Nokia N73 en een routeplanner

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi allemaal,, nou had ik een Nokia 6600 met route 66 mobile 2005 benelux van de symbian series 60

Helaas is deze telefoon naar zijn moer,, kan er niet zo goed tegen als die op de grond valt :(

Nu moest ik toch mijn abo gaan verlengen dus kon een gratis telefoon uitzoeken.

Heb gekozen voor de Nokia N73

Nu wil ik ook hierop een navigatie hebben dus Route 66 of TomTom

Mijn kennis hierover staat dus helemaal op 0
Dus kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

1. is dit mogelijk
2. zoja hoe en waar kan ik software krijgen,, want kopen kost behoorlijk wat
3. hoe installeer je dit,, lees dingen zoals kaartlezer van de pc , weet niet eens of ik dat wel heb op mijn pc.

Heb inmiddels wel gelezen maar schijnt dat de route 66 die ik heb weer te oud is en niet op deze Nokia N73 kan.

Hoop dat iemand mij wat verder kan helpen hiermee.

Jack ik ben voor jou aan het meelezen ( bedrock ) , en daar staat er eentje met installatieuitleg. ;)

Ik mag aannemen dat je wel een usb aansluiting op je pc hebt, sluit daarmee je telefoon aan op je pc, en installeer het programma naar de geheugenkaart.

Maar ik denk dat jij dit daar ook al gelezen hebt.

OK bedankt jongens,, oh Bedrock,, daar had ik helemaal niet aan gedacht,, haal ik wel veel muziek af de laatste tijd dus daar ben ik zeer blij mee :)

Zal ook eens op die van jouw kijken Frans :)

Helaas Frans,, daar kan ik niet meer registreren: We hebben de limiet van 22,500 leden bereikt.

@Freggel,, inderdaad de software staat er en volgens mij staat erboven ook de kaarten hiervoor,, dus denk dat het hiermee moet gaan werken.

USB aansluiting heb ik wel,, maar dan nog effe verder kiijken,, volgens mij dan even bij Nokia de suite software downloaden om het op mijn Nokia te krijgen,, maar moet eerst een geheugen kaart halen want die zit er volgens mij niet in :(

Heb nu toch 2 weken vrij dus tijd genoeg om te gaan klooien :)
Ik blijf gewoon thuis in dit koude kikkerlandje.

Als je dan toch voor een geheugenkaartje weg moet, kijk dan ook meteen voor een externe cardreader, die zijn tegenwoordig ook niet zo prijzig. ;)

Heb vandaag dus die TomTom op mijn Nokia gegooid en hij werkt perfect.
Alleen bij 1e keer gebruik vraagt hij welke gps gegevens ik wil gebruiken,, die van Tom Tom of van mijn telefoon.

Maar welke ik ook kies ik krijg bij beide geen GPS verbinding dus kan ik nu nog niet navigeren met mijn telefoon.

Ik zou toch verder niks nodig moeten hebben dan alleen mijn telefoon.

Oops foutje,, bedacht mij opeens dat ik natuurlijk ook voor mijn oude telefoon een gps ontvanger in mijn auto had liggen.
Deze effe gepakt en aangezet en dan maakt hij wel verbinding dus het werkt nu perfect :)

En waar heb je nu de software gehaald Jack?

Uiteraard bij Bedrock want dan weet ik dat het betrouwbaar is :),, had die 2 gasten allebei een pm gestuurd en de kaarten kon ik gebruiken dus heb nu west europa erin staan,, niet dat ik verweg ga maar altijd handig :)

Dus alles bij elkaar kostte het me:

een geheugen kaart van 2 GB 25 euro
Cardreader voor 18 euro

dus voor 43 euro klaar :)

Valt toch wel mee

Moet alleen nog een oplader voor in de auto hebben want natuurlijk zit er weer net een andere aansluiting op deze Nokia :(

Blijkt toch weer maar eens dat de forums hun handigheid hebben. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan