturen voor twee satellieten kan eventueel ook anders dan met DiSEqC maar meer dan twee moet weer wel op deze manier.

De drie satellieten zijn respectievelijk Astra 1 op 19.2 graden oost voor de standaard Nederlandse kanalen, Astra 3 op 23,5 graden oost voor de HD en nieuwere Nederlandse kanalen, en Astra 2 op 28,2 graden oost voor de Engelse vrij te ontvangen kanalen (standaard en HD).

 
Op de Schotel zit hotbird en astra. en eigenlijk wil ik dus niets met die hotbird te doen hebben. Want ik neem aan dat ik daarmee de CD kanalen niet kan vinden.

Ze vragen voor een nieuwe kaart 39 en dat is wel okay. Ik wil idd niet aan addertjes onder het gras vast zitten. En na 10 jaar met dezlefde kaart is het wel okay.

Dus ik moet gewoon een standaard decoder kopen die seca 3 ontvangt en met de seca 3 kaart.

Er stond toevallig een Astra gerichte schotel op het dak en er zijn geen Nederlanders hier.

De schotel op het dak heeft met Diseq te maken volgens mijn man. Wat het nu precies is geen idee hahaha. De 19.2 is okay voor mij zo stond hij al 10 jaar.

Ik hoop deze week wat van CD te horen hoe het nu zit met dat hotbird. Vervelend allemaal.

 
Hoi.

Wat ik bedoelde met de mogelijkheid om Hotbird te ontvangen, slaat op de mogelijkheid om met DiSEqC te werken, niet zo zeer om die Hotbird daadwerkelijk te ontvangen.

Mocht je geïnteresseerd zijn in zaken zoals DiSEqC en dergelijke, dan kun je daar wat info over vinden in onze FAQ sectie (klik!).

En wat betreft het vervelende:

Dat ben je zo weer vergeten als de installatie weer lekker werkt.

Dan kun je er weer een jaar of wat tegen.

Overigens ben ik vergeten je te waarschuwen bij contact met CDS nooit te melden dat je in het buitenland zit.

Vaak is dat de trigger om je helemaal niet te helpen want in hun ogen ben je daarmee illegaal bezig.

Das heel raar want je bent gewoon een betalende klant, maar CDS is uitsluitend gericht op klandizie met een woonadres in Nederland.

Heeft met film- en dergelijke rechten te maken.

 
Nee dat heb ik ze idd niet verteld met dat buitenland.

We wachten af en ik laat in ieder geval horen hoe het afloopt, wel zo handig als iemand anders met hetzelfde probleem zit.

Alvast bedankt.

 
Inmiddels heb ik antwoord terug van CD over een nieuwe receiver en seca 3 kaart. En als het dan wel zou werken emt hotbird. Antw:U schrijft in uw vorige mail of u 3 satellieten kunt ontvangen met onze nieuwe smartpacks. Het antwoord is ja, alleen kan dit niet met het Settopbox-pakket, meer informatie kunt u vinden op.

Mijn vraag was niet zozeer of ik 3 sateliten kan ontvangen maar omdat er 2 sateliten op zitten en als het dan zou werken met de seca 3 kaart en nieuwe receiver.

Inmiddels is de oude receiver onder handen genomen door iemand en die heeft de kanalen laten vastzetten. Ik mis wel nog steeds een aantal zenders en wil eigenlijk wel die nieuwe receiver met kaart.

er is trouwens een mogelijkheid om hotbird af te koppelen, blijkt dat mijn man erachter zit, die die andere kijker was.hij heeft tegen de installateur gezegd dat hij het zo wilde. Zo konden we dan in de slaapkamer switchen van Astra naar hotbird. En heeft dus ook een duo lnb aangeschaft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan