Nooit meer KPN

B

BiG_G

www.pilmo.com

Bellen via internet. KPN opzeggen, kabel internet aanhouden... Gaan.

Indien je ADSL hebt... Wellicht nog steeds boeiend: KPN opzeggen, komt er bij je BBned abbo 9,40 euro bij.
Maar: Iedereen die Pilmo heeft belt gratis met elkaar. Elk nationaal en duitsnummer tegen lokaal tarief, dal tarief meer dan de helft goedkoper dan KPN...

Hoe klinkt dat?

Klinkt leuk, maar ik zou er even mee wachten.
BBNed is er ook mee bezig of start er binnen zeer afzienbare tijd mee via diverse providers.
Je mag dan ook gratis bellen met alle bij BBNed aangesloten mensen.
Er staat wat over in de Computer Idee van deze maand, in dat geval zijn er voorbeelden met bellen via internet gecombineerd met een adsl abo, zonder kpn dus.
Het mooier ervan is dat je zelfs je eigen telefoonnummer kunt behouden!

Nu deze Pilmo dus ook en er zullen er nog wel meer komen, dat gaat dus concurrentie betekenen en dan kan het prijswaardig misschien nog wel interessant worden.

Zeer goede tip dus, maar wel verstandig om even de kat uit de boom te kijken en een goede vergelijking te maken en na te kijken hoe het contractueel uit ziet, hoe lang je dus er aan gebonden bent, opzegtijd etc.

pilmo voorheen ritstele.com
is idd wel leuk maar ja ik hou het voorlopig maar even op kpn/tele2
zoals bt al aangeeft eerst even de kat uit de boom kijken
in juni van dit jaar komen er vele dingen vrij
dus men krijgt meer keuze uit providers (leveranciers)
gas water stroom <<< is al in opgang de kabel internet en telefonie zijn onderweg :)
dus nog ffies geduld en dan goed kijken welke de beste en goedkoopste is :)

Wat je wel kunt doen is gratis overstappen van Tele2 naar 1601. Kost je niets, verdien je alleen veel aan.
Overdag zit Tele2 nog altijd op 3,2 cent per minuut.
Bel1601 zit op 0,5 (ja echt, een halve cent) per minuut, dag en nacht dus behoorlijk goedkoper.

Waarom goedkoper? Dit zijn de nadelen:
1.) Geen telefonische helpdesk
2.) Geen schriftelijke rekening thuis

Je hebt dacht ik wel een rekening via email en in elk geval online toegang tot een up2date gespecificeerde rekening.

Originally posted by D-SQUAD
pilmo voorheen ritstele.com
is idd wel leuk maar ja ik hou het voorlopig maar even op kpn/tele2
zoals bt al aangeeft eerst even de kat uit de boom kijken

Pilmo is nog steeds ritstele. Het is gewoon het moederbedrijf van Pilmo.
Het bestaat sinds 2000, dwz, ik heb de eerste berichten over dit bedrijf gevonden in dat jaar.
Wbt bbned; Die moeten nog beginnen. Verleden leerd ons dat er ALTIJD opstart problemen zijn.

Ik ga wel degelijk verder uitzoeken hoe e.e.a. in elkaar staakt, maar ik ben eerlijk gezegd al overtuigd.

Wbt de versatel 4in1; dat is voor zakelijke markt....

Voor zover ik het gelezen heb in CID heeft BBNed het al werken middels een drietal providers.
Maar wat betreft opstartproblemen, daar heb je gelijk in, dat is altijd en overal wel bij, vandaar dus dat men misschien beter even kan wachten, of inderdaad alvast kan beginnen met Pilmo.

Vandaag trouwens weer eens gelachen. KPN belde me op omdat ik bij een andere provider zat (op telefoon).
Waren aan het onderzoekeno of ze me misschien terug konden krijgen als klant en bij welke provider ik dan nu zat.
Nou, bij bel1601..... want die is goedkoop.
Toen was het even stil aan de andere kant van de lijn.
Daarna aarzelend... even kijken..... ja hmm.. die zijn wel erg goedkoop inderdaad, dat scheelt behoorlijk.
"Ja dat vind ik ook mevrouw".
Even zien... interlokaal zit er dan soms wat verschil...
"Nee mevrouw, ook halve cent per minuut".....
Ja ik zie het, en als u dan toch hoofdzakelijk lokaal belt.. maarja maakt ook niet uit eigenlijk zie ik hier.
"Klopt, en overdag of 's nachts maakt niet uit"
Nee u heeft wel een van de goedkoopste providers.
"Hoezo een van de... zijn er nog goedkopere dan?":biggrin: (kon het niet laten)
Nou... eerlijk gezegd zou ik niemand weten, dan denk ik ook niet dat ik een poging hoef te wagen om u over te halen terug te komen, daar zit u gewoon heel erg goedkoop. Bedankt voor uw medewerking.:)

Hehehehehe.

Overigens las ik net op webwereld dat het nu eenvoudiger is van provider te wisselen met ADSL..... hangt dan wel een prijskaartje aan van 30 euro.

Toen ik in Purmerend woonde had ik UPC internet en telefonie. Dat scheelt serieus.
Ik zelf heb toen ook nooit problemen ondervonden, maar helaas kunnen we dat hier niet krijgen. We zitten hier met dat ranzige multikabel.

Ik heb geen idee wat UPC kost, zitten die dan ook aan een halve cent (0,5 cent) per minuut? 24 uur per dag?

Nee, minimaal 15% goedkoper dan KPN en de helft aan abonnement.

Geen 0,5 per min.

Maar als je je abonnement al kan halveren... Bij mij scheelt dat 40 procent van m'n rekening.
Ik bel hooguit 8 euro per maand weg....
(ook naar bieltjes e.d.)

Ja als je het vast recht al kunt beperken scheelt al een hele hoop, ik heb nu vanaf 28 maart tot nu (inclusief mijn veel en lang internetten via inbelverbinding van 5 tot 14 april) tot 30 april de rekening gehad.
Kosten 19,95 incl. b.t.w.
Dit zou bij Tele2 39,50 of zoiets zijn geweest (die vergelijking maken ze voor je) en bij KPN wil ik het al helemaal niet weten want ik heb ook nog een week via kpn inbelverbinding gedaan en was daarvoor alleen al 34,95 kwijt.:(

UPC geeft het zich hier niet, maar ik heb zeker interesse in het bellen over adsl want voor die isdnlijn hier ben ik ook genoeg kwijt. Ben benieuwd of het ook middels 2-8 mbit verbinding kan anders zal het toch even wachten worden.;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan