NTSC TOESTEL

I

italone

Hoi iedereen,

Ik heb hier een tv toestelletje die werkt op ntsc norm.

Is er een weg om de tv te kunnen kijken hier in nederland zonder te duure omzetters te moeten aanschaffen?

Er zit wel een line in,kan ik mijn oude philips videorecorder op aansluiten of is de ntsc optie van de videorecorder allen bedoeld voor videobanden?Hoe zit dat eigenlijk met die line in?

Moet die ook ntsc zijn ?

Alvast bedankt voor alle hulp

Groetjes Italone

Aangezien films/tv hier PAL zijn heb je een probleem

Bovendien hebben de meeste NTSC landen 60Hz en 525 lijnen.

Dus behalve de kleurennorm gaat dat ook nog mis.

De reden dat omzetten zo lastig is is juist dat verschil in lijnfrequentie.

Het enige wat zou kunnen werken is een dvd-speler die je op ntsc weergave kunt instellen. Maar ik zou een gewoon PAL toestel opscharrelen, en als je uit een vreemd land komt waar ze NTSC gebruiken en je wilt de tv terug meenemen dan koop je een multistandaard toestel.

het probleem is dat ik woon hier in Nederland en heb via ebay een toestel gekocht in ditsland.Was bijna zeker dat mijn kabeldecoder ook ntsc en pal kon uitzenden.Ik wilde het toestel gebruiken als monitor in mijn slaapkamer voor de kabeldecoder dus.Volgens mij moet mijn dbox met dvb 2000b dat wel kunnen of niet soms?

Misschien moet uik dan de dbox in de slaapkamer zetten en een andere sat ontvanger kopen.Een dbox 2 misschien

Groetjes Italone

Ik heb een keer een lcd tv'tje omgebouwd naar pal. Ik werd hierbij wel geholpen door wat aanwijzigingen op de print. De meeste ic's voor tv ontvangst zijn zowel pal als ntsc. Je moet dan vaak een weerstandje omzetten om te schakelen. Verder moet er hier en daar een filtertje anders worden en het crystal voor de kleurdecodering moet een andere frequentie zijn. Het is dus best te doen maar het kost wel wat tijd en inspanning (het had me destijds ook een maandje gekost).

Groetjes,

Dreeke :)

Bij mijn weten kun je met dvb2000 ntsc uitzendingen inderdaad in ntsc weergeven, maar pal uitzendingen blijven gewoon pal.

Kan er langs zitten hoor.

Als je wilt ombouwen dan moet je sowieso een 4.433 MHz xtal, een vertragingslijn en de goede decoder ic's hebben.

Tegenwoordig zit de vertragingslijn in een ic ingebouwd. Het kristal hoeft niet altijd vervangen te worden. Daarvoor nemen ze tegenwoordig vaak een 24.576MHz kristal voor wat ze afdelen naar de juiste frequentie voor pal of ntsc. Een groter probleem zijn de filters (die had ik hier toevallig nog liggen van een ander project) maar ook die zijn bij de electronicaboer gewoon te verkrijgen.

Groetjes,

Ik moet heerlijk zeggen dat met solderen en vooral desoldren ,ben niet zo goed in .

Als er iemand is die wel wil helpen,heel graag.

Dreeke het is jou dus wel gelukt,moet je nou voor zoiets veel soldeer ervaring heben of kan dit bijna iedereen?

Als je ermee zopu willen helpen zou heel fijn zijn.

Ps ik heb het toestel nog niet,wordt nog gestuurd .Ben dom geweest en heb via ebay besteld.het moet nog uit Duitsland komen.

Groetjes Italone

Ik moet heerlijk zeggen dat met solderen en vooral desoldren ,ben niet zo goed in .

Als er iemand is die wel wil helpen,heel graag.

Dreeke het is jou dus wel gelukt,moet je nou voor zoiets veel soldeer ervaring heben of kan dit bijna iedereen?

Als je ermee zopu willen helpen zou heel fijn zijn.

Ps ik heb het toestel nog niet,wordt nog gestuurd .Ben dom geweest en heb via ebay besteld.het moet nog uit Duitsland komen.

Groetjes Italone

Als je niet goed kunt solderen is het eigenlijk niet zo'n goed idee om er aan te beginnen. Zowieso ben je de garantie kwijt op het moment dat je de eerste schroef losdraait. En je hebt nog geen garantie dat we alle probleempjes kunnen oplossen. Bij mijn lcd-tv'tje heb ik het zoeksysteem nog niet kunnen modificeren. Hij blijft continu zoeken naar zenders, ook al vind 'ie er een. Ik heb dit systeem dan moeten afkoppelen en moet zenders instellen met een potmetertje. Er blijft nou wel nog een blauwe lijn (frequentie-indicator) CONTINU over het beeld fietsen...... Ik neem aan dat je daar niet mee zou kunnen leven. In mijn geval gebruik ik het schermpje niet, het was alleen de uitdaging om het ding om te bouwen.

Ik zou alles dus maar eerst goed overdenken alvorens de schroevendraaier en soldeerbout te pakken.

Groetjes,

Er zit zowieso geen garantie op het toestel.Als goed begrepen heb,ik kan het toestel ook niet meer ruilen dus,als er iets te verbeteren valt is het altijd goed.

Groetjes Italone

Geef dan maar een gil als je toestel binnen is. En dan gelijk even de rugnummers van de ic's doorgeven, dan weten we gelijk al heel wat meer.

Groetjes,

Hoi Dreeke,

dat doe ik zeker,Ben benieuwd of nog wat van te maken valt.

Groetjes Italone

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan