Noorwegen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Ik ben er eerlijk gezegd een beetje stil van wat daar allemaal gebeurt is.

Is het misschien tijd om het geven van wapenvergunningen eens strenger te maken?

Deze ... had een vergunning voor drie wapens.

Wie heeft eigenlijk een wapen nodig dan.
Niemand toch!!!!!!!

Ja freggel1, het is godsgeklaagd wat daar in Noorwegen is gebeurd.
Het is werkelijk met geen pen te beschrijven.
Al die jongeren die van hun leven beroofd zijn.

Wat ik opmerkelijk vind is dat politieke partijen hier van links tot rechts als door wespen gestoken direkt verklaarden dat het geen politieke zaak was maar gewoon een "idioot".
Echter de dader heeft openbaar verklaard dat hij extreem rechts conservatief is en dat de rechtse partijen te slap zijn en de linkse vernietigd moeten worden.
De dader is tot zijn daden gekomen enkel en alleen door politieke overtuigingen.
Dit ontkennen is een ontkenning van de feiten.
Zijn advokaat heeft voor de tv al gezegd dat die dader niet vind dat hij een misdaad heeft begaan, eerder het andere.

Het is de vraag of een strengere wapenwet iets zal veranderen.
Van mij mag die overigens best strenger worden.
Maar in Noorwegen komen wapens veel voor alleen al door de jacht.
Bovendien is het Noorse volkje altijd een zeer vredelievend volkje geweest.
Hoe moet je voorkomen dat een eenling op zijn computer zoiets bedenkt?
Bovendien had hij zijn wapens blijkbaar volgens de geldende normen gekregen en waren er geen tekenen het niet te doen.

Grtz.

Naar mijn mening is het verkrijgen van een wapen vergunning aan streng regels gebonden, dus je krijgt een vergunning of niet. Maar als men er een krijgt kan men een wapen kopen dat op het vergunning staat.

Wat dan een persoon met het wapen doet, meestal gaat dat goed, maar in sommige gevallen gaat er een door het "lint" en dan gebeurd er iets degelijks als in Noorwegen, heel erg rouwens.
Maar laten de volgende stelling onderschrijven, Wapens doden geen Mensen, maar Mensen doden Mensen.

Maar als er geen wapens waren dan blijft het bij 1 persoon die het loodje legt.........
Ik denk niet dat een gestoord figuur met de handjes in staat is om tig mensen in een uur om te brengen

Blijkbaar is de Noorse veiligheidsdienst in maart al gewaarschuwd voor een bestelling bij een chemiebedrijf in Polen die Anders Breivik gedaan had.

Dit bedrijf werd al in de gaten gehouden, waarom is niet bekend, maar de aankoop was niet illegaal.

Misschien toch eens wat strenger controleren, want was er ook niet zoiets met de persoon die hier in Nederland laatst in een winkelcentrum door den dolle ging?

the matrix;216383 zei:
Maar als er geen wapens waren dan blijft het bij 1 persoon die het loodje legt.........
Ik denk niet dat een gestoord figuur met de handjes in staat is om tig mensen in een uur om te brengen

Echt niet juist door Noorwegen ben ik iets gaan lezen over de kruistochten toen waren er ook wapens speren en in Frankrijk zijn er toen 20.000 Fransen omgelegd.

De bestelling was gedaan bij een Poolse bekende van de politie die daarom in de gaten werd gehouden.
Het betrof een kleine hoeveelheid chemische stof, die niet eens als een pakketje verzonden hoefde te worden ter waarde van ongeveer ? 15,-
Het ligt er maar net aan wat voor stof dat was, om te kunnen vaststellen of daar een gevaar inzit.
En schijnbaar is die stof an sich dus niet gevaarlijk.
Zulke bommen zijn zeer effectief en al net zo simpel van opzet.
Ze worden samengesteld uit alledaagse materialen zoals kunstmest en iemand die een beetje scheikunde heeft gehad op school kan bedenken hoe je zoiets bouwt.
Aangezien de materialen heel gewone producten zijn, is het niet zo moeilijk daar grote hoeveelheden van aan te schaffen.
Een paar ton kunstmest voor een kwekerij is niets raars.
Heel simpel: grotere hoeveelheid = groter klap.

De Amerikaanse bommenlegger van Oklahoma is ook niet zo'n helder licht en kon dat ook.
Omdat ik hem dat niet gun, zal ik zijn naam niet noemen en ook deze Noor's naam is al te vaak genoemd.
Dat leidt er alleen maar toe dat hij zich heel groot voelt en dat is m niet gegund.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan