Nokia 9600 met Seca 2

G

Gerard6592

Ik hoor steeds berichten dat Seca 2 kaarten niet altijd hun updates krijgen als je een nieuwe CAM gebruikt. De oude zou ok zijn. Weten jullie er iets van?

Iemand ervaring met een Aston 1.07 CAM of 1.05 CAM?

Ik heb nu namelijk een 9500 maar wil overstappen op een gebruikte 9600 om meer te zien.

 
Ik gebruik op mijn slaapkamer de Nokia 9600 met Noonemanit 1.2 astonfix (uit onze filesectie te downloaden) erop en een Aston 1.05 er in.

De instellingen moet je dan wel juist doen in het noonemanit menu, maar dan werkt ie perfekt.

Bij de wijziging van de updates heeft hij 1x niet geupdate. Toen heb ik een update via internet gevraagd en dat werkte wel. Sindsdien heeft hij telkens netjes zijn update gekregen, ook nu staat hij netjes op 30 november 2005 als ik bij de kaartinformatie kijk.

Ik heb deze posting verplaatst naar de DVB2000 sectie omdat het om een Nokia ontvanger gaat waar je dvb2000 op kunt draaien, als je in deze sectie even rondkijkt zul je ook nog wel de posting vinden met de juiste instellingen.

Anders kun je het altijd nog even vragen als je een 9600 hebt dan wil ik het wel voor je nakijken.

Maar wat wil je meer zien dan? Alleen de nl zenders? Als ik bijv. nu een nieuwe ontvanger zou aanschaffen zou ik eerder over een Dreambox denken, vermits je een beetje hobbyen kunt ook.;)

 
Ik heb nu een Nokia 9500 en wil graag met Seca 2 gaan met basispakket.

Dus ik kan

-of wachten of het solosammy/ wamissa project uiteindelijk lukt om met Seca 2 te werken maar dan met maandelijkse updates.

-of met een 9600 spelen, en die 2-de-hands kopen. Alleen hoor ik dat de NL Seca 2 kaart alleen met oude CAM's goed speelt. Of misschien met de 'officieel goedgekeurde' CAM fan CD.

Ik ben HEEL erg verknocht aan de Mediamaster. Liever zie ik mijn 9500 met Seca werken dan dat ik een 9600 gebruikt moet kopen maar ik weet niet of het gaat lukken natuurlijk.

Vanaf volgend jaar moeten we waarschijnlijk sowieso allemaal maandelijks gaan betalen en dus wordt het basispakket wel interessant, en dan met Seca natuurlijk ook (iets) interessanter dan met Irdeto.

Verder wil ik niet knutselen, alleen kijken...

 
Oh op die manier. Nou dan ben je eigenlijk perfekt geholpen met een Nokia 9600. Hier werkt ie in elk geval dus uitstekend met de Aston 1.05. Ik heb geen ervaring met de 1.07, wel heb ik hem ooit een update zien krijgen met Seca2 met een Magic Module, maar dat was nog voor de coderings wijziging waardoor een aantal ontvangers problemen kregen. Dus hoe dat nu werkt met een Magic is me niet bekend. Ik heb geen Magic.

Bang hoef je niet te zijn als je verknocht bent aan je 9500. Dat was ik ook, toch heb ik hem verkocht toen ik hem net een half jaar had en een nieuwe 9600 gekocht.

Beide ontvangers zijn eigenlijk exact hetzelfde, alleen kun je dus met de 9600 meer, omdat deze geen cam maar een CI heeft.

Je moet dan wel een CI kopen, maar je kunt eens aan Woutje vragen, ik zag dat die er eentje had staan voor je, hoe de 9600 om gaat met CI's waar meer mee kan, zoals de Magic en de Matrix Revolution bijv.

Qua software kun je er dvb2000 en overflow versies op zetten die je ook op je 9500 gebruikt, dus daar is eigenlijk geen verschil.

De programmatuur voor de 9500, zoals de settingslijst editor en software om je firmware erop te zetten, werkt ook met de 9600.

De enige niet-compatible Nokia CI ontvanger uit die reeks is de Nokia 9800. Die heeft een andere processor en heeft Viaccess embedded, daar draait dan ook geen Dvb2000/Overflow op, die is ook nog zo traag als de neten dus die wil je echt niet hebben.:)

Maar als je verknocht bent aan je 9500 zal de 9600 geen geheimen voor je hebben. Ik heb hier ook een Dreambox, maar mijn Nokia 9600 gaat elk jaar mee naar de camping en die zal ik ook nooit verkopen, ben er nog meer verknocht aan dan ik aan de 9500 was en ik zou ook ruzie krijgen met de vrouw.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan